کیمیا علیزاده رسما آلمانی شد | حضور در المپیک با پرچم پناهندگان؟ | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14
تکلیف تکواندوکار المپیکی مشخص شد

کیمیا علیزاده رسما آلمانی شد | حضور در المپیک با پرچم پناهندگان؟

  • کد خبر : 54813
  • 22 بهمن 1399 - 16:07
کیمیا علیزاده رسما آلمانی شد | حضور در المپیک با پرچم پناهندگان؟
کیمیا علیزاده دارنده تنها مدال ورزش زنان ایران در المپیک رسماً پناهندگی آلمان را دریافت کرد. او این شانس را دارد تا در المپیک با پرچم تیم پناهندگان مسابقه دهد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ اتحادیه تکواندو آلمان اعلام کرد کیمیا علیزاده تکواندوکار ایرانی تبار با دریافت پناهندگی از آلمان از این پس به طور رسمی تکواندوکار این کشور خواهد بود.

کیمیا علیزاده یک سال قبل تصمیم به خروج از ایران گرفت و با همسرش به آلمان رفت. او در یک کنفرانس خبری که اتحادیه تکواندو آلمان ترتیب داده بود از پناهندگی‌اش سخن گفت.

اکنون به نظر می‌رسد بیانیه کیمیا علیزاده درباره مشکلاتش در ایران با رنگ و بوی سیاسی، بخشی از مسیر او به سوی دریافت پناهندگی بوده است. او از این پس یک تکواندوکار آلمانی خواهد بود.

بدین ترتیب او می‌تواند یکی از خوش شانس‌ترین مردم جهان به خاطر شیوع کرونا باشد زیرا تعویق المپیک توکیو به کیمیا علیزاده این فرصت را داده تا بتواند در المپیک حاضر باشد.

او برای این که این شانس را به دست بیاورد می‌تواند در مسابقات انتخابی المپیک در قاره اروپا که در ماه می 2021 در صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود شرکت کند.

در صورتی که کیمیا بتواند سهمیه المپیک توکیو را کسب کند در این المپیک با پرچم تیم پناهندگان حاضر خواهد بود درست مثل راحله آسمانی که به بلژیک پناهنده شد و در المپیک ریو با پرچم پناهندگان شرکت داشت.

تکواندوکار 22 ساله ایرانی در صورت کسب سهمیه المپیک توکیو، برای دومین بار متوالی شانس حضور در المپیک را کسب می‌کند در حالی خاطره کسب مدال او در المپیک ریو 2016 هنوز در ذهن مردم ایران زنده است.

به نظر می‌رسد او فرصت زیادی برای حضور متوالی در المپیک و مسابقات جهانی با پرچم کشور جدیدش آلمان خواهد داشت. این در حالی است که کیمیا علیزاده امیدوار است روزگار سخت او از المپیک ریو با چند آسیب دیدگی و سپس ماجرای پناهندگی، به پایان رسیده باشد.

به نقل از خبرگزاری دویچه وله آلمان؛ کیمیا علیزاده در ابتدای ورود به آلمان، حضور در ترکیب تیم ملی تکواندوی آلمان را به عنوان هدف ورزشی خود اعلام کرد.

با توجه به فرایند قانونی کسب تابعیت کشور آلمان که چندین سال طول می‌کشد، از ابتدا تنها گزینه امکان‌پذیر و کوتاه‌مدت برای شرکت این ورزشکار نخبه در المپیک توکیو، حضور در ترکیب تیم پناهندگان زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک، مطرح بود.

کیمیا علیزاده در روزهای آینده گذرنامه پناهندگی خود را دریافت و آن را به کمیته المپیک آلمان ارسال خواهد کرد. سپس کمیته المپیک آلمان نیز با این مدرک، رسماً تقاضای حضور کیمیا علیزاده در تیم پناهندگان را به کمیته بین‌المللی المپیک ارائه خواهد داد.

اشتفان کلاویتر، رئیس اتحادیه تکواندو آلمان می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که تلاش‌های ما در عرصه سیاسی-ورزشی سرانجام ثمربخش بوده‌اند.»

کیمیا علیزاده نیز در این مورد اشاره می‌کند: «من بدون دریافت مدرک رسمی پناهندگی اصلاً نمی‌توانستم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم. به همین دلیل الان فوق‌العاده خوشحالم.»

وی ادامه می‌دهد: «امیدوارم بتوانم با وجود محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، قبل از مسابقات انتخابی المپیک در یک تورنمنت شرکت کنم تا به آمادگی مطلوب برسم.»

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=54813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.