دبیر فدراسیون جودو: به دنبال حضور حداکثری زنان در قهرمانی آسیا نیستیم | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14
اعزام تیم ملی جودو بانوان به رقابت های قهرمانی آسیا؛

دبیر فدراسیون جودو: به دنبال حضور حداکثری زنان در قهرمانی آسیا نیستیم

  • کد خبر : 57107
  • 20 اسفند 1399 - 11:33
دبیر فدراسیون جودو: به دنبال حضور حداکثری زنان در قهرمانی آسیا نیستیم
نایب رئیس زنان فدراسیون جودو می‌گوید با بررسی و ارزیابی جودوکاران زن، در حال حاضر تنها مریم بربط آمادگی حضور در قهرمانی آسیا را دارد و فدراسیون به دنبال حضور حداکثری در این رقابت‌ها نیست.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” رسانه دختران قهرمان ایران؛ مسئولان برگزاری مسابقات جودوی قهرمانی آسیا با ارسال ایمیلی به مسئولان فدراسیون جودو ایران مجوز حضور تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را صادر کردند. بر این اساس تیم ایران پس از مدت‌ها تعلیق، ۱۸ فروردین در این رقابت‌ها حاضر می‌شود.

صدیقه کعبی‌زاده، سرپرست دبیری فدراسیون جودو به برنامه جودوی زنان ایران اشاره و بیان کرد: این موفقیت را به جامعه جودوی کشور تبریک می‌گویم و از تلاش شبانه روزی آقای میراسماعیلی تشکر می‌کنم.

نایب رئیس زنان فدراسیون جودو در ادامه گفت: ما برنامه‌های ملی را در زمان کرونا و تعلیق، هم‌پای خیلی از فدراسیون‌ها اجرا کردیم؛  در زمینه آموزش از ظرفیت فضای مجازی استفاده و دوره‌های مربیگری، کارگاه‌های دانش‌افزایی، آزمون‌های ارتقاء کمربند و وبینارهایمان را برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: چند پویش جودو در خانه داشتیم، یعنی فعالیت‌هایمان تحت الشعاع قرار نگرفت و فکر می‌کنم جزو اولین فدراسیون‌هایی بودیم که در زمان شیوع کرونا برنامه‌ریزی جدیدی انجام داد. از طرفی دیگر جودوی زنان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی مثل نذر خون، کمک‌های مومنانه و نذر رهایی هم مشارکت داشت.

کعبی‌زاده در مورد حضور زنان ایران در مسابقات آسیایی گفت: خوشبختانه مجوز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا صادر شده است. مهلت زیادی نداریم و در کمتر از یک ماه باید راهی رقابت‌ها شویم، خانم مریم بربط با وجود تعلیق و شیوع کرونا تمرین می‌کند و خوشبختانه از آمادگی خوبی برخوردار است و به قهرمانی آسیا اعزام می‌شود.

سرپرست دبیری فدراسیون جودو گفت: مهم حضور قهرمانان ما در مسابقات برون مرزی است اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این ورزشکار در یک برنامه زمان‌بندی مشخص آمادگی مطلوبی را به دست بیاورد و در مسابقات هم موفق عمل کند.

او در پاسخ به این سوال که جز بربط جودوکار دیگری از زنان اعزام نمی‌شود؟ گفت: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت زمانی، امکان برگزاری مسابقه انتخابی نداریم، با توجه به ارزیابی‌ انجام شده از ورزشکاران، خانم مریم بربط می‌تواند در این مدت کم به سطح مطلوب آمادگی برسد و تنها کسی است که به صورت قطعی اعزام می‌شود.

کعبی‌زاده ادامه داد: مهم این است که بعد از ۱۸ ماه تعلیق ناعادلانه، در مسابقات شرکت کنیم، پس به دنبال حضور حداکثری نیستیم چون اگر ورزشکاران آماده نباشند، آسیب می‌بینند.

نایب رئیس زنان فدراسیون جودو در مورد زنان جودوکاری که در مدت تعلیق به سمت رشته‌های دیگر رفته‌اند، گفت: با توجه به شیوع کرونا شرایط عادی نیست و ما جزو آخرین ‌رشته‌هایی بودیم که به سختی مجوز فعالیت گرفتیم. در این شرایط اگر ورزشکاری رشته دیگری را انتخاب کرده که  آمادگی خود را حفظ کند،  مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه در شرایط عادی مقرارت خاصی وجود دارد عنوان کرد: ورزشکاری که در سطح حرفه‌ای کار می‌کند، حق حضور در رشته‌های دیگر را ندارد. ما رویکرد جذب داریم نه اینکه جودوکاران را سرخورده کنیم، بنابراین با آغوش باز از کسانی که به این رشته علاقه  دارند و برمی‌گردند، استقبال می‌کنیم.

کعبی‌زاده در مورد تقویم جودوی زنان در سال ۱۴۰۰ گفت: حضور در رویدادهای بین‌المللی و حتی اردوهای مشترک را در تقویم عملیاتی پیش‌بینی کرده‌ایم و در هر مسابقه برون مرزی که بتوانیم، شرکت می‌کنیم. امیدوارم هر چه زودتر واکسن کرونا به مردم و جامعه ورزش برسد تا این دغدغه هم رفع و فضا برای فعالیت‌های فیزیکی بیشتر باز شود، چون سلامتی ملاک عمل ما است.

سرپرست دبیری فدراسیون جودو در مورد برنامه فدراسیون برای برگزاری مسابقات داخلی جودوی زنان گفت: لیگ مناطق را اردیبهشت ماه سال آینده برگزاری می‌کنیم و اگر شرایط شیوع کرونا کنترل شود، به دنبال برگزاری قهرمانی کشور هم هستیم. ضمن اینکه مسابقات دفاع شخصی و رقابت‌های کاتا را هم در برنامه ۱۴۰۰ داریم.

وی در مورد تاثیر تعلیق بر افت فنی جودوکاران گفت: وقتی رشته‌ای در میادین بین‌المللی حضور نداشته باشد از نظر فنی افت می‌کند. کرونا هم  این موضوع را بدتر کرد،  چون فعالیت‌های فیزیکی محدود شد. سعی کردیم در این دوران انگیزه را در قهرمانان خود حفط کنیم، بنابراین از طریق فضای مجازی تمریناتی را به آنها می‌دادیم و در ارتباط بودیم.

کعبی‌زاده ادامه داد: ارتقای فنی مربیان، داوران و ورزشکاران در اولویت فدراسیون جودو است و امیدوارم با کنترل بیماری بتوانیم برنامه‌های خود را عملیاتی کنیم. البته در حال حاضر هم مناطق مختلف کشور را رصد می‌کنیم تا برنامه خود را در محیطی کم‌خطر اجرا کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.