14
کاراته پس از یک سال جان می گیرد

کاراته وان استانبول | تیم ملی در ترکیه بدون حمیده عباسعلی

  • کد خبر : 57030
  • 19 اسفند 1399 - 12:12
کاراته وان استانبول | تیم ملی در ترکیه بدون حمیده عباسعلی
یک سال پس از تعطیلی رقابت‌های رسمی کاراته در جهان، برگزاری لیگ جهانی کاراته وان در استانبول ترکیه خون تازه‌ای در رگ‌های کاراته است و تیم ملی کاراته زنان ایران بدون حمیده عباسعلی در این مسابقات حاضر است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ تیم ملی کاراته بانوان ایران امروز تهران را به مقصد استانبول ترک کرد تا در لیگ جهانی کاراته وان ترکیه شرکت کند.

شیوع کرونا بیشترین آسیب را به رشته رزم محور زد و کاراته در این یک سال هیچ رویداد رسمی داخلی و خارجی نداشت. حالا این فرصت تازه‌ای برای تیم سمانه خوش قدم است تا به آرامی آمادگی خود را بازیابی کند.

حضور در کاراته وان استانبول، هم از این نظر که فرصتی برای سنجش میزان آمادگی تیم و البته رقبای خارجی است اهمیت دارد و هم مقدمه‌ای برای لیگ جهانی رباط و کاراته وان مراکش است که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

سهمیه نهایی المپیک نیز در کاراته وان لیسبون توزیع می شود.

در غیاب حمیده عباسعلی، امیدوار به رزیتا

نکته قابل توجه در تیم اعزامی این است که حمیده عباسعلی در این سفر تیم ملی را همراهی نمی‌کند. این سؤال مطرح است که آیا اعزام نشدن او به استانبول به معنای بهبود نیافتن آسیب دیدگی اوست؟

پاسخ، حداقل از نظر سمانه خوش قدم منفی است. عباسعلی آسیب دیدگی‌اش را به طور کامل پشت سر گذاشته و در همه مراحل اردوی آماده سازی تیم ملی حضوری فعال داشته است.

با این وجود به نظر می‌رسد، اعزام نشدن او به استانبول، یک اقدام پیشگیرانه است و تصمیم بر این بوده تا در مورد او ریسکی صورت نگیرد ضمن این که عباسعلی از نظر امتیازی و حضور در المپیک، نیازی به کاراته وان ندارد چرا که سهمیه المپیک را یک سال قبل کسب کرده است.

ایران در این مسابقات رزیتا علیپور را در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم در اختیار دارد. کاراته کای اهل قائم شهر آخرین امید کاراته ایران برای کسب سومین سهمیه المپیک از بخش زنان است و ممکن است این هدف را محقق کند.

سارا بهمنیار در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم همانند حمیده عباسعلی، پیش از این سهمیه المپیک توکیو را به دست آورده است.

آل سعدی؛ سرمایه گذاری برای آینده؟

شیما آل سعدی کاراته کای شیرازی در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم نیز در کاراته وان روی تاتامی می‌رود. او ۲۷ بهمن سال ۹۸ به صورت آزاد و نه در قالب تیم ملی، در کاراته وان دوبی در عین شگفتی، نایب قهرمان شد و اولین مدالش از ادوار لیگ جهانی را کسب کرد.

چرا شیما آل سعدی برای تیم ملی مهم است؟ او یک بار در امارات شایستگی‌اش را نشان داده و جوان و باانگیزه است.

تیم ملی روی او به عنوان گزینه حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ ژو و مسابقات قهرمانی آسیا حساب باز می‌کند و البته او برای میادین بزرگ آینده، باید امروز فرصت تجربه کسب کردن در میادینی چون کاراته وان را به دست بیاورد.

مورد طراوت خاکسار

طراوت خاکسار دیگر مهره تیم اعزامی ایران به کاراته وان است که به نظر می‌رسد اقامتش در ترکیه در ماه‌های گذشته نقش مهمی در قرار داشتن نامش در تیم حاضر در کاراته وان استانبول دارد.

این مسابقات برای طراوت خاکسار یک موقعیت ویژه است. خاکسار که المپیک را از دست داده و در سال ۹۸ نتایج دلخواهش را کسب نکرده می‌خواهد نشان دهد که هنوز تمام نشده و می‌توان روی او حساب باز کرد.

نتایجی که خاکسار در مسابقات آینده به دست می‌آورد در این که او در آینده تیم ملی کاراته زنان ایران جایگاهی دارد یا خیر، نقشی تعیین کننده خواهد داشت.

حضور پررنگ کاتاروها

نکته جالب در مورد تیم اعزامی به کاراته وان استانبول حضور پررنگ کاتاروها است. در شرایطی که پیش از این فدراسیون کاراته تنها روی فاطمه صادقی، کاتاروی جوان برای اعزام‌های رسمی، سرمایه گذاری می‌کرد حالا ۳ کاتارو را به ترکیه اعزام کرده است.

غیر از فاطمه صادقی ۲۰ ساله و آینده دار که حضورش قابل پیش بینی است، مهسا افسانه و نگین باقری، باتجربه‌ها و قدیمی‌های کاتای ایران نیز در استانبول روی تاتامی می‌روند.

از مهسا افسانه در سال ۹۸ خاطره خوشی داریم. او در کاراته وان دوبی در سال ۹۸ درخشید و به جمع ۴ نفر برتر رسید که در تاریخ کاراته وان بی سابقه بود. افسانه همچنان سرحال و باانگیزه به نظر می‌رسد و اعزام او به ترکیه، یک فرصت مناسب برای نشان دادن توانایی‌های تمام نشدنی اوست.

نگین باقری دیگر کاتاروی قدیمی و باتجربه است که این فرصت را به دست آورده است. او که در گذشته بارها در لیگ جهانی مسابقه داده (گاهی در قالب تیم ملی و گاهی با هزینه شخصی و به صورت آزاد) همانند مهسا افسانه کماکان یکی از برترین‌های کاتای ایران است و قابل اعتماد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57030
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.