15
گفت‌وگو با سرمربی تیم هندبال ساحلی اصفهان؛

اعظم قینانی: بازیکنان سالنی برای تفریح به ساحل می‌آیند

  • کد خبر : 57018
  • 19 اسفند 1399 - 10:34
اعظم قینانی: بازیکنان سالنی برای تفریح به ساحل می‌آیند
سرمربی تیم هندبال ساحلی اصفهان در تازه ترین صحبت هایش از حضور هندبالیست های سالنی جهت تفریح و جذابیت های ساحل به این سبک از ورزش هندبال سخن گفت و این رشته را نیازمند بینش حرفه‌ای دانست.

به گزارش “ آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ اعظم قینانی نایب رئیس هیأت هندبال استان اصفهان و سرمربی کهنه کار هندبال ایران است که سالها هدایت دو تیم قدرتمند و با ریشه ذوب آهن و سپاهان را در کارنامه دارد.

او این روزها همراه با تیم ریف اصفهان در مسابقات هندبال ساحلی بانوان قهرمانی کشور در بندرعباس حضور یافته و در حال پیگیری این رقابت ها می باشد.

اعظم قینانی پیرامون مسابقات در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار “آی دبلیو اسپورتس” اظهار داشت؛ مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی بانوان کشور از روز شنبه ۱۶ اسفند با شرکت ۱۱ تیم در سه گروه آغاز شده و تا روز چهارشنبه 19 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

سرمربی تیم هندبال ساحلی ریف اصفهان ادامه داد: در گروه C با جرون بندرعباس و تحقیق توسعه تهران همگروه ایم که در رور نخست مسابقات مقابل حریفان خود به برتری رسیدیم.امشب در مرحله حذفی تیم ها به مصاف هم خواهند رفت تا فردا دیدارهای رده بندی و فینال انجام‌شود.

وی با اشاره به سطح برگزاری این مسابقات و شرایط میزبانی افزود: سطح برگزاری رقابت های امسال نسبت به سال های اخیر با توجه به شرایط کرونا متفاوت است به هرحال باید از مسئولان برگزاری فدراسیون و میزبان تقدیر و تشکر کنیم که در این شرایط خاص امکان برگزاری این مسابقات را فراهم کردند.

قینانی یادآورشد؛ خوشبختانه تیم های که در این مسابقات حاضر شدند از بازیکنان باتجربه و خوبی بهره مند هستند. بیشتر بازیکنانی که در لیگ برتر هندبال سالنی حضور داشتند همراه با تیم های مختلف امسال در رقابت های ساحلی بندرعباس به میدان آمدند و همین اتفاق باعث شده تا رقابت های جذابی از تیم ها شاهد باشیم.

سرمربی تیم هندبال ساحلی ریف اصفهان در جواب به این سوال آیا هر بازیکنی که در سالنی موفق است میتواند در ساحلی هم نمایش خوبی داشته باشد؟ پاسخ داد؛ نوع بازی کردن و قوانین هندبال ساحلی با سالنی متفاوت و فرق می کند.

وی ادامه داد: برگزاری هندبال ساحلی در محیط سرباز همراه با موسیقی،حرکات نمایشی بسیار دلنشین است و فکرمیکنم جذابیت همین موضوع باعث شده تا بازیکنانی که در سالنی حضور دارند در ساحلی هم شرکت و برای برخی تیم ها بازی کنند.

قینانی در پاسخ به اینکه آیا در رشته هندبال ساحلی بازیکن اختصاصی ساحلی باز داریم یا خیر جواب داد: برخلاف آنچکه در هر دو بخش آقایان و بانوان استعداد های خوبی هم داریم اما ساحلی باز حرفه ای چندان زیادی نداریم. هر ساله بازیکنان سالنی پس از پایان لیگ برتر برای تفریح و جذابیت آن در مسابقات ساحلی شرکت می کنند.

سرمربی تیم هندبال ریف اصفهان خاطر نشان کرد: اگر نگاه حرفه‌ای به هندبال ساحلی داشته باشیم میتوانیم در آسیا و حتی جهان حرف برای گفتن داشته باشیم. اما دست‌یابی به این مهم نیازمند شرایطی است.

وی افزود: فقط کافیست برنامه ریزی دقیق انجام دهیم و با برپایی لیگ هندبال ساحلی و سرمایه گذاری باشگاه ها در این بخش و عقد قرارداد با بازیکنان هندبال ساحلی خود را تقویت کنیم تا هم بتوانیم بازیکنان خوبی را بسازیم هم اینکه این مسابقات را حرفه ای و رسمی تر برگزار‌ کنیم.

سرمربی پیشین هندبال فولاد مبارکه سپاهان پیرامون وضعیت هندبال ساحلی در استان اصفهان خاطر نشان کرد؛ هندبال ساحلی اصفهان یکی از قدرت های این رشته است و هر ساله چندین تیم مختلف را به مسابقات ساحلی اعزام می کند.

قینانی با بیان اینکه اردو تیم ملی نوجوانان وجوانان دختر با این رقابت ها تداخل داشته گفت: نتوانستیم تیم های بیشتری اعزام کنیم. هرچند بازیکنان با تجربه و بزرگسال در سایر تیم های فعلی پخش شده اند و شاید از استان اصفهان در این پیکارها بیشتر از دوسه تا تیم بازیکن حضور دارد.

نایب رئیس هیأت هندبال استان اصفهان خاطرنشان کرد: هندبال ساحلی در ایران نسبت به سال های اخیر خیلی پیشرفت‌ داشته و این نشان می دهد که با سرمایه گذاری و برپایی کلاس های مختلف داوری و مربیگری هندبال ساحلی موفق عمل می کند.

وی در ادامه یادآور شد: همانطور که در سال های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفت و کلاس مربیگری هندبال ساحلی در سطح کشور برگزار شد‌ه در این دوره نیز مربیان بادانش و با اطلاعات علمی کامل حاضر شدند همینکه ناظرین فدراسیون و مسابقات در طول روز با داوران برای رفع اشکال ها جلسه برپا می کنند بسیار عالی است تا داوران بتوانند بی نقص در ساحلی سوت بزنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.