14
هفته پنجم دور نهایی لیگ برتر فوتبال زنان؛

پیش‌بازی وچان کردستان vs شهرداری سیرجان | پوکر پیروزی یا روی دیگر سکه

  • کد خبر : 57090
  • 20 اسفند 1399 - 10:12
پیش‌بازی وچان کردستان vs شهرداری سیرجان | پوکر پیروزی یا روی دیگر سکه
دور نهایی لیگ برتر فوتبال بانوان فردا وارد هفته پنجم خود خواهد شد و وچان کردستان در یک دیدار حساس از شهرداری سیرجان پذیرایی خواهد کرد.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” رسانه دختران قهرمان ایران؛ وچان کردستان و شهرداری سیرجان یکی از دو بازی حساس هفته پنجم دور نهایی  لیگ برتر فوتبال بانوان را روز پنج شنبه 21 اسفند در ورزشگاه ملک‌نیا سنندج برگزار می کنند.

وضعیت وچان کردستان ؛ ثابت کن که زنده ای

میزبان بازی فردا در دور نهایی چهره متفاوتی با دور اول داشته و هنوز پیروز نشده است. وچانی‌ها که تیم بدشانس دور نهایی هم بوده‌اند با کسب دو تساوی و دو باخت در قعر جدول چهار تیمی این مرحله قرار دارند.

شاگردان فاطمه صادقی در بازی هفته قبل برابر سپاهان پیروزی را با تساوی عوض کردند و عملکرد داوری را مقصر اصلی کسب نتیجه می‌دانند.

با وجود جایگاه کنونی تیم وچان، آن‌ها همواره تیم سرسختی برای رقبا هستند. گرچه کمتر کسی حال و وضع امروز را برای نماینده کردستان پیش‌بینی می‌کرد اما پیروز نشدن در چهار بازی اخیر، دلیلی برای دست کم گرفتن آن ها نیست.

وچان در 14 بازی فصل جاری 4 بار شکست خورده که 3 شکست این تیم برابر شهرداری سیرجان رقم خورده و وچان حداقل برای اعاده حیثیت هم که شده در تلاش است تا در بازی فردا به ناکامی های سریالی‌اش مقابل نماینده سیرجان پایان دهد.

وضعیت شهرداری سیرجان ؛ فقط یک کلمه : پیروزی!

ببر زخمی این روزهای فوتبال زنان همچنان به قهرمانی امیدوار است. شکست هفته گذشته در خانه برابر شهرداری بم برای آن ها یک اتفاق ناگوار بود و عنان کار قهرمانی را از دست آن ها خارج کرد.

سیرجانی‌ها در 13 بازی پیشین خود شکست نخورده بودند و باخت هفته قبل آن‌ها مقابل شهرداری بم علاوه بر قطع رکورد شکست ناپذیری، رویای قهرمانی را کمرنگ کرد.

سبزپوشان که به صدرنشینی عادت کرده بودند، بدموقع مقابل مدافع عنوان قهرمانی شکست خوردند تا با یک امتیاز پایین‌تر از شهرداری بم و در رده دوم جدول رده بندی دور نهایی قرار گیرند.

شاگردان مریم جهان‌نجاتی برای کسب عنوان قهرمانی محکوم به پیروزی در دو بازی باقی مانده هستند و نیم نگاهی هم به عملکرد هم استانی خود دارند.

اگر سیرجانی‌ها مقابل وچان برنده از زمین بازی بیرون نیایند، بعید است که در پایان فصل جام را روی دستان کایپیتان سهیلا نظام‌آبادی ببینند.

شهرداری سیرجان باید هم وچان را در سنندج شکست دهد و هم سپاهان را در خانه و در نهایت، در انتظار امتیاز از دست دادن شهرداری بم در دو بازی باقی مانده بنشیند.

تقابل های پیشین

دو تیم وچان کردستان و شهرداری سیرجان در تاریخ لیگ، 5 مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم سیرجانی‌ها از آن 4 پیروزی بوده است. وچان کردستان نیز یکبار در تقابل های رودررو سربلند از زمین بیرون آمده.

نکته جالب توجه مصاف های شهرداری سیرجان و وچان کردستان آن است که همواره بازی برنده داشته و نتیجه تساوی رخ نداده است. علاوه بر آن نمایش خوب دو تیم و به ثمر رساندن گل های بسیار از دیگر نکات مثبت آن است.

در فصل جاری وچان و شهرداری 3 بار به مصاف هم رفتند که شهرداری سیرجان در پیروزی هت تریک کرد و وچان همچنان در حسرت پیروزی برابر نماینده کرمان است.

تیم داوری

سازمان لیگ فدراسیون فوتبال برای قضاوت این دیدار حساس سلطنت نوروزی را به عنوان داور وسط برگزیده است.

زهرا امدادی و زهرا زمرودی به عنوان کمک های اول و دوم داور وسط را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. زهره اسکندری نیز به عنوان داور چهارم برگزیده شده واز رقیه پرتوی ناظر این بازی است.

محروم و مصدوم

فاطمه صادقی سرمربی تیم وچان کردستان که هفته گذشته در بازی این تیم مقابل سپاهان به دلیل اعتراض به عملکرد داور از زمین اخراج شده بود، در جدال فردا روی نیمکت حضور ندارد و دستیاران او تیم را هدایت می‌کنند.

در سوی مقابل شهرداری سیرجان همانند هفته های گذشته ندا رضاپور و لیلا معلم دو بازیکن کارکشته و کلیدی خود را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه مینیسک و رباط صلیبی در اختیار ندارد اما پزشکان این تیم در تلاش هستند تا رضاپور را به بازی فردا برسانند.

بازی از نگاه آمار

آخرین تقابل این دو تیم که به میزبانی ورزشگاه ملک‌نیا سنندج برگزار شده به هفته سوم مرحله نخست لیگ برمی‌گردد که در آن شهرداری سیرجان توانست 4-2 از سد وچان کردستان بگذرد گرچه بازی دو تیم در مرحله نهایی در سیرجان نیز با پیروزی دو بر یک شهرداری سیرجان همراه شد.

افسانه چترنور گلزن شماره یک تیم سیرجان با به ثمر رساندن 21 گل در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارد و نفس های زهرا قنبری 20 گله را بیخ گوش خود حس می‌کند. تقابل گلزنان اول و دوم لیگ نیز در بازی فردا در نوع خود جالب توجه است.

عارفه‌ سیدکاظمی، سنگربان شهرداری سیرجان با عملکرد فوق العاده و سیو های دیدنی در هفته های اخیر، سیرجان را در کورس قهرمانی نگهداشته است گرچه اشتباه او در بازی با شهرداری بم، منجر به دریافت گلی سرنوشت ساز شد.

اما در سوی مقابل پریسا گراوندی چند هفته‌ای است که تمرکز لازم را در چارچوب دروازه ندارد و در 4 بازی اخیر فقط 1 کلین شیت به ثبت رسانده. آیا فردا روز اوست؟

شهرداری سیرجان با احتمال پیروزی 77 درصد از 54 بازی لیگ برتری خود به مصاف وچان کردستانی می‌روند که 71 درصد بازی های لیگ برتر خود را برنده بوده‌ است.

وضعیت آب‌و‌هوایی

طبق اعلام سازمان هواشناسی و سایت های رسمی، آسمان شهر سنندج در ساعت بازی دیدار دو تیم وچان و شهرداری سیرجان، نیمه ابری با دمای 16 درجه بالای صفر می‌باشد. 45 درصد احتمال بارش و سرعت وزش باد به 26 کیلومتر بر ساعت خواهد‌رسید.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57090
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.