سپاهان اصفهان 2 شهرداری سیرجان6 | سپاهان در خانه منهدم شد | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13
دور نهایی لیگ برتر فوتبال بانوان؛

سپاهان اصفهان 2 شهرداری سیرجان6 | سپاهان در خانه منهدم شد

  • کد خبر : 55563
  • 03 اسفند 1399 - 15:42
سپاهان اصفهان 2 شهرداری سیرجان6 | سپاهان در خانه منهدم شد
در دومین هفته از دور پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان سپاهان اصفهان با نتیجه‌ی سنگین 6 بر 2 مقابل شهرداری سیرجان شکست خورد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ ظهر امروز دور نهایی رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان وارد هفته دوم شد و شهرداری سیرجان توانست در یک بازی عجیب و باورنکردنی در اصفهان 6 بر 2 از سد سپاهان بگذرد.

سیرجانی‌ها که از رویارویی با سپاهان کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ یازدهم را به خاطر دارند با هدف تکرار نتیجه بازی های قبل به مصاف طلایی پوشان رفتند. آن‌ها هفته گذشته از سد وچان گذشتند و وضعیت روانی بهتری نسبت به حریف داشتند.

بازیکنان سپاهان در پی آن بودند که  برای پیمودن راه پر پیچ و خم قهرمانی شهرداری سیرجان را از سد راه خود بردارند اما آمار فوق‌العاده دختران سیرجانی یک سد بزرگ بود و در زمین مسابقه، این باور اثبات شد.

برخلاف انتظار سپاهان آنگونه که باید بازی را آغاز نکرد و در همان دقایق ابتدایی عقب نشست و اختیار عمل را به بازیکنان سبرپوش سپرد.  اشتباه محرزی که باعث شد تاکتیک همیشگی تیم سیرجان با ارسال های بلند و بهم زدن خط دفاع سپاهان همراه شود.

سیرجانی‌ها که از ابتدا در پی زهره چشم گرفتن از حریف بودند بر خلاف تصوارت خوش‌بین ترین هواداران خود، در 15 دقیقه ابتدایی بازی با دو گل از حریف پیش افتادند.

افسانه چترنور نخستین توپی که در اختیارش قرار گرفت را روانه دروازه حریف کرد تا باز هم بدرخشد و گلزنی کند. این بیستمین گل افسانه چترنور در فصل جاری رقابت های لیگ بود که به ثمر نشست.

در ادامه شاگردان مریم جهان‌ نجاتی توسط زهرا علیزاده به گل دوم رسیدند تا بهت و حیرت را مهمان چهره مهناز امیرشقاقی کنند. شماره 6 تیم سیرجان تیم سپاهان را برای ثبت چهارمین گل فصل خود انتخاب کرد تا باز هم بر سر زبان‌ها بیفتد.

زردپوشان که با این نتیجه خود را بازنده زودهنگام بازی می‌دیدند با فریاد های مربی به خود آمدند و تیم را جلو کشیدند. شاگردان امیرشقاقی سابقه چنین لغزشی در لیگ جاری را نداشتند و تمام توان خود را برای جبران به کار گرفتند.

در ادامه بازی مهیج تر دنبال شد. دو تیم فرصت های گلزنی داشتند و هر یک موفق شدند یکبار دروازه رقیب را بازکنند. زهرا علیزاده برای دومین بار توانست مثمر ثمر واقع شود و اختلاف را بیشتر کند.

چشم امید اصفهانی‌ها در این دیدار به ساق های شقایق روزبهان بود و همانگونه که انتظار می‌رفت بازیکن بااخلاق سپاهان توانست در اواسط نیمه اول یکی از گل های خورده را جبران کند.

این دیدار پس از 45 دقیقه بازی مهیج با برتری 3 بر 1 به سود شهرداری سیرجان به پایان رسید تا به ثمر رسیدن 4 گل در نیمه نخست نوید بازی با کیفیتی را در 45 دقیقه دوم بدهد.

در نیمه دوم دختران دیار زاینده رود با انسجام بیشتری بازی را آغاز کردند. دیگر خبری از سردرگمی بازیکنان سپاهان در انتقال توپ از خط دفاع به حمله نبود و تاکتیک های مد نظر کادرفنی پیاده شد تا سپاهانی‌ها در دقیقه 55 به گل دوم برسند.

هاجر دباغی که فصلی توام با آسیب دیدگی را پشت سر گذاشته در این بازی هم گلزنی کرد. بازیکن وفادار سپاهان دو هفته قبل نیز در پی رهایی از بند آسیب دیدگی در کرج موفق به گلزنی برای تیمش شده بود.

در ادامه شاگردان مریم جهان‌ نجاتی که چشم به ضد حملات دوخته بودند، روی غفلت بازیکنان سپاهان و جا ماندن مدافعین این تیم توسط شبنم بهشت در دقیقه 66 بازی به گل رسیدند تا باز هم اختلاف را دوچندان کنند.

این یازدهمین گل شبنم بهشت در فصل جاری رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان بود تا روند درخشان او در دور نهایی این رقابت ها باز هم به داد سیرجانی‌ها برسد.

سپاهانی‌ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، رو به بازی مستقیم و ارسال های بلند به سمت دروازه عارفه سید کاظمی آوردند. اما هرچه زدند به در بسته خورد و این تیم سیرجان بود که گل ها را یکی پس از دیگری وارد دروازه حریف می‌کرد.

افسانه چترنور گل پنجم تیم شهرداری سیرجان و بیست و یکمین گل فصل خود را به ثمر رساند تا شیرینی صدرنشینی جدول رده بندی و گلزنان رویایی ترین نتیجه هفته دوم دور نهایی برای نماینده استان کرمان باشد.

سیرجانی‌ها دست بردار نبودند و این بار نوبت به زهرا علیزاده رسید تا هت تریک کند.او  برای ششمین بار دروازه نماینده اصفهان را گشود و سنگین ترین شکست فصل را در خانه به زردپوشان تحمیل کرد.

شهرداری سیرجان با کسب این پیروزی 6 امتیازی شد تا یکه تاز دور نهایی لیگ فوتبال زنان لقب بگیرد. سیرجانی‌ها با توجه به تساوی شهرداری بم و وچان کردستان یکه و تنها در قرار گرفتند تا رویای قهرمانی  را در دسترس تر از هر زمان دیگری ببینند.

سپاهان اصفهان با این شکست، بدون امتیاز باقی ماند و در قعر جدول چهار تیمی دور نهایی جا خوش کرد. این دومین باخت پیاپی زردپوشان در این مرحله است و به عبارت دیگر پایانی بر رویای قهرمانی لیگ 99 با مهناز امیرشقاقی.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=55563
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.