12
پیش بازی هفته چهارم دور نهائی لیگ برتر فوتبال بانوان

شهرداری سیرجان VS شهرداری بم | راند دوم دوئل 6 امتیازی در ال کرمانیکو

  • کد خبر : 56485
  • 14 اسفند 1399 - 9:36
شهرداری سیرجان VS شهرداری بم | راند دوم دوئل 6 امتیازی در ال کرمانیکو
دو تیم شهرداری سیرجان و شهرداری بم در چارچوب چهارمین هفته از دور نهائی رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان در سیرجان به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ قطار دور نهایی لیگ برتر فوتبال بانوان ظهر فردا به ایستگاه چهارم خود خواهد رسید و دو بازی به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

از ساعت ۱۳ روز جمعه، پانزدهم اسفند ماه، دو تیم هم استانی  شهرداری سیرجان و شهرداری بم در ورزشگاه تختی شهر سیرجان، ال کرمانیکو یا دربی کرمانی‌ها را برگزار خواهند کرد.

این دومین بازی این دو تیم در مرحله نهائی رقابت ها است و آن‌ها پیش‌تر در هفته پایانی دور رفت، مقابل هم قرار گرفته بودند و این بازی با تساوی یک گله به پایان رسید تا تکلیف قهرمان لیگ تا حدود زیادی در بازی فردا روشن شود.

این یک بازی ساده نیست بلکه جدالی تعیین کننده برای قهرمانی است. نتیجه این بازی تاثیر مستقیم بر سرنوشت جام می گذارد و برنده آن، به قهرمانی بسیار نزدیک خواهد شد. طبیعتاً تیمی هم که ببازد باید تاوانی در حد و اندازه از دست دادن جام قهرمانی پس دهد.

شهرداری بم اگر پیروز این بازی باشد، با جبران فاصله ۲ امتیازی با حریف، یک امتیاز هم از شهرداری سیرجان پیشی می گیرد و سرنوشت قهرمانی دوباره در دستان این تیم خواهد افتاد.

شهرداری سیرجان اگر دست به کار بزرگی بزند و در خانه، مدافع عنوان قهرمانی را مغلوب کند فاصله خود را با شهرداری بم به ۵ امتیاز می رساند و می توان گفت کار را یکسره کرده است. در نتیجه باید چک قهرمانی را دو هفته زودتر از موعد برای سبزپوشان سیرجانی پاس شده دانست.

تساوی در بازی دو تیم، باز هم به سود تیم میزبان یعنی شهرداری سیرجان خواهد بود. زیرا هم فاصله ۲ امتیازی با بم را حفظ کرده و می‌تواند روی بازیکنان خود برای حفظ اختلاف 2 امتیازی تا پایان لیگ حساب کند.

این دو تیم در مرحله نخست به عنوان تیم‌های صدرنشین گروه‌های الف و ب به دور نهایی صعود کرده‌اند البته کار شهرداری بم در دور گروهی دشوارتر از رقیب هم استانی بود و به نوعی در گروه مرگ قرار داشت.

شهرداری سیرجان در لیگ سیزدهم تبدیل به یک غول شکست ناپذیر شده. آن‌ها تا کنون شکست نخورده‌اند و جز دو تساوی در همه‌ی بازی‌های خود برنده از زمین بازی بیرون آمده‌اند.

شاگردان مریم جهان‌نجاتی بی‌رحمانه رقبا را از پیش رو برداشته اند و جز قهرمانی هدفی دیگری در سر ندارند. شهرداری سیرجان با کسب دو پیروزی مقابل وچان و سپاهان و یک تساوی مقابل شهرداری بم با 7 امتیاز فعلا صدرنشین است اما آن ها به بخش کلیدی ماجرا رسیده اند.

سبزپوشان سیرجان هیچ گاه به قهرمانی تا این حد نزدیک نبوده است. در سال های اخیر آن ها زیر سایه اقتدار شهرداری بم قرار داشته اند و حالا بهترین زمان برای آن هاست که به دوران طلایی شهرداری بم خاتمه دهند.

افسانه چترنور مهاجم شهرداری سیرجان با ۲۱ گل زده عنوان برترین گلزن لیگ را به خود اختصاص داده است. او در تلاش است تا با تداوم عملکرد درخشان خود در این مرحله به تعداد گل‌های لیگ برتری‌اش بیفزاید و به خانم‌گلی این فصل برسد.

در سوی مقابل شهرداری بم در سه تقابل گذشته خود در مرحله نهائی، به یک پیروزی مقابل سپاهان اصفهان و دو تساوی مقابل وچان کردستان و شهرداری سیرجان دست یافته تا با 5 امتیاز به جایگاه دوم جدول دور نهایی تکیه بزند.

شاگردان مرضیه جعفری نسبت به فصول قبل، کم فروغ‌تر ظاهر شده‌اند و درصدد آن هستند تا با پیروزی مقابل هم استانی خود در بازی ۶ امتیازی خیال خود را بابت قهرمانی در لیگ جاری اندکی آسوده کنند.

بهناز طاهرخانی در تیم بم با ۶ گل زده به عنوان برترین گلزن تیم‌اش شناخته می‌شود. بازیکن باثبات شهرداری بم پس از جدایی زهرا قنبری، همراه با مونا حمودی و سمانه چهکندی یکی از بازوهای مهم تهاجمی تیمش بوده است.

در پنج تقابل اخیر این دو تیم شاید بمی‌ها در هیچ یک از دیدارها به اندازی بازی فردا نگران نبوده‌اند. اهالی فوتبال زنان معتقدند که قهرمان لیگ سیزدهم از دل همین بازی بیرون خواهد آمد. شهرداری بم از این پنج تقابل ۳ پیروزی کسب کرده و دو بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

این بازی حساس با سوت مهسا قربانی داور با سابقه و بین‌المللی فوتبال ایران در ورزشگاه تختی سیرجان آغاز خواهد شد. همچنین انسیه خبازمافی‌نژاد و بهاره سیفی نهاوندی به عنوان کمک‌های اول و دوم ایشان را در امر قضاوت یاری خواهند کرد.

علاوه بر آن زهرا مرادی به عنوان داور چهارم در کوبل داوری حضور دارد و سمانه محسنی نیز ناظر فدراسیون در جدال فردا خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=56485
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.