13
مربی تیم ملی را از دور هدایت کرد

گزارش آسوشیتدپرس درباره سمیرا زرگری | سیلی یک رابطه به وجهه ایران

  • کد خبر : 55288
  • 01 اسفند 1399 - 2:09
گزارش آسوشیتدپرس درباره سمیرا زرگری | سیلی یک رابطه به وجهه ایران
پس از مطرح شدن موضوع ممنوع الخروج شدن سمیرا زرگری مربی تیم ملی اسکی آلپاین زنان ایران توسط همسرش حالا آسوشیتدپرس به این موضوع پرداخته است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ سمیرا زرگری مربی تیم ملی اسکی آلپاین زنان ایران به دلیل این که از سوی همسرش ممنوع الخروج شده بود فرصت همراهی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان در ایتالیا را از دست داد.

این اتفاق ناگوار، ضعف قوانین موجود در ایران را به نمایش گذاشت و بار دیگر تاکید کرد قوانین حاکم در ایران نیاز به بازنگری و به روز رسانی دارند و در صورت ادامه بی‌توجهی به این موضوع، وجهه ایران در فضای بین‌المللی بیشتر زیر سؤال می‌رود.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است: “وقتی همسر مربی تیم اسکی آلپاین ایران از یک اختیار قانونی داخلی استفاده کرد و همسرش را از خروج از کشور منع کرد، سمیرا زرگری تلفن او را برداشت و از راه دور به مربیگری ادامه داد.”

زرگری روز پنجشنبه در جریان مسابقات قهرمانی جهان در ایتالیا، به صورت راه دور چهار شرکت کننده ایرانی در مسابقات مارپیچ بزرگ را هدایت کرد.

زرگری در یک تبادل پیام متنی با آسوشیتدپرس گفت: “من همیشه به همه دختران ایرانی افتخار می‌کنم.” “من آنها را دوست دارم.”

آسوشیتدپرس نوشته است زرگری 37 ساله گفته است که شوهر او اکنون درگیر ارتباط دیگری است و از زرگری خواستار رضایت او برای طلاق شده است اما چون سمیرا زرگری درخواست او را نپذیرفته، شوهرش او را محدود کرده است.

زرگری گفت: ” شوهرش “همیشه به کار من و تیم من می‌خندد.”این زوج پنج سال با هم بودند. وی گفت شوهرش در ایالات متحده متولد شده و شهروند ایالات متحده و ایران است.

طبق قوانین ایران، شوهران می‌توانند همسرانشان را از سفر به خارج از کشور منصرف کنند. زرگری گفت که او می‌خواست “کارزاری” برای تغییر قانون راه اندازی کند.

زرگری گفت: “خیلی ناراحتم و باورم نمی‌شود.” زرگری همچنین عنوان کرده که او از فدراسیون بین المللی اسکی FIS کمک می‌گیرد.

FIS در بیانیه‌ای به آسوشیتدپرس گفت که “با هر عضو تیمی که قادر به سفر به مسابقات جهانی نیست همدردی می‌کند. با این حال، فدراسیون جهانی اسکی نیز در موقعیتی نیست که بتواند قوانین کشورهای خاص را مورد تغییر یا مداخله قرار دهد. ”

فروغ عباسی ، یکی از اسکی بازان تیم زرگری، در مورد وضعیت مربی خود صحبت کرد و گفت: “این اولین بار نیست. ما همین مشکل را قبل از این داشتیم. اما کاش می‌توانستیم آن را تغییر دهیم.”

فروغ عباسی ادامه داد: “ای کاش همه زنان در ایران، همه با هم، می‌توانستیم آن را تغییر دهیم. ما داریم برای اهدافمان سعی می‌کنیم. مطمئن هستم که زنان قدرتمند مطمئناً می‌توانند این قوانین را تغییر دهند و سمیرا زرگری قوی‌تر از قبل خواهد بود. ما واقعاً به او افتخار می‌کنیم. “

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=55288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.