نارسینا 81 گروه بهمن 86| بازگشت نارسینا نافرجام ماند | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
18
نیمه نهائی لیگ برتر بسکتبال بانوان؛

نارسینا 81 گروه بهمن 86| بازگشت نارسینا نافرجام ماند

  • کد خبر : 55875
  • 07 اسفند 1399 - 13:38
نارسینا 81 گروه بهمن 86| بازگشت نارسینا نافرجام ماند
دور برگشت مرحله نیمه نهائی رقابت های لیگ برتر بسکتبال بانوان با برتری گروه بهمن مقابل نارسینا در یک بازی حساس و نفس‌گیر همراه بود تا تکلیف یکی از تیم های راهیافته به فینال مشخص شود.

به کزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ بازی برگشت مرحله نیمه نهائی لیگ برتر بسکتبال بانوان امروز آغاز شد و در نخستین بازی نارسینای تهران با نتیجه 110-38 بر سپهرداد تهران غلبه کرد.

این دو تیم هفته گذشته در دور رفت به مصاف یکدیگر رفته‌بودند که بازی با برتری گروه بهمن به پایان رسیده بود و این تیم چناچه در این بازی سربلند از زمین بیرون می‌آمد راهی فینال رقابت‌ها می‌شد.

بازی در کواتر نخست برای هر دو تیم پر اشتباه آغاز شد اما رفته‌رفته بازیکنان بر جو بازی غلبه کردند. روند بازی نارسینا برخلاف روند همیشگی‌اش چنگی به دل نزد اما گروه بهمن نمایش بهتری نسبت به حریف داشت.

بهمنی‌ها مزد بازی برتر خود را در این کوارتر گرفتند و توانستند با نتیجه‌ی 22 به 11 بر حریف غلبه کنند. ستاره کوارتر اول کسی جز آنا بهشتیان نبود و این بازیکن از ابتدای بازی توانایی های خود را به عرضه گذاشت.

پرتاب های 3 امتیازی ویرانگر گارد تیم بهمن اختلاف را بیشتر و بیشتر کرد تا شاگردان ندا عسگرنیا تسلیم بازی منحصر‌به‌فرد بهشتیان شوند. ضمن اینکه از نمایش عالی کیمیا یزدانی‌تهرانی نباید به سادگی عبور کرد.

گروه بهمن که اختلاف خوبی برای ادامه بازی با حریف ایجاد کرده بود، راه صعود به فینال را هموارتر می‌دید و با روحیه بالاتری نسبت به نارسینا کوارتر دوم را آغاز کرد.

تیم-بسکتبال-نارسینا-در-لیگ-برتر-بسکتبال-زنان

این کوارتر در ابتدا متعادل دنبال شد. فاصله نسبی امتیازات همچنان حفظ شد و شاگردان فریناز طائرپور  توانستند 2 پوئن دیگر بر این اختلاف بیفزاید و با نتیجه‌ی 19 بر 17 پیروز وقت دوم شود.

نکته جالب این کوارتر آن بود که بر اساس آنالیزی که تیم نارسینا در دیدار رفت از بهمن داشت، آیلار دهناد را مأمور مهار مستقیم تیلر دیر کرد و این بازیکن سایه به سایه بازیکن خارجی بهمن در حرکت بود تا خبری از نمایش درخشان پوینت فوروارد بهمن نباشد.

نیمه نخست با نتیجه‌ی 41 به 28 به سود گروه بهمن خاتمه یافت تا این تیم تنها دو کوارتر دیگر با راهیابی به فینال رقابت های لیگ برتر بسکتبال بانوان فاصله داشته باشد.

در نیمه دوم بازی با چند تغییر تاکتیکی از سوی دو تیم همراه بود. گروه بهمن با دو پرتاب 2 امتیازی توسط تیلر دیر از حریف پیش افتاد تا بازهم ارزش های این بازیکن نمایان شود.

نارسینا که کار را بسیار دشوار می‌دید به آب و آتش می‌زد تا نتیجه را جبران کند. تقابل بازیکنان خارجی دو تیم بسیار جذاب پیش می‌رفت تا دو تیم شانه به شانه هم در کسب پوئن حرکت کنند.

شوماری هریس پوینت گارد تیم نارسینا در این کوارتر درخشید و امتیازات بسیاری برای تیمش کسب کرد تا یکی از مهره های تأثیر گذار نارسینا تا پایان این کوارتر باشد.

در این میان موتور آنا بهشتیان روشن شد تا گارد تیم بهمن هم از قافله کسب پوئن در کوارتر سوم جا نماند و نقش پر رنگی در برتری تیمش در این وقت داشته باشد.

این کوارتر با نتیجه‌ی 29 بر 24 به سود بهمن خاتمه یافت تا جبران اختلاف 22 امتیاز از سوی نارسنیا در کوارتر پایانی تا حدودی بعید به نظر برسد.

واپسین کوارتر بازی یکی از تاریخی ترین نمایش های تیم نارسینا در لیگ برتر بود. این تیم با چند تغییر پا به میدان گذاشت و توانست از همان ابتدای بازی از رقیب پیش بیفتد.

درخشش دو بازیکن خارجی نارسینا، ایجه ئوما آجمبا و شوماری هریس در این کوارتر مثال زدنی بود تا نتیجه باورنکردنی در پایان وقت چهارم روی تابلو امتیازات ثبت شود.

نارسینا در این کوارتر بسیار شجاعانه بازی کرد و اوج هیجان را به دو دقیقه پایانی آورد تا هر آن امکان برگشت به بازی و برابر امتیازات وجود داشته باشد.

نارسینایی‌ها امتیازات را کم و کمتر کردند تا گروه بهمن نفس های حریف را بیخ گوش خود حس کند. نمایش بی نظیر شاگردان عسگر نیا آن‌ها را با نتیجه 29-14 پیروز این کوارتر کرد.

آجمبا-لیگ-برتر-بسکتبال-بانوان-نارسینا

اما این نمایش درخشان نوشدارویی بود که پس از مرگ نارسینا در 3 کوارتر قبلی به کار این تیم نیامد و بازی با نتیجه‌ی 86 بر 81 به سود گروه بهمن به پایان رسید تا طائرپور و شاگردانش انتظار دیگر فینالیست لیگ را بکشند.

شوماری هریس در این بازی درخشید و به تنهایی توانست 34 پوئن از 81 امتیاز تیمش را کسب کند و امتیاز آورترین بازیکن میدان شود اما این نمایش درخشان نتوانست مانعی برای شکست تیمش در بازی امروز باشد.

آنا بهشتیان، گارد تیم بهمن ستاره بی چون و چرا این تیم بود و توانست با کسب 24 امتیاز نقش موثری در پیروزی تیمش داشته باشد. همچنین او 12 ریباند و 4 پاس گل داشت و در این بازی دبل دبل کرد.

تیلر دیر دیگر ستاره امروز گروه بهمن بود. او 23 امتیاز برای این تیم کسب کرد و با 4 ریباند و 8 پاس منجر به امتیاز عملکرد درخشان خود را در بازی امروز تکمیل کرد.

ایجه ئوما آجمبا نیز ستاره امروز نارسینا بود. او 20 امتیاز برای تیمش کسب کرد و با ثبت 17 ریباند، 2 پاس گل، 1 توپ ربایی و 1 بلاک عملکرد خیره کننده‌ای از خود بجا گذاشت.

تیم نارسینا با شکست در دو بازی رفت و برگشت مقابل گروه بهمن از صعود به فینال بازماند تا تنها امید این برای کسب سکو بازی رده بندی این رقابت ها باشد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=55875
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.