16
نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال بانوان؛

مهرام تهران 65 پالایش نفت آبادان 52 | صعود بی دردسر مهرام به فینال

  • کد خبر : 55888
  • 07 اسفند 1399 - 16:26
مهرام تهران 65 پالایش نفت آبادان 52 | صعود بی دردسر مهرام به فینال
دور برگشت مرحله نیمه نهائی رقابت های لیگ برتر بسکتبال بانوان با برتری گروه بهمن مقابل نارسینا در یک بازی حساس و نفس‌گیر همراه بود تا تکلیف یکی از تیم های راهیافته به فینال مشخص شود.

به کزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال بانوان امروز آغاز شد و در دومین بازی مهرام با نتیجه 65 بر 52 بر پالایش نفت آبادان غلبه کرد تا حریف گروه بهمن در فینال شود.

دو تیم هفته گذشته در دور رفت به مصاف یکدیگر رفته‌بودند که بازی با برتری مهرام به پایان رسیده بود و این تیم چنانچه در این بازی سربلند از زمین بیرون می‌آمد راهی فینال می‌شد.

پالایش نفت آبادان که در مرحله گذشته دور رفت را به نامی‌نو واگذار کرده بود توانست در دو بازی بعدی این تیم را شکست دهد و راهی مرحله نیمه نهایی شود و این تصویری نگران کننده برای مهرام ساخته بود.

کوارتر اول بازی تا امتیاز 6 پایاپای بود و دو تیم نوبتی رو به امتیازگیری کردند. اما شادی عبدوالوند با یک پرتاب مرگبار 3 امتیازی تکنیک فردی‌اش را در همین ابتدای کار به رخ حریف کشید و مهرام را پیش انداخت.

شادی عبدالوند

مهرامرفته رفته اختلاف امتیازات را بیش از پیش کرد و توانست کوارتر نخست را با نتیجه‌ی 17 بر 12 پیروز شود تا در مسیر کسب پیروزی در این دیدار گام نخست را بردارد.

کوارتر دوم بازی با پرتاب دو امتیازی آیا ترائوره برای پالایش نفت آغاز شد و تیم آبادانی روحیه جنگندگی را در خود می‌دید.

اشتباهات پیاپی بازیکنان دو تیم بازی را از هیجان وقت اول خود انداخت و مربیان لاجرم دست به تغییرات بازیکنان می‌زدند.

در ادامه این تیم شاگردان نیکا بیک‌لیک‌لی در مهرام بودند که توانستند از اشباهات بازیکنان پالایش نهایت بهره را ببرند و وقت دوم را با نتیجه‌ی 13-11 به سود خود به پایان برسانند.

بازی در پایان نیمه اول نتیجه 23-30 را روی تابلو به سود مهرام تهران به نمایش درآورد تا بازیکنان پالایش به امید جبران در نیمه دوم راهی رختکن شوند.

نیمه دوم بازی با استارت های هیجان انگیز شادی عبدالوند آغاز شد تا تعداد پوئن ها روی تابلو به سرعت برای مهرام بالا برود. در ادامه ماریا آوجی با نمایش درخشان خود مهرام به یک غول شکست ناپذیر تبدیل کردند.

کوارتر سوم بازی که تا دقایق پنجم خود روند معمولی را طی می‌کرد، به یکباره با نمایش درخشان الکساندرا بگینیسیچ به هیجان بالایی رسید و این بازیکن توانست چند پوئن پیاپی برای مهرام کسب کند و تیمش را با نتیجه 24-13 برنده وقت سوم کند.

شاگردان شایسته مشترعی که خود در لبه پرتگاه می‌دیدند با چند تعویض وارد کوارتر پایانی شدند. دیگر خبری از بازی درخشان آناییس خداوردیان نبود و گویا سبد تیم مهرام طلسم شده بود.

پرتاب های نفتی‌ها به هرجایی جز سبد می‌رفت و خطاهای شخصی در میان بازیکنان بیداد می‌کرد. فریاد مربی از نیمکت پالایش نفت توجه هر شنونده‌ای را در سالن جلب می‌کرد.

همین امر سبب شد تا نفتی‌ها به خود بیایند. پرتاب های دقیق شیدا شجاعی به بار نشست و موتور فائزه شهریاری روشن شد تا اختلاف امتیازات بیشتر و بیشتر شود.

در ادامه پالایش نفت آبادان با خطا های متعدد فرصت پرتاب پنالتی را به رقیب داد تا امتیازات یکی پس از دیگری جبران شود و اختلاف امتیاز کمتر شود.

در پایان کوارتر چهارم، بازی با نتیجه‌ی 16-11 به سود پالایش نفت آبادان به پایان رسید اما این پیروزی در وقت چهارم مرهمی بر زخم های سه کوارتر قبلی نشد تا مهرام تهران با نتیجه 65-52 پیروز و به عنوان دیگر فینالیست لیگ شناخته شود.

شیدا شجاعی با کسب 14 پوئن امتیاز آورترین بازیکن پالایش نفت لقب گرفت. همچنین 7 ریباند، 2 پاس گل، یک بلاک شات و 2 توپ ربایی در کارنامه بازی امروزش ثبت کرد.

الکساندرا بگسینیچ با کسب 12 پوئن ستاره بی چون و چرای مهرام لقب گرفت. او 15 ریباند، 2 توپ ربایی و 2 بلاک هم در بازی از خود بجا گذاشت تا تنها بازیکنی در میدان باشد که موفق به ثبت دبل دبل می‌شود.

تینا عیساییان نیز با کسب 15 پوئن امتیاز آورترین بازیکن میدان لقب گرفت و نقش موثری در پیروزی امروز مهرام تهران داشت. او 9 ریباند، 3 پاس منجر به گل و 5 توپ ربایی هم در کارنامه امروزش ثبت کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=55888
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.