چهار دلیل برای پیروزی مهرام | آخرین ضربه رو محکم‌تر بزن | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
10
در آستانه فینال لیگ برتر بسکتبال بانوان

چهار دلیل برای پیروزی مهرام | آخرین ضربه رو محکم‌تر بزن

  • کد خبر : 57098
  • 20 اسفند 1399 - 11:12
چهار دلیل برای پیروزی مهرام | آخرین ضربه رو محکم‌تر بزن
لیگ برتر بسکتبال بانوان به خط پایان رسیده است و مهرام با پیروزی در اولین فینال برابر گروه بهمن، نیمی از راه قهرمانی را رفته است. اینجا تاکید کرده‌ایم که چرا جام را باید متعلق به مهرام بدانیم.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ پرونده لیگ برتر بسکتبال بانوان در سال ۹۹ پنج شنبه ۲۱ اسفند یا نهایتاً ۲۴ ساعت دیرتر بسته می‌شود و جام قهرمانی روی دستان مهرام یا گروه بهمن به رقص در می‌آید.

مهرام یک هفته قبل، در بازی اول فینال، گروه بهمن را شکست داد و این کاری بود که برای سومین بار در این فصل انجام می‌داد. یک برد دیگر در نبرد ۲۱ اسفند مهرام را به جام می‌رساند.

آی دبلیو اسپورتس چهار دلیل بعنوان پیش زمینه برای این که مهرام قهرمان لیگ برتر بسکتبال زنان ایران را در مشت خود دارد، مطرح کرده است:

۱) شاه مهره‌ها

استخوان بندی اصلی مهرام را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که داشتنشان آرزوی هر تیمی است. از خارجی‌ها که بگذریم، داشتن یک “شادی عبدالوند” آماده برای تمام کردن کار هر تیمی کافی است.

آن‌ها نگین رسولی، دختر جوان و بی حاشیه بسکتبال ایران را دارند که نقش او در مهرام غیر قابل انکار است. مؤثر، در خدمت تیم و باهوش.

تینا عیساییان زیر سبد حکمرانی می‌کند و توانمندی ذاتی‌اش او را به بازیکنی باثبات و تمام نشدنی تبدیل کرده است. سپس نوبت به ماریا آوجی و الکساندرا بگنیسیچ می‌رسد که آمار عملکرد این فصل آن‌ها، هر دو نفر را بی نیاز از تحلیل عملکردشان می‌کند.

۲) نیمکت قدرت گرفته از آکروپولیس

نیمکت مهرام نقطه قوت این تیم است. نیکا بیک لیکلی به تنهایی در بسکتبال ایران یک وزنه است و پیشنهاد او برای این که کاترینا چاتزیداکی به عنوان یک مربی باتجربه و بادانش یونانی به کادر مهرام اضافه شود، ارزش خود را امروز نمایان می‌کند.

زوج نیکا و کاترینا روی نیمکت مهرام، بخش مهمی از نمایش جذب کننده مهرام در این فصل را به نام خود سند می زند. اگر در فینال، کار گره بخورد، نگاه‌ها به گره گشایان گرگان – آتن خواهد بود.

۳) تیم بیگانه با شکست

مهرام در این فصل دو بار بازنده شده و هر دو بار طی ۲۴ ساعت به صورت پیاپی و در شرایطی که شادی عبدالوند مصدوم بود، خارجی‌ها در خدمت تیم نبودند و شرایط برای مهرام پیچیده بود. مهرام هر دو شکست را مدتی بعد، پاسخ داد.

مهرام از زمانی که دست به تغییرات اساسی در تیمش زد و شادی عبدالوند نیز به آمادگی کامل رسید تیمی شکست ناپذیر بوده است. اکنون هم آن‌ها حریفی را در پیش دارند که در این فصل سه بار شکستش داده‌اند.

مهرام در بازی اول فینال برابر گروه بهمن این برتری فنی را به نمایش گذاشت و تیمی بود که در بزنگاه‌های تعیین کننده، چه در دفاع و چه در حمله با دقت تر از بهمن بود. منطق و نیز قانون احتمالات می گوید فقط یک اتفاق استثنایی می‌تواند این روند ثابت و مستحکم را تغییر دهد.

۴) ذهنیت پیروزی

مهرام آماده قهرمانی است و این آمادگی را از ذهنیت خود دارد. نطفه این ذهنیت زمانی بسته شد که نیکا بیک لیکلی و شادی عبدالوند به مهرام آمدند و همه گفتند: “این مهرام، می‌خواهد قهرمان شود!”

ماریا آوجی و الکساندرا بگنیسیچ می‌خواهند با رزومه قهرمانی در ایران، خانه ما را ترک کنند و شادی عبدالوند پس از این که قهرمانی با گرگان را در فصل ۹۸ از دست داد، به هیچ قیمتی به تماشای جام قهرمانی از راه دور، راضی نمی‌شود. او به لمس کردن اعتقاد دارد.

این موضوع در مورد تینا عیساییان و نیکا نیز صادق است. از سوی دیگر، نام مهرام به عنوان باشگاهی قدرتمند و همیشه قطب در بسکتبال ایران، با قهرمانی عجین است و این ذهنیت را به تک تک اعضای خود انتقال می‌دهد.

درباره مهرام

بازیکنان (فهرست رسمی): نگین رسولی، ساناز اسکندری، نیکو فتاحیان، تینا عیساییان، سمیه ثابت زاده، سمانه ثابت زاده، شادی عبدالوند، زهرا قیس، آیدا گل محمدی، عسل محسنی، غزل محسنی، سحر نجفی، نگین یزدان پناه، ماریا آوجی، الکساندرا بگنیسیچ، عسل پورحیدری

کادر فنی: نیکا بیک لیکلی (سرمربی) آیکاترینی چاتزیداکی (مربی) ، مهشید تراب بافقی (کمک مربی)

بلند قامت ترین بازیکن : آیدا گل محمدی با ۱۹۶ سانتی متر

جوان ترین بازیکن : غزل محسنی متولد ۲۲ مهر ۸۲

نتایج مهرام تا پیش از فینال

(دور گروهی) مهرام ۱۰۶ گاز تهران ۲۸
(دور گروهی) مهرام ۷۹ گروه بهمن ۷۵
(دور گروهی) مهرام ۱۱۱ سینام مشهد ۲۸
(دور گروهی) مهرام ۵۷ نامی نو اصفهان ۶۷
(دور گروهی) مهرام ۷۲ نارسینا ۸۲
(دور گروهی) مهرام ۹۲ پاز تهران ۵۳
(دور گروهی) مهرام ۱۰۰ گاز تهران ۴۱
(دور گروهی) مهرام ۸۶ گروه بهمن ۵۹
(دور گروهی) مهرام ۱۱۳ سینام مشهد ۵۰
(دور گروهی) مهرام ۶۲ نامی نو اصفهان ۴۹
(دور گروهی) مهرام ۸۱ نارسینا ۶۵
(دور گروهی) مهرام ۹۱ پاز تهران ۳۰
(پلی آف اول) مهرام ۸۱ بانوان شهر گرگان ۴۱
(پلی آف دوم) مهرام ۲۰ بانوان شهر گرگان ۰
(نیمه نهایی اول) مهرام ۹۲ پالایش نفت آبادان ۸۰
(نیمه نهایی دوم) مهرام ۶۵ پالایش نفت آبادان ۵۲
(فینال اول)  مهرام ۷۴ گروه بهمن ۶۳

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57098
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.