تجمع ساحلی بازها در بندر عباس | همه چیز درباره مسابقات هندبال ساحلی زنان | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
16
به بهانه آغاز چهارمین دوره مسابقات هندبال ساحلی بانوان کشور

تجمع ساحلی بازها در بندر عباس | همه چیز درباره مسابقات هندبال ساحلی زنان

  • کد خبر : 56785
  • 16 اسفند 1399 - 16:58
تجمع ساحلی بازها در بندر عباس | همه چیز درباره مسابقات هندبال ساحلی زنان
چهارمین دوره رقابت‌های هندبال ساحلی زنان ایران از ۱۷ اسفند در بندرعباس برگزار خواهد شد. هندبال ساحلی نزد دختران هندبالیست ایران به‌تدریج تبدیل به یک جاذبه جدی و مهم می‌شود گرچه هنوز مجوز حضور بین المللی ندارد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ قریب به 3 دهه از تولد رشته جذاب هندبال ساحلی در جزیره دی پونزا در جنوب ایتالیا می‌گذرد.

در دهه 70 خورشیدی با ورود این ورزش به ایران، هندبال ساحلی توانست اکثریت قریب به اتفاق هندبالیست‌های کشور در بخش سالنی را مجذوب خود کند.

این ورزش نوپا نیامده، به انسجام بالایی رسید تا رقابت‌های قهرمانی کشور در آن بصورت منظم انجام شود. جاذبه‌های این رشته آنچنان هندبالیست‌ها را مجذوب خود کرد که حتی طرفداران خود را در استان های غیر ساحلی همچون اصفهان و یزد جذب کرد.

در عرصه زنان، مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی کشور به میزبانی سنتی بندر عباس هر ساله پس از پایان فصل هندبال سالنی برگزار می شود و هندبالیست های سالنی را به خلیج فارس می کشاند.

همچنین برگزاری مسابقاتی تحت عنوان گرامیداشت هفته اصفهان در پارک ناژوان اصفهان نیز مدتی به عنوان یک رویداد ثابت تقویمی در هندبال ساحلی پا گرفت.

اولین دوره رقابت‌های هندبال ساحلی بانوان کشور در سال ۱۳۹۴ به میزبانی بندرعباس برگزار شد. آن رقابت‌ها با حضور هفت تیم از استان‌های هرمزگان، اصفهان،بوشهر و خوزستان برگزار شد.

در فینال آن رقابت‌ها دو تیم ذوب آهن و هیئت هندبال اصفهان مقابل هم صف آرایی کردند که دربی اصفهانی‌ها در بندرعباس با برتری دو بر یک تیم هیات هندبال اصفهان به پایان رسید تا یک استان غیرساحلی به‌عنوان نخستین قهرمان هندبال ساحلی زنان ایران لقب بگیرد.

دیدار رده بندی نیز تیم بانوان بندرعباس توانست تیم دانشگاه آزاد شاهین شهر را شکست دهد و درجایگاه سوم قرار گیرد.


دومین دوره مسابقات هندبال ساحلی بانوان بار دیگر در پارک ساحلی غدیر بندرعباس و در اسفند ۹۶ با حضور هشت تیم برگزار شد.

در این رقابت ها بار دیگر تیم هیئت هندبال اصفهان با دبل قهرمانی جام را به دیار زاینده رود برد و تیم های نایبند بندرعباس مقام دوم و سپاهان مقام سوم را کسب کردند و تیم هندبال ساحلی تهران نیز که برای نخستین بار در این رقابت‌ها شرکت کرده بود در جایگاه چهارم قرار گرفت.

سومین دوره در اسفند ۹۷ به میزبانی مجدد بندرعباس با حضور ۱۳تیم برگزار شد. تیم رنگ مانگ تهران با مربیگری سعیده قدرتی که نفرات آن را اعضای تیم ملی هندبال سالنی تشکیل می دادند با اقتدار و بدون شکست عنوان قهرمانی را کسب کردند.

ترکیب طلایی دوره سوم رقابت ها متشکل از هانیه لک در درون دروازه، ساناز رجبی، مینا وطن پرست، مژگان قهرمانی، عارفه حقیقت، راضیه جانباز و سایر بازیکنان جوان تیم بودند که قهرمان ایران شدند.

اکنون مسابقات هندبال ساحلی به دوره چهارم خود رسیده است و بندر عباس میزبان دوباره این مسابقات است. آیا هندبال ساحلی آینده ای به عنوان یک شخصیت مستقل در ورزش زنان ایران خواهد داشت؟ این خانه گرچه دور است اما امید همیشه زنده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=56785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.