وچان کردستان ۲ سپاهان ۲ | روزبهان و دباغی جشن وچان را خراب کردند | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13
هفته چهارم دور نهایی لیگ برتر فوتبال بانوان؛

وچان کردستان ۲ سپاهان ۲ | روزبهان و دباغی جشن وچان را خراب کردند

  • کد خبر : 56654
  • 15 اسفند 1399 - 15:59
وچان کردستان ۲ سپاهان ۲ | روزبهان و دباغی جشن وچان را خراب کردند
وچان کردستان و سپاهان در آغاز دور برگشت مرحله نهایی لیگ برتر فوتبال زنان امتیازات را تقسیم کردند. کامبک سپاهان با روزبهان و دباغی جشن وچان را خراب کرد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ چهارمین هفته از دور نهایی لیگ برتر فوتبال بانوان امروز با دو دیدار به صورت همزمان انجام شد و وچان کردستان در یک دیدار خانگی مقابل سپاهان به تساوی رسید.

در مسابقه‌ای که سمیه خرمی و زهرا قنبری چهره‌های اولش بودند، هر دو نفر در رقم خوردن گل های وچان نقش اصلی را ایفا کردند. تا زوج خطرناک بازیکنان مل‌پوش وچان دوباره احیا شود.

زهرا قنبری

این دیدار که بسیار برای دو تیم حائز اهمیت بود، از ساعت ۱۳ با سوت فاطمه نصراللهی در ورزشگاه ملک‌نیا سنندج آغاز شد و فرصت خوبی برای اعاده حیثیت و جبران هفته های تاریک دو تیم بود.

وچان کردستان که هفته قبل یک متحمل یک باخت خارج از خانه مقابل سپاهان شده بود،با انگیزه پیروزی مقابل زردپوشان اصفهان و انتقام  شکست بازی رفت، در میدان حاضر شد.

تغییر تاکتیک و جایگزینی نفرات در شاکله وچان مشهود بود و زهرا قنبری با حضور در خط هافبک و قرار گرفتن سمیه خرمی در نوک پیکان تهاجمی خبر از بازی رو به‌ جلو نماینده کردستان می‌داد.

همانگونه که انتظار می‌رفت ساختار هجومی وچان خیلی زود جواب داد و سمیه خرمی، خانم گل فصل گذشته لیگ برتر، توانست از پاس زهرا قنبری نهایت بهره را برد و در همان دقایق ابتدایی وچان را پیش انداخت.

سپاهانی‌ها که از دریافت گل زودهنگام متحیر بودند، سعی کردند که آرامش را به بازی خود بازگردانند و از شوک دقایق ابتدایی و جو حاکم بر مسابقه، خارج شوند.

وچان اما دست بردار نبود و سمیه خرمی با جولان در محوطه جریمه سپاهان، توسط بازیکن زردپوش نقش بر زمین شد تا داور در سوت خود به نشانه اعلام ضربه پنالتی به سود آبی‌پوشان بدمد.

کاپیتان زهرا قنبری که در بازی قبل موفق به باز کردن دروازه سپاهان نشده بود، پشت این توپ ایستاد و برخلاف بازی قبل که پنالتی را از دست داده بود، این بار منیا نافعی را مغلوب کرد و توپ را به دروازه سپاهان دوخت.

به ثمر رسیدن بیستمین گل کاپیتان قنبری در روز تولدش، شیرینی آن را دوچندان کرد تا این بازیکن دقایق بعدی را هم با روحیه بالاتر دنبال کند.

سپاهانی‌ها که با شکو مثبت استعفای مهناز امیرشقاقی و برتری در بازی رفت برابر وچان،، همچنان  امید به بازگشت را از دست نداده بودند شکست دو بر صفر در نیمه نخست را پذیرفتند.

در نیمه دوم سپاهان سراپا حمله شد و وچانی‌ها نیز حریف را دست‌کم گرفتند. دیگر خبری از جنگندگی نیمه نخست بازیکنان وچان نبود و توپ و میدان را کاملاً در اختیار میهمان قرار داشت.

حملات پی‌درپی سپاهان سرانجان به بار نشست و این تیم توانست توسط هاجر دباغی، گلزن خوش‌نام خود، دروازه وچان را باز کند و اختلاف به حداقل برسد.

شاگردان فاطمه صادقی با دریافت گل نخست تا حدودی احساس خطر کردند و در تلاش بودند تا برای بار دوم مانع از گلزنی تیم سپاهان شوند. اما شاه‌کلید سپاهان باز هم قفل دروازه وچان را گشود.

شقایق روزبهان، گلزن بلامنازع هفته های اخیر لیگ توانست دروازه وچان را باز کند و کار را به تساوی بکشد. این نهمین گل فصل روزبهان بود و او در این بازی همانند بازی رفت مقابل وچان توانست گلزنی کند.

در ادامه حملات وچان و ضدحملات سپاهان راه به جایی نبرد و توپی از خطوط دروازه‌ها نگذشت تا بازی با نتیجه تساوی پرگل ۲-۲ به پایان برسد.

فاطمه نصراللهی داور این بازی بود و  مرضیه بهداروند و زینب منادیان زاده کمک داوران و زمانه سلیمی داور چهارم این بازی بودند و پریسا مرادی ناظر مسابقه بود.

وچان با این تساوی ۲ امتیازی شد و در رده چهارم جدول رده بندی باقی ماند. سپاهان نیز با ۴ امتیاز جایگاه سومی خود را در مرحله نهایی لیگ حفظ کرد.

این تساوی البته به سود هیچ یک از دو تیم نبود. سپاهان اگر می‌توانست امروز در سنندج پیروز شود امتیازاتش را به عدد ۶ می‌رساند و حتی مدعی قهرمانی می‌شد.

سپاهان در ۲ بازی انتهای فصل، به ترتیب در اصفهان و سیرجان با شهرداری بم و شهرداری سیرجان دیدار می‌کند. وچان نیز به ترتیب در سنندج و بم با شهرداری سیرجان و شهرداری بم روبرو خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=56654
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.