14
لیگ برتر بسکتبال در نیمه نهایی

لیگ بسکتبال و پنج شنبه زیبا | جان می‌دهیم اما جام نمی‌دهیم

  • کد خبر : 55114
  • 27 بهمن 1399 - 18:23
لیگ بسکتبال و پنج شنبه زیبا | جان می‌دهیم اما جام نمی‌دهیم
لیگ برتر بسکتبال بانوان به نیمه نهایی رسیده. پنج شنبه هیجان انگیزی در راه است. نارسینا و گروه بهمن سه باره چشم در چشم هم می‌شوند و مهرام و پالایش نفت، آن طرف کار قرار دارند. سمج‌هایی که راحت، بی خیال نمی‌شوند.

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتس : پس از هفته‌ها بگیر و ببند و شوت سه امتیازی و دبل دبل و پنالتی‌های گاهی شادی بخش و گاهی حسرت آور، حالا کار برای رسیدن به جام بالا گرفته. جام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال.

تلاش برای دلار خرج کردن و بازیکن خارجی آوردن توسط تیم‌های حاضر در لیگ برتر بسکتبال بانوان، نه به خاطر خرید جام چند صد هزار تومانی از منیریه، که برای افتخار به دست آوردن عنوانی است که هیچ یک از این چهار تیم قصد بی خیال شدنش را ندارند.

با شعار “جان می‌دهیم اما جام نمی‌دهیم” این آش شلم شوربا و پرهزینه هم زده شده و نمک کار هم به مقدار لازم، پاسخی شایسته و مشترک به این سوال بود که “چرا ما بازیکن خارجی نیاوریم؟”

آجمبا-لیگ-برتر-بسکتبال-بانوان-نارسینا

حالا لیگ در مسیر پایان است. لیگی که قشنگی‌هایش فاطمه آقازادگان، بانوی آبی پوش (شهرداری قزوین)، سپهرداد دوست داشتنی با هانا و دوستان، ارباب حلقه‌ها در نامی نو و چیزهای زیبای دیگر بوده، اصل جذابیت‌هایش را گذاشته برای اسفند، شیرین‌ترین ماه سال.

یک طرف کار، نارسینا با کلاشنیکف روس و وینچستر آمریکایی، به یک زرادخانه درست و درمان برای ندا عسگرنیا تبدیل شده که یک کاپیتان فوق االعاده به نام یاسمن محمدی دارد.

نارسینا بعد از 2 بار رویارویی با گروه بهمن در مرحله گروهی و 2 بار شکست دادن مدافع عنوان قهرمانی برای سومین بار با آن‌ها چشم در چشم می‌شود و می‌داند که اگر اینجا بلغزد، همه کارهای قبلی‌اش تبدیل می‌شود به باد هوا.

شادی دارستانی مهگل نایی دلارام وکیلی سارا حسنینی شکیبا کائید گروه-بهمن-لیگ-برتر-بسکتبال-بانوان

گروه بهمن اما همچنان چهره کاریزماتیکش را دارد. بازیکنانش که وارد زمین می‌شوند، جان می‌دهد برای تصاویر ماندگار تاریخ سینما مثلاً با موسیقی متن فیلم پدرخوانده که “انیو موریکونه“ساخته . انگار که رییس وارد می‌شود. یا شیری که همچنان شیر است حتی با وجود روزهایی که چنگالش گاهی کند است.

عجب نیمه نهایی غریبی بدون سعیده علی که نبودنش هنوز عادت نشده. اما زمان، زمان اثبات است برای گروه بهمن که بگوید هنوز تسلیم نشده. زمان زمان اثبات است که تیتر گذشته ما را زیر سؤال ببرد و بگوید که “نه از اصل افتاده‌ایم نه از اسب!”

آن طرف کار، پالایش نفت آبادان برابر مهرام قرار می‌گیرد. با شنیدن نام مهرام، نیکا و شادی عبدالوند مثل فرماندهان قلعه شمالی در بازی تاج و تخت مجسم می‌شوند که مات شدن آن‌ها مات شدن قلعه مهرام است.

مهرام پس از گذراندن فصلی خوب به جز آن قسمتش که شادی عبدالوند را از دست داد، حالا برای این که از تمامیت اعتبار خود دفاع کند هیچ پلنی ندارد جز پیروزی بر برزیلی‌ترین تیم غیر برزیلی جهان.

پالایش نفت آبادان، تیمی جسته از مهلکه نامی نو، تیمی که زنده از مبارزه با کاپیتان اصفهانی، مژگان خدادادی و ناهیده اسدی بیرون آمده، با هیچ متر و معیاری نمی‌تواند تیم آسانی باشد.

با فائزه شهریاری، آناهیس، کاپیتان الناز سیاهی، شیدا شجاعی و سایرین، یکدستی، زیبایی تیمی است که از غافله “خارجی بگیر”ها جا نمانده حتی در روزهای تحریم و بی پولی صنعت نفت ایران.

با این تفاسیر، حیف که دیدن این دو بازی سهم همه نمی‌شود. عجیب پنج شنبه‌ای دارد تهران. عجیب پنج شنبه‌های معرکه‌ای در پیش است برای تهران.

برنامه مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال بانوان ۹۹

دور رفت

پنج شنبه ۳۰ بهمن – سالن آفتاب مجموعه انرژی اتمی تهران
ساعت ۱۱: نارسینای تهران – گروه بهمن
ساعت 14: مهرام تهران – پالایش نفت آبادان

دور برگشت

پنج شنبه ۷ اسفند – سالن آفتاب مجموعه انرژی اتمی تهران
ساعت ۱۲: گروه بهمن – نارسینای تهران
ساعت ۱۵: پالایش نفت آبادان – مهرام تهران

مسیر تیم ها برای رسیدن به نیمه نهایی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=55114
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.