پیش‌بازی سپاهان اصفهان vs شهرداری بم | مانع زرد بر سر جاده قهرمانی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
11
هفته پنجم دور نهایی لیگ برتر فوتبال بانوان؛

پیش‌بازی سپاهان اصفهان vs شهرداری بم | مانع زرد بر سر جاده قهرمانی

  • کد خبر : 57089
  • 20 اسفند 1399 - 10:34
پیش‌بازی سپاهان اصفهان vs شهرداری بم | مانع زرد بر سر جاده قهرمانی
قطار رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان ظهر فردا به ایستگاه پنجم خود خواهد رسید و سپاهان اصفهان در ورزشگاه صفائیه مبارکه میزبان شهرداری بم است.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” رسانه دختران قهرمان ایران؛ سپاهان اصفهان و شهرداری بم در چارچوب هفته پنجم دور نهایی  لیگ برتر فوتبال زنان از ساعت 13 روز پنج شنبه به میزبانی ورزشگاه صفاییه مبارکه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

وضعیت سپاهان اصفهان ؛ فرصتی برای احیای رویا

طلایی پوشان اصفهان برخلاف عملکرد ضعیف در هفته های ابتدایی دور نهایی، در هفته های اخیر احیا شده‌اند. آن‌ها پس از تقبل دو شکست پیاپی مقابل نمایندگان کرمان دست به تغییرات زدند و رضوان رضایی را جایگزین مهناز امیرشقاقی در راس کادرفنی خود کردند.

تغییری که تا حدود زیادی جواب داد و باعث شد این تیم یک پیروزی ارزشمند در هفته سوم و یک تساوی خارج از خانه در هفته چهارم مقابل وچان را به دست بیاورد.

سپاهان اکنون با 4 امتیاز بالاتر از وچان در رده سوم جدول رده‌بندی دور نهایی قرار دارند و در صورت لغزش هریک از دو تیم بالای جدول کاندید مناسبی برای کسب رتبه های بالاتر است.

دختران دیار زاینده‌رود نقش تعیین کننده‌ای در قهرمان لیگ جاری دارند و اگر قرعه قهرمانی به نام آن‌ها نیفتد، با دیدار مقابل دو تیم اول و دوم جدول در دو هفته باقی مانده لیگ و کسب امتیاز از هر یک، می‌توانند تمامی معادلات را بهم بریزند.

این سؤال مطرح است که آیا سپاهان در واقعیت شانسی برای قهرمانی دارد؟ روی کاغذ بله. سپاهان اگر در خانه شهرداری بم را شکست دهد – یک بار این کار را در مرحله اول انجام داده – و سپس در سیرجان، شهرداری سیرجان را شکست دهد ۱۰ امتیازی می‌شود.

در این صورت، اگر شهرداری سیرجان در بازی برابر وچان در سنندج، امتیاز از دست بدهد و شهرداری بم هم در روز پایانی مسابقات در بم برابر وچان کردستان پیروز نشود سپاهان با پیش شرط ۶ امتیاز از دو بازی آتی، قهرمان می‌شود.

پیش شرط‌های قهرمانی سپاهان فراوان است. آن‌ها اگر کمی زودتر مهناز امیرشقاقی را به خانه می‌فرستادند احتمالاً شانس بیشتری داشتند.

وضعیت شهرداری بم ، نباید اشتباه کنند

در سال های اخیر هرجا سخن از قهرمانی و افتخار در فوتبال زنان است، نام شهرداری بم می‌درخشد. تیم پرافتخار استان کرمان که به عقیده بسیاری از قهرمانی اشباع شده، با پیروزی خارج از خانه و کسب برد سرنوشت ساز مقابل شهرداری سیرجان به صدر جدول بازگشت.

مدافع عنوان قهرمانی فقط دو گام با کسب جام فاصله دارد و نیم نگاهی به عملکرد شهرداری سیرجان دارد تا رویای بالا بردن جام توسط کاپیتان کوهستان خسروی را در سر بپروراند.

شاگردان مرضیه جعفری موفقیت حال حاضر خود را مدیون خط دفاعی هستند که با عملکرد بسیار درخشان در فصل جاری، بهترین مهاجمان را هم اسیر خود کرده و روی خوش به هیچ تیمی نشان نمی‌دهند.

سرنوشت قهرمانی در دستان شهرداری بم است زیرا اگر سپاهان و وچان کردستان در دو بازی باقی مانده را شکست دهد سایر نتایج، در تعیین جام بی اثر است و یک قهرمانی دیگر به افتخارات شهرداری بم افزوده خواهد شد.

شهرداری بم اگر در بازی با سپاهان بلغزد و امتیاز از دست بدهد بهترین هدیه را به رقیب هم استانی اش شهرداری سیرجان خواهد داد. اتفاقی که شهرداری بم نمی خواهد اجازه وقوع آن را به هیچ قیمتی بدهد.

تقابل های پیشین

سپاهان اصفهان و شهرداری بم در 6 تقابل اخیر خود در لیگ، بازی های مهیجی به نمایش گذاشته‌اند. سهم تیم شهرداری بم از این شش دیدار کسب 5 پیروزی بوده و سپاهان نیز یک دیدار را با برد پشت سر گذاشته است.

نکته جالب توجه مصاف های اخیر این دو تیم آن است که همواره بازی برنده داشته و هیچ‌گاه نتیجه تساوی در آن رخ نداده است.

در فصل جاری سپاهان و شهرداری بم 2 بار در مرحله نخست و در گروه یک به مصاف هم رفتند که سهم هریک از دو تیم یک پیروزی در دیدار رودررو بود و سپاهان پس از چندین بازی به پیروزی های سریالی نماینده بم خاتمه داد.

در دور رفت مرحله نهایی نیز پیروزی با شهرداری بم بود.

تیم داوری

بی‌شک این دیدار حساس نیازمند تیم داوری با تجربه است تا اشتباهات سهوی قاضیان میدان را به حداقل برساند.

سازمان لیگ فدراسیون فوتبال که در دور نخست و هفته های اخیر دور نهایی مورد انتقاد مربیان و بازیکنان جهت به کارگیری داروان بی تجربه بود، برای قضاوت این دیدار حساس سلما رضوی را به عنوان داور وسط برگزیده است.

علاوه بر وی، نرگس مولایی و ریحانه شیرازی به عنوان کمک های اول و دوم داور وسط را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. زهرا رئیسی نیز به عنوان داور چهارم برگزیده شده و از زهرا فروزنده به عنوان ناظر این بازی یاد می‌شود.

محروم و مصدوم

دو تیم برای دیدار فردا محرومی ندارند و تاکنون خبری از مصدومیت بازیکنی نیست مگر این که این موضوع پنهان شده باشد. با این اوصاف هردو جبهه با نفرات کامل خود به میدان می‌آیند و همه چیز برای یک نبرد تمام عیار مهیا است.

بازی از نگاه آمار

آخرین تقابل این دو تیم به دور رفت مرحله پایانی لیگ جاری بازمی‌گردد که شهرداری بم توانست با نتیجه 2-0 از سد سپاهان بگذرد. اما آخرین تقابل دو تیم در ورزشگاه صفائیه مربوط به هفته سوم مرحله نخست لیگ جاری است که سپاهان توانست دست به شگفتی بزند و با نتیجه 3-1 شهرداری بم را شکست دهد.

شقایق روزبهان گلزن شماره یک تیم سپاهان با به ثمر رساندن 9 گل در رده چهارم جدول گلزنان لیگ قرار دارد. او به همراه هاجر دباغی محتمل ترین گلزنان سپاهان در بازی پنج شنبه هستند.

همچنین در سوی مقابل مونا حمودیبازیکن گلزن و برگ برنده بم است. او فصلی رویایی را سپری می کند. مونا حمودی توانسته تاکنون 7 گل به ثمر برساند و نقش تعیین کننده‌ای در نتایج تیمش داشته باشد.

تقابل گلزن های هفته های اخیر لیگ نیز در بازی فردا در نوع خود جالب توجه است. سمانه چهکندی وینگر شهرداری بم یکی دیگر از مهره های مهم تهاجمی تیم مرضیه جعفری است.

شهردای بم با دریافت تنها 6 گل خورده در تمام فصل – شامل یک گل خورده در مرحله نهایی –  آمار فوق العاده‌ای را به خط دفاع و دروازه خود اختصاص داده است. این تیم با میانگین دریافت 0.42 گل در هر بازی کار گلزنی را برای هر مهاجمی سخت کرده است.

شهرداری بم با احتمال پیروزی 90 درصد از 52 بازی لیگ برتری خود به مصاف سپاهانی می‌رود که 65 درصد بازی های لیگ برتر خود را برنده بوده‌ است.

وضعیت آب‌و‌هوایی

طبق اعلام سازمان هواشناسی و سایت های رسمی، آسمان شهر مبارکه در ساعت بازی دیدار دو تیم سپاهان و شهرداری بم، غالباً ابری با دمای 16 درجه بالای صفر گزارش شده است. 51 درصد رطوبت هوا و سرعت وزش باد نیز به 16 کیلومتر بر ساعت خواهد‌ رسید.

یک روز توام با شادی و غم دیگر در پیش است. فوتبال زنان ایران یکی از مهیج ترین فصول خود را سپری می کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57089
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.