سمانه بیرامی باهر و چهارمین حضور جهانی | چالش اسکی باز در مرز آلمان و سوییس | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
15
به استقبال مسابقات اسکی کراس کانتری قهرمانی جهان

سمانه بیرامی باهر و چهارمین حضور جهانی | چالش اسکی باز در مرز آلمان و سوییس

  • کد خبر : 55195
  • 29 بهمن 1399 - 12:52
سمانه بیرامی باهر و چهارمین حضور جهانی | چالش اسکی باز در مرز آلمان و سوییس
سمانه بیرامی باهر در چهارمین حضور خود در مسابقات اسکی کراس کانتری یا صحرانوردی قهرمانی جهان در آلمان مسابقه می‌دهد. اسفند پرتلاطمی برای او در پیش است.

حامد اسماعیلی –  آی دبلیو اسپورتس : ایران با سمانه بیرامی باهر ، ساحل تیر، فرزانه رضا سلطانی و زهرا ساوه شمشکی و با هدایت محمدتقی شمشکی و گلناز ساوجی وارد مسابقات جهانی اسکی کراس کانتری می‌شود.

مسابقات اسکی صحرانوردی قهرمانی جهان از 6 اسفند در اوبرستدورف آلمان در نقطه مرزی آلمان و سوییس برگزار می‌شود و جاذبه آن حضور دختران ایرانی در این رقابت است.

به طور کلی قدرت در اسکی در دست نروژی‌ها است و 21 سال است که تیمی جز آن‌ها قهرمان جهان نشده است. از سال 1925 تاکنون، اسکی 41 دوره مسابقات جهانی را پشت سر گذاشته است.

اگر اسکی کراس کانتری یا صحرانوردی اطلاعات زیادی ندارید آن چه باید در بدو امر بدانید این است که این شاخه از اسکی، یک چالش استقامتی کم نظیر است و با ماهیت مفرح اسکی تفاوت اساسی دارد.

قضیه اسکی کراس کانتری از این قرار است که این شاخه از اسکی، پیشکسوت و مادر همه رشته‌های دیگر اسکی است و البته کاری نیست که یک مبتدی به سادگی بتواند از عهده آن برآید.

700 سال قبل در اسکاندیناوی، مردم برای جابجایی روزانه بین روستاها یا تلاش برای شکار و امرار معاش در برف و یخ، از روشی استفاده می‌کردند که امروز به عنوان اسکی صحرانوردی یا کراس کانتری شناخته می‌شود.

مسیر مسابقه در اسکی کراس کانتری شامل مسیر مسطح و سرازیری هم هست اما بخش اعظم آن، حرکت به سمت ارتفاع است که قدرت جسمانی و توانایی بدنی فوق العاده ای را می‌طلبد.

مسابقات اسکی کراس کانتری قهرمانی جهان هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود و دختران اسکی باز ایران در ادوار اخیر این مسابقات حضوری جدی داشته‌اند. برجسته‌ترین چهره حال حاضر اسکی کراس کانتری ایران سمانه بیرامی به اهر است.

سمانه بیرامی باهر گرچه در 3 دوره اخیر مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده اما نام او زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که یکی از 2 نماینده ایران در بازی‌های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ در کره جنوبی بود. به عنوان زنی شاغل، او پای عشق و انگیزه‌اش به مبارزه در اسکی ایستاده است.

سمانه بیرامی باهر در دوره پیشین مسابقات قهرمانی جهان در اتریش به مقام چهاردهم رسید. او در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس می‌گوید:

در دو دوره قبل از اتریش، بیست و چهارم شده بودم و رتبه چهاردهم در اتریش پیشرفت قابل توجهی بود اما به دنبال رتبه بهتری هستم.

سمانه بیرامی باهر برای رسیدن به جمع نفرات فینالیست مسابقات قهرمانی جهان باید در بین 10 نفر برتر مقدماتی قرار گیرد. او می‌گوید:

رسیدن به مرحله نهایی به معنای تاریخ سازی است. نیم نگاهی به این هدف دارم اما زمستانی که در حال سپری شدن است به معنای ورودی المپیک زمستانی آینده است. یک افتخار بزرگ که می خواهم دوباره آن را به دست بیاورم.

بیرامی باهر می‌گوید:

تجربه یک المپیک دیگر فوق العاده خواهد بود. 6 مسابقه بین المللی رسمی به عنوان کسب سهمیه المپیک صورت گرفته که در 5 دوره آن حضور داشتم و اول شدم. 2 دوره مسابقه جهانی در پیش است و این یک تجربه جذاب است.

ملی پوش اسکی ایران همچنین مسابقات جهانی اسکی کراس کانتری یک رویداد مهم قلمداد و عنوان می‌کند:

قهرمانان جهان در مسابقات جهانی حضور دارند که 12 ماه سال در حال اسکی روی برف هستند. آن چه که ما باید انجام دهیم نزدیک کردن رکوردمان به رکورد آن‌هاست و این به معنای پیشرفت ما خواهد بود.

آخرین صحبت‌های سمانه بیرامی باهر نیز با عطر و بوی قدرشناسی از این قرار است:

شرایط سال کرونا هم از نظر مهیا شدن امکان سفر و هم هزینه‌های حضور در تورنمنت‌ها، ناگوار بود و این که ما می‌توانیم در مسابقات حضور داشته باشیم به لطف فدراسیون اسکی است. قصد اغراق ندارم و در این شرایط، سفر به اروپا بسیار سخت شده و این زحمات نباید نادیده گرفته شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=55195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.