مهرام 92 پالایش‌ نفت آبادان 80 | پیروزی شیرین پایتخت‌نشینان با درخشش شادی عبدالوند | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
20
در لیگ برتر بسکتبال بانوان؛

مهرام 92 پالایش‌ نفت آبادان 80 | پیروزی شیرین پایتخت‌نشینان با درخشش شادی عبدالوند

  • کد خبر : 55252
  • 30 بهمن 1399 - 16:25
مهرام 92 پالایش‌ نفت آبادان 80 | پیروزی شیرین پایتخت‌نشینان با درخشش شادی عبدالوند
مهرام تهران در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال بانوان با شکست پالایش‌نفت آبادان در یک بازی هیجان انگیز به توانست نیمی از راه رسیدن به فینال را طی کند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران، مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال بانوان امروز در سالن آفتاب انرژی اتمی تهران آغاز شد.

در دومین دیدار نیمه نهایی تیم‌های پالایش‌نفت آبادان و مهرام تهران در یک جدال تمام عیار برابر هم قرار گرفتند و این مهرام تهران بود که با نتیجه 92 بر 80 در نهایت شایستگی پیروز میدان شد.

مهرامی‌ها با تکیه بر توانایی شادی عبدالوند و ادنا عیساییان به میدان آمدند و از آن سو نفتی ها روی توانایی فردی آناهیس خداوردیان و فائزه شهریاری حساب ویژه‌ای باز کرده بودند.

کوارتر نخست دیدار پایاپای دنبال شد و دو تیم شانه به شانه هم در کسب پوئن پیش‌رفتند. فریاد های رسا شایسته مشترعی از نیمکت پالایش‌نفت بر سر بازیکنان توجه هر شنونده‌ای را در سالن جلب می‌کرد.

از دیگر نکات قابل توجه نمایش سحره انگیز شادی عبدالوند بود که بر زیبایی های این کوارتر افزود. این بازیکن هر زمان که تیمش را تحت فشار می‌دید با به کار گیری نبوغ و تکنیک بالا به داد مهرام می‌رسید.

نقطه عطف بازیِ پوینت گارد مهرامی‌ها یک پرتاب سه امتیازی در فاصله 50 ثانیه مانده به پایان کوارتر اول بود تا نمایش درخشان او را در 10 دقیقه ابتدایی بازی تکمیل کند.

لیگ برتر بسکتبال بانوان

لیگ برتر بسکتبال بانوان

کوارتر نخست با نتیجه نزدیک 20 بر 19  به سود پالایش‌نفت آبادان به پایان رسید تا عملکرد دو تیم در وقت اول، نوید یک بازی هیجان‌انگیز را در ادامه بدهد.

در کوارتر دوم این شاگردان نیکا بیک‌لیک‌لی در مهرام از حریف پیش افتادند و درصدد آن بودند که اختلاف را بیشتر کنند. اما آیا ترائوره با نمایش بی‌نظیر و پرتاب‌های ویرانگر خود مانع از پیش افتادن رقیب شد.

سنتر بلند بالای پالایش‌نفت آبادان با 4 پرتاب 2 امتیازی و 2 پرتاب 3 امتیازی به درون سبد ستاره میدان بود و یک تنه ناجی تیمش لقب گرفت تا این کوارتر با نتیجه نزدیک 23 بر 21 به سود مهرام به پایان برسد.

در این کوارتر نیز بازی از نظر کسب پوئن بسیار نزدیک دنبال شد اما کفه ترازو از نظر اجرای تاکتیک ها فنی و هماهنگی تیمی به سمت مهرام تهران سنگینی می‎کرد.

نکته قابل توجه بازی پالایشی‌ها حرکات انفجاری کاپیتان فائزه شهریاری بود که هر زمان در زمین بازی حرکت می‌کرد تیم پالایش را به کسب امتیاز وامیداشت.

ضمن اینکه از نقش مهسا تقی‌زاده ، پوینت گارد تیم پالایش‌نفت نباید به سادگی عبور کرد. این بازیکن نقش یک تخریب‌چی سرسخت را برای تیم ایفا کرد تا تبدیل به دردسر مهرامی‌ها در کوارتر دوم شود.

نیمه نخست دیدار با نتیجه‌ی 42 بر 41 به سود مهرام تهران به پایان رسید تا بازیکنان با حداقل اختلاف به استقبال نیمه دوم بازی بروند.

بازی در کوارتر سوم، بازیِ اشتباهات و تنش بود. اعتراضات مکرر به داوری از سوی نیمکت تیم مهران باعث توقف چند دقیقه‌ای بازی شد تا جدال از تب‌وتاب پیشین خود بیفتتد.

اشتباهات بازیکنان دو تیم تحت تأثیر جو بازی باعث شد که نمایش فنی دو تیم در کوارتر سوم قابل قیاس با کوارتر های اول و دوم بازی نباشد.

پرتاب سه امتیازی ادنا عیساییان با پرتاب آناهیس خداوردیان پاسخ داده شد تا جدال خارجی های دو تیم نیز به نوع خود مهیج دنبال شود.

در ادامه باز هم شادی عبدالوند با پرتاب های نقطه‌زن در میدان خودنمایی کرد تا تفاوت ها را رقم بزند. این کوارتر با نتیجه‌ی 29 بر 20 به سود مهرام خاتمه یافت تا دو تیم با اختلاف بیشتری پا به وقت پایانی بگذارند.

مهرامی‌ها که خود را در آستانه کسب یک پیروزی ارزشمند می‌دیدند، با روحیه بالا کوارتر چهارم را آغاز کردند. پرتاب سه امتیازی ادنا عیساییان در بیستمین ثانیه از وقت چهارم شادی را به اردوی پایتخت نشینان آورد.

در ادامه بازی نوبت به الکساندر بگینیسیچ رسید. پوینت فوروارد مهرام در این کوارتر خوش درخشید تا پالایشی‌ها را اسیر پرتاب های پی‌درپی و دقیق خود کند.

پالایش‌نفت در این کوارتر دست به دامان کاپیتان خود شد و فائزه شهریاری در دقایقی از بازی سیتاره بی چون و چرا بازی بود. او با 3 پرتاب 2 امتیازی مداوم عدد مقابل نام پالایش را در اسکوربرد بالا می‌برد.

اما بازی هوشمندانه مهرامی‌ها بمب پالایش‌نفت را خنثی کرد و این کوارتر با نتیجه‌ی 21 بر 19 به سود مهرام به پایان رسید تا در پایان این مهرامی‌ها باشند که مقابل حریف 92 بر 80 به برتری می‌رسند.

این دو تیم بار دیگر روز پنج‌شنبه در مقابل هم قرار خواهند گرفت. مهرامی‌ها با اندوخته یک پیروزی می‌آیند تا کار را تمام کنند و پالایشی‌ها بی‌شک هرچه در چنته دارند رو خواهند کرد.

شادی عبدالوند با کسب 31 پوئن عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد و نقش پررنگی در کسب پیروزی تیمش داشت.

همچنین الکساندر بگینیسیچ 23 امتیاز برای مهرام کسب کرد و از بازیکنان تاثیر گذار مهرام در زمین بود. نکته جالب تیم مهرام اینکه هیچ‌یک از بازیکنان ذخیره این تیم در جریان بازی قادر به کسب پوئن نشدند و هر 92 امتیاز مهرامی‌ها را بازیکنان اصلی کسب کردند.

در سوی دیگر میدان، آیا ترائوره با کسب 23 امتیاز، 10 ریباند دبل دبل کرد و ستاره تیمش بود اما نتوانست مانع شکست پالایش‎نفت در این دیدار شود.

فائزه شهریاری کاپیتان خوش‌نام پالایش‌نفت نیز در این بازی 21 امتیاز کسب کرد و 8 ریباند، 6 پاس منجر به امتیاز و 2 توپ ربایی در کارنامه عملکری خود ثبت کرد تا باز هم در لیگ برتر بدرخشد.

آمار مهرام برابر پالایش نفت آبادان رفت نیمه نهایی

آمار پالایش نفت آبادان برابر مهرام رفت نیمه نهایی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=55252
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.