12

تصمیم سیاسی کره جنوبی علیه ایران ؛ تیم کبدی زنان کره سفرش به ایران را لغو کرد

  • کد خبر : 5525
  • 21 خرداد 1397 - 19:35
تصمیم سیاسی کره جنوبی علیه ایران ؛ تیم کبدی زنان کره سفرش به ایران را لغو کرد

تیم ملی کبدی بانوان ایران که همانند خیلی از دیگر رشته‌ها ی ورزشی در حال آماده شدن برای حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی است، به دنبال حضور تیم ملی کره جنوبی در ایران بود که با مخالفت این کشور رو برو شد اما مخالفت کره جنوبی دلیل سیاسی دارد: لغو برجام توسط آمریکا

عباس خواجه اورسجی ، رئیس فدراسیون کبدی در گفتگو با IWsports اظهار کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای حضور تیم ملی کبدی زنان کره جنوبی در ایران انجام شده بود و فقط یک درصد احتمال لغو این اردو بود که همان یک درصد مشکل ساز شد و تیم کبدی زنان کره سفرش به ایران را لغو کرد.

وی افزود: فدراسیون کبدی کره جنوبی اعلام کرد که تیم ملی این کشور به ایران نمی آید و بهانه هزینه و مخارج را مطرح کرد که فدراسیون ایران مخارج را نیز متقبل شد اما باز هم بهانه های جدید مطرح کردند تا اینکه به صورت علنی گفتند به‌خاطر لغو برجام دیگر به ایران نمی‌آیند.

رئیس فدراسیون کبدی کشورمان بیان کرد: اردوی تدارکاتی با کره جنوبی برای تیم ملی ما می توانست بسیار عالی باشد، برای تیم مردان چندان نگران نیستیم چرا که تورنمنت دبی پیش است و چندین تیمبزرگ دنیا در این مسابقات حاضر خواهند بود، اما در مورد آماده سازی تیم ملی کبدی بانوان نگرانی وجود دارد زیرا نبود اردوهای تدارکاتی شرایط را سخت می‌کند.

اورسجی ادامه داد: بخشی از نگرانی‌های ما در اردوی مشترک و تدارکاتی که در هند داریم حل می‌شود، شاید اگر یک روز لغو برجام دیرتر اتفاق می‌افتاد کره‌جنوبی به ایران سفر می‌کرد ، وقتی دیوانه ای چون ترامپ اعلام کرد از برجام کنار گیری می‌کند، شورای برون مرزی کره جنوبی این اجازه را به تیم ملی کبدی بانوان نداد.

وی در خصوص برگزاری اردو تدارکاتی با دیگر تیم های خارجی عنوان کرد: زمان نداریم و در مرداد اردوی تدارکاتی نخواهیم داشت تا مشکل مصدومیت برای بازیکنان ما رخ ندهد. با اردوی هند در این بازه زمانی هم زیاد موافق نبودم اما فکر می‌کنم تیم ملی بانوان در این اردو محک خوبی می‌خورد.

رئیس فدراسیون کبدی گفت: آخرین اردو که برگزار کردیم در سمنان بود و فکر می‌کنم بدنه اصلی تیم در آن اردو شکل گرفت بعد از ۷اردویی که بانوان داشتند سمنان بهترین اردوی تیم ملی بود.

اورسجی از اردوی آمادگی جدید تیم ملی کبدی بانوان در بندر انزلی از ۲۲خرداد تا ۲ مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: اردوی جدید را به این خاطر در انزلی برگزار کردیم که آب و هوای مشابه جاکارتا دارد و از این به بعد بیشتر اردوهایمان در مناطقی برگزار می‌شود که آب و هوایی شرجی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.