17
شانس کم است اما صفر نیست

پریسا جهان فکریان و الهام حسینی ؛ امیدهای وزنه برداری در راه المپیک

  • کد خبر : 55340
  • 02 اسفند 1399 - 10:50
پریسا جهان فکریان و الهام حسینی ؛ امیدهای وزنه برداری در راه المپیک
با وجود فاصله زیاد رکورد بانوان وزنه‌برداری ایران با رکوردهای نفرات برتر، هنوز شانس برای حضور آنها در المپیک 2020 توکیو وجود دارد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران ؛ به دنبال افزایش تعداد نمونه‌های دوپینگ وزنه‌ برداری کشورمان، ایران با جریمه مواجه و اعلام شد این تیم می‌تواند با دو سهمیه مردان و دو سهمیه زنان در المپیک توکیو حضور پیدا کند.

هرچند هنوز وضعیت سهمیه وزنه برداری مردان مشخص نشده و مسابقات آسیایی وزنه برداری در فروردین ماه تعداد سهمیه‌ها را مشخص خواهد کرد، درباره بانوان وضعیت به‌گونه‌ای دیگری خواهد بود.

با توجه به اینکه وزنه‌ برداری بانوان رشته‌ای نوپا در کشورمان است، با وجود تمام تلاش‌هایی که انجام شده، رکوردهای آنها با رکوردهایی که برای کسب سهمیه و مدال لازم است، هنوز فاصله زیادی دارد.

با این وجود این بدین معنا نیست که وزنه‌برداران بانوی ایرانی هیچ شانسی برای تجربه اولین المپیک‌شان نداشته باشند، هرچند که موضوع حضورشان در المپیک با وایلدکارت هم عملاً منتفی است.

محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه‌ برداری گفت: باید ببینیم دختران وزنه برداری به چه رکوردی می‌رسند. با توجه به اینکه قوانین می‌گوید نفر اول هر قاره می‌تواند به المپیک راه یابد، دختران ما یک شانس دارند.

او ادامه داد: هشت نفر اول هر وزن مستقیم به المپیک راه پیدا می‌کنند و در این بین ممکن است مثلاً نفر نهم یک وزن، بتواند با سهمیه قاره‌ای سهمیه بگیرد.

پریسا جهان‌ فکریان و الهام حسینی دو چهره ملی وزنه برداری زنان هستند که می‌توانند همچنان امیدوار باشند، البته این بستگی به عوامل زیادی دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=55340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.