شهرداری سیرجان صفر شهرداری بم ۱ | بازگشت بم به جاده قهرمانی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
9
هفته چهارم دور نهائی لیگ برتر فوتبال بانوان؛

شهرداری سیرجان صفر شهرداری بم ۱ | بازگشت بم به جاده قهرمانی

  • کد خبر : 56629
  • 15 اسفند 1399 - 15:28
شهرداری سیرجان صفر شهرداری بم ۱ | بازگشت بم به جاده قهرمانی
شهرداری بم و شهرداری سیرجان در دوئل حساس بر سر کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال بانوان با هم روبرو شدند که شهرداری بم در سیرجان میزبانش را تسلیم کرد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ شهرداری بم با پیروزی در حساس ترین بازی مرحله نهایی لیگ برتر فوتبال بانوان موقعیت قهرمانی را از چنگ شهرداری سیرجان ربود و اکنون سرنوشت قهرمانی در دستان این تیم است.

دوئل ۶ امتیازی حساس میان شهرداری بم و سیرجان، در راه کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال بانوان برای هر دو تیم در راه قهرمانی حائز اهمیت بود و پیروزی هر یک از دو تیم در دربی کرمان می‌توانست معرف آن به عنوان قهرمان لیگ هم باشد.

بازی هفته گذشته دو تیم که از چارچوب واپسین دیدار دور رفت به میزبانی بمی‌ها برگزار شده بود، با نتیجه تساوی به پایان رسید تا حساسیت بازی برگشت بیش از پیش شود.

شهرداری سیرجان که تاکنون در لیگ متحمل شکست نشده بود، امید زیادی برای تداوم رکورد خود داشت تا علاوه بر حفظ آن یک گام بلند به سوی قهرمانی بردارد.

این ماراتن مهیج و تعیین کننده لیگ برتر از ساعت ۱۳ با سوت مهسا قربانی، داور بین المللی و به نام فوتبال زنان ، در ورزشگاه تختی شهر سیرجان آغاز شد.

تلاش مضاعف هر دو تیم و فشار بالای بازی از سوی رسانه ها، استرس زیادی به ساق های بازیکنان تزریق کرد تا بازی در حد و اندازه دربی همیشه ال‌کرمانیکو نباشد.

شاگردان مریم جهان‌نجاتی به تساوی مقابل بم هم راضی بودند و بی‌گدار به آب نمی‌زند و سعی در تدارک حملات حساب شده داشتند اما کمربند میانی و تدافعی تیم بم چنان مستحکم ظاهر شد تا مثلث زهردار شبنم بهشت- افسانه چترنور- زهرا علیزاده راه به جایی نبرند.

سرانجام در نیمه نخست روی یک حمله همه جانبه از سوی شهرداری بم، باز هم این مونا حمودی بود که توانست دروازه عارفه سیدکاظمی را باز کند و همانند بازی گذشته تیمش را پیش بیندازد.

گلزنی مونا حمودی در این بازی سرنوشت ساز، مکمل فصل رویایی اوست. در شرایطی که دیگر خبری از سایه زهرا قنبری نیست او می تازد و چهره اول خط آتش شهرداری بم به شمار می رود.

این هفتمین گل مونا حمودی بود تا بازهم ارزش های خود را در مرحله نهایی لیگ برتر زنان اثبات کند و در یک بازی بسیار حساس موفق به ثبت گلزنی برای نماینده بم شود.

در ادامه تلاش های سبزپوشان برای زدن گل تساوی بی‌ثمر بود و نیمه نخست با همان برتری یک گله شهرداری بم به پایان رسید تا این نتیجه نوید یک بازی مهیج در 45 دقیقه دوم را بدهد.

نیمه دوم بازی با حملات پی‌درپی شهرداری سیرجان آغاز شد. آن‌ها همانند بازی گذشته، توان به تساوی کشیدن بازی را در خود می‌دیدند و در تلاش بودند تا از کمند دفاع مستحکم تیم بم عبور کنند و به دروازه رها یزدانی برسند.

انسجام بالای خط دفاع و هماهنگی بازیکنان بم هر لحظه آن‌ها را به یک برد خارج از خانه نزدیک و نزدیک‌تر می‌کرد. رویای کسب سه امتیاز و تکرار قهرمانی آنقدر شیرین بود که بازیکنان بم برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کردند.

تکل های پیاپی، قطع توپ، ضربات سر اول، جنگندگی و بازپس گیری توپ، عملکرد مثبت شاگردان پرافتخار ترین مربی لیگ برتر بود که با تزریق روحیه خودباوری به بازیکنانش آن‌ها را به سوی پیروزی هدایت می کرد.

بازی بی‌نقص شهرداری بم در بازی امروز، سه امتیاز شیرین را به حساب امتیازات آن‌ها واریز کرد تا پس از چهار هفته انتظار سرانجام با 8 امتیاز به جایگاه نخست جدول دور نهایی تکیه بزنند و سکان قهرمانی را در دست خود بگیرند.

غیر از مهسا قربانی به عنوان داور این بازی، انسیه خباز مافی نژاد و بهاره سیفی نهاوندی کمک داوران مسابقه بودند و زهرا مرادی داور چهارم بود. جمیله کشاورز نیز نظارت بر بازی را بر عهده داشت.

سرنوشت قهرمانی حالا در دستان شهرداری بم است. آن ها با دو پیروزی در بازی های آینده در اصفهان و بم برابر سپاهان و وچان کردستان، بدون توجه به نتایج شهرداری سیرجان، قهرمان می شوند مشروط بر این که در این دو بازی نلغزند.

شهرداری سیرجان نیز پس از 13 بازی بدون باخت، در بدترین زمان ممکن باخت. این تیم مقابل مدافع عنوان قهرمانی تن به شکست داد تا 7 امتیازی باقی‌بماند و به رده دوم جدول چهارتیمی سقوط کند.

شهرداری بم روز پنج‌شنبه 21 اسفند در ورزشگاه صفاییه مبارکه در چارچوب هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال بانوان، میهمان سپاهان است و شهرداری سیرجان نیز به طور همزمان در سنندج به مصاف وچان خواهد رفت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=56629
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.