11
برای فوتبال مردان همیشه پول هست

فرزانه توسلی : در فدراسیون فوتبال، تیم‌های ملی زنان دیده نمی‌شوند

  • کد خبر : 55387
  • 02 اسفند 1399 - 11:29
فرزانه توسلی : در فدراسیون فوتبال، تیم‌های ملی زنان دیده نمی‌شوند
فرزانه توسلی دروازه بان تیم ملی فوتسال زنان ایران می‌گوید ر فدراسیون فوتبال، تیم‌های ملی زنان دیده نمی‌شوند و برای هزینه کردن در قبال زنان مشکل دارند اما برای فوتبال مردان همیشه پول هست.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ فرزانه توسلی که به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان در مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون حق رای دارد، در مورد انتخابات گفت: دغدغه من و تمام کسانی که حق رای دارند و با آنها در ارتباط بوده‌ام این است که بهترین و لایق‌ترین فرد برای ریاست فدراسیون انتخاب شود.

او ادامه داد: این رای می‌تواند آینده فوتبال و فوتسال زنان را دگرگون کند. ما نماینده تعداد زیادی مربی، بازیکن و دست‌اندرکار فوتبال و فوتسال زنان هستیم و امیدواریم شایسته‌ترین فرد را برای این سمت انتخاب کنیم.

فرزانه توسلی گفت: همچنین امیدوارم شخصی دلسوز و فوتبالی روی کار بیاید که به فدراسیون فوتبال تکانی بدهد و اتفاق مثبتی را رقم بزند، چون در این چند سال فوتسال زنان و مردان با اینکه همیشه نتایج خوبی کسب کرده‌ اما مورد ظلم فدراسیون بوده‌ است.

او افزود: دیدید که لیگ برتر فوتسال آخرین رشته‌ای بود که برگزار شد، در حالی که هندبال، والیبال و بسکتبال زنان مسابقات خود را خیلی زودتر شروع کردند. نمی‌دانم این کم‌کاری از سوی مسئولان فدراسیون بود یا مجوزها صادر نمی‌شد اما فوتسال مردان و زنان همیشه مورد ظلم واقع شده است.

بعد از قهرمانی آسیا همه برای عکس یادگاری آمدند

فرزانه توسلی در واکنش به پرداخت طلب ۲۵ میلیاردی شستا بابت بدهی ویلموتس و تعلل سه ساله در پرداخت پاداش قهرمانی تیم ملی زنان در آسیا گفت: اگر مساله کرونا پیش نمی‌آمد تا الان سومین جام ملت‌ها را هم پشت سر گذاشته بودیم. ۲۵ میلیون تومان شاید سه سال پیش به درد می‌خورد اما الان پولی نیست. این فدراسیون حاضر نیست همان را هم پرداخت کند.

سنگربان تیم ملی فوتسال زنان گفت: ما در سال‌های  ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ در شرایطی قهرمان آسیا شدیم که کشورهایی مثل ژاپن امکانات ویژه‌تری داشتند. همیشه وقتی از مسابقات برمی‌گردیم، ۲-۳ روز اول مورد استقبال قرار می‌گیریم و همه برای عکس گرفتن می‌آیند، اما بعد از آن فراموش می‌کنند. فکر می‌کنم فدراسیون پاداش ما را فراموش کرده است و آنقدر جابه‌جا شده که ممکن است رئیس جدید بگوید پرداخت آن به من ربطی ندارد.

او افزود: امیدوارم هرکسی روی کار می‌آید، پاداش ما و فوتسال مردان را پرداخت کند چون حق بازیکنان است، برای آن زحمت کشیده‌اند و عرق ریخته‌اند. شاید اگر این پاداش را بیشتر کنند گوشه‌ای از زحمات بازیکنان را  جبران کند.

همه هزینه‌ها برای فوتبال مردان است

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال زنان با بیان اینکه نگاه مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش بیشتر به سمت فوتبال مردان است، ادامه داد: همه هزینه‌ها برای فوتبال مردان صرف می‌شود و امکانات متفاوتی دارند که فوتسال از آنها بهره‌مند نیست. یادم است قبلا یک کمپ بدنسازی و استخر برای مردان تهیه شده بود که اوایل اجازه استفاده از آن را به خانم‌ها نمی‌دادند و ما به آکادمی  ملی المپیک می‌رفتیم.

فرزانه توسلی افزود: شاید رسانه‌ای بودن فوتبال یکی از دلایل توجه بیشتر مسئولان به این رشته است. اگر ما هم پخش تلویزیونی داشته باشیم، قطعا نگاه‌های بقیه ویژه‌تر می‌شود و فدراسیون راحت از فوتبال و فوتسال زنان نمی‌گذرد. رسانه‌ها و صدا و سیمای ملی وظیفه دارند که به رشته‌های دیگر هم بها بدهند، چون در این صورت باشگاه‌ها و اسپانسرها هم بیشتر به بخش زنان ورود و سرمایه‌گذاری می‌کنند.

کار سختی در قهرمانی آسیا داریم

فرزانه توسلی کار تیم ملی ایران در جام‌ ملت‌های فوتسال زنان آسیا را سخت ارزیابی کرد و گفت: در مسابقات ۲۰۱۵ فقط با ژاپن و تایلند جنگیدیم اما در سال ۲۰۱۸ تیم‌های چین و مالزی به حدی پیشرفت کرده بودند که مقابل‌شان به مشکل برخوردیم و به سختی برنده شدیم.

دروازه بان تیم فوتسال بانوان سایپا اذعان کرد: سه سال از آن تاریخ می‌گذرد، فوتسال زنان آسیا در حال پیشرفت  است و این کار را برای ما سخت می‌کند، چون غیر از ژاپن و تایلند، بقیه تیم‌ها هم رقیبمان محسوب می‌شوند. زمان زیادی را از دست داده‌ایم اما امیدوارم در زمان پیش رو اردوهای مداوم‌ و امکانات بهتر در اختیار تیم قرار بدهند و همه کمک کنند تا برای سومین دوره قهرمان آسیا شویم‌. دختران ایرانی سرشار از استعداد و غیرت هستند و اگر به آنها بها داده شود، می‌توانند سومین جام را کسب کنند.

در شروع لیگ بازیکنان از آمادگی دور بودند

 دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان که در فصل جاری لیگ برتر به سایپا پیوسته است، در مورد وضعیت مسابقات گفت: لیگ امسال در دو گروه برگزار می‌شود، تیم‌های خوبی حضور دارند و ۶-۷ تیم مدعی داریم. البته شرایط گروه دوم سخت‌تر است و چهار تیم شانس صعود به مرحله بعد را دارند. کیفیت مسابقات هم تا الان خوب بوده و به جز یک یا دو مسابقه که نتایج پرگلی داشته، بقیه دیدارها پایاپای پیش رفته است.

فرزانه توسلی در مورد تاثیر شیوع کرونا و دوری از مسابقات در کیفیت لیگ و عملکرد بازیکنان بیان کرد: تقریبا یک سال انفرادی تمرین کردیم و تمرین توپی چندانی نداشتیم، به همین دلیل در ابتدای لیگ تاثیر دوری از مسابقات مشهود بود، اکثر بازیکنان از شرایط آمادگی خود دور بودند و هنوز هم به ۱۰۰ درصد آمادگی نرسیده‌اند اما نسبت به چند ماه قبل بهتر شده‌اند و به زمان نیاز دارند.

هدف ما قهرمانی است

ملی پوش فوتسال زنان در مورد وضعیت آمادگی خود گفت: خوشبختانه در یک سالی که به دلیل کرونا مسابقات تعطیل شده بود، امکان تمرین توپی در سالن داشتم. هر چند خیلی زیاد نبود اما نسبت به برخی از بازیکنان راضی‌کننده بود. خیلی زحمت کشیدم و سعی کردم خودم را در ۷۰ درصد آمادگی نگه‌دارم. با شروع لیگ هم هر روز در تمرینات تیم هستم و هفته به هفته بهتر می‌شوم.

فرزانه توسلی با بیان اینکه هدف سایپا قهرمانی در لیگ است، افزود: باشگاه تا اینجای کار همه جوره پشت تیم بوده و حمایت کرده است، ما بازیکنان هم وظیفه داریم در قبال تمام امکاناتی که در اختیارمان قرار گرفته، خوب کار کنیم. هدف ما هم قهرمانی است. تیم با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان بسته شده که جوانان هفته به هفته بهتر می‌شوند و قطعا در روزهای آینده شاهد بازی‌های درخشان و نتایج بهتری از تیم  سایپا خواهید بود.

در سال‌های اخیر شاهد اتفاقات بدی بودیم

کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران در پایان گفت: آنقدر در این سال‌ها اتفاقات بدی افتاده و فدراسیون بدهی‌هایی را بالا آورده که فوتبال و فوتسال را تحت تاثیر قرار داد، اما امیدوارم از ۱۰ اسفند به بعد شاهد اتفاقات خوبی برای فوتبال و فوتسال زنان و مردان باشیم‌.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=55387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.