15
کار قهرمانی به بازی سوم کشید

گروه بهمن ۷۴ مهرام ۷۱ | بهمن در اور تایم به جام نزدیک شد

  • کد خبر : 57164
  • 21 اسفند 1399 - 16:59
گروه بهمن ۷۴ مهرام ۷۱ | بهمن در اور تایم به جام نزدیک شد
گروه بهمن با پیروزی در فینال دوم لیگ برتر بسکتبال بانوان سبب شد تکلیف قهرمان این مسابقات به بازی سوم کشیده شود. در یک مبارزه پرحادثه بازی در اورتایم به سود مدافع عنوان قهرمانی خاتمه یافت.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ لیگ برتر بسکتبال بانوان ۹۹ امروز در مرحله نهایی دنبال شد و گروه بهمن با پیروزی بر مهرام، کار تعیین قهرمان لیگ را به مصاف سوم کشاند.

در این مسابقه که در سالن بسکتبال آزادی تهران برگزار شد مهرام با هدایت نیکا بیک لیکلی با هدف تکرار پیروزی هفته گذشته برابر گروه بهمن به میدان رفت اما روز، روز گروه بهمن بود و مدافع عنوان قهرمانی در نخستین اورتایم فصل، انتقام شکست بازی اول را گرفت.

در این بازی در کوارتر نخست، مبارزه پایاپای دو تیم با برتری ۱۷ بر ۱۵ مهرام پایان یافت اما در کوارتر دوم، گروه بهمن تیم برتر میدان بود و در کوارتر پر اشتباه مهرام؛ ۱۹ بر ۷ پیروز شد تا در مجموع نیمه نخست را با برتری ۳۴ بر ۲۴ به پایان برساند.

تیلر دیر بازیکن آمریکایی گروه بهمن بر خلاف مسابقه نخست فینال در اوج قرار داشت و بارها با پرتاب‌های ۲ و ۳ امتیازی خود مهرام را که کم توان و بی روحیه به نظر می‌رسید به چالش کشید.

از سوی دیگر نقش گلشید امیدیان در اخلال در برنامه‌های هجومی مهرام شاخص بود. آنا بهشتیان نیز همانند بازی‌های قبلی در مراحل حذفی در بهترین فرم خود برای این بازی حساس قرار داشت.

در کوارتر سوم همه چیز نفس گیر و شانه به شانه پیش رفت. گروه بهمن در این کوارتر ۲۰ بر ۱۹ به پیروزی رسید تا بازی تحت تأثیر کفه سنگین ترازو به سود بهمن وارد کوارتر سرنوشت شود.

در کوارتر چهارم، همانند بازی اول، اشتباهات دو تیم افزایش یافت اما این گروه بهمن بود که افت فاحشی را تجربه کرد و مهرام ۲۴ بر ۱۳ این کوارتر را به سود خود پایان داد تا بازی برای اولین بار در این فصل وارد آور تایم شود.

مشکلات مهرام زمانی آغاز شد که تینا عیساییان و الکساندرا بگنیسیچ را به دلیل ۵ خطا شدن از دست داد. تینا عیساییان در دقیقه چهارم کوارتر پایانی و ساشا بگنیسیچ نیز در آخرین دقایق بازی را از دست دادند و نبود بازیکنان سنتر مهرام دست این تیم را در اورتایم بست.

مهرام در اورتایم بالاجبار از بازیکنان جوان خود استفاده کرد که البته عملکرد قابل قبولی هم داشتند. مهرام در اورتایم ۴ امتیاز و گروه بهمن ۷ امتیاز کسب کردند تا گروه بهمن پیروز این بازی شود.

موتور مهرام در این بازی بسیار دیر روشن شد، مهرام از اشتباهات فردی لطمه زیادی دید و تیر خلاص بر پیکره تیم احیا شده در کوارتر چهارم، از دست دادن تینا عیساییان و ساشا بگنیسیچ بود.

در سوی مقابل، گروه بهمن تیمی بود که فعل خواستن را صرف کرد. گروه بهمن عزمی جدی برای جبران داشت و در روز خوب خود و روز بد حریف، به هدفش رسید.

این بازی به قضاوت صنم نظامی، تالین طهماسیان و لیلا علیمرادی برگزار شد.شادی عبدالوند، الکساندرا ساشا بگنیسیچ و ماریا آوجی نیز به ترتیب ۱۷، 16 و ۱۵ امتیاز برای مهرام به دست آوردند. ماریا آوجی علاوه بر کسب ۱۵ پوئن؛ ۶ توپ ربایی داشت.

دلارام وکیلی کاپیتان گروه بهمن با کسب ۱۸ امتیاز و ۱۳ ریباند در این بازی دبل دبل کرد و مهره‌ای کلیدی در این پیروزی دلنشین بود. تیلر دیر آمریکایی نیز با کسب ۲۶ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان لقب گرفت.

حالا تکلیف قهرمان لیگ برتر بسکتبال زنان جمعه ۲۲ اسفند در فینال سوم مشخص خواهد شد. هر دو تیم در فاصله‌ای مساوی نسبت به جام قرار دارند و فینال سوم، نبردی به سود کم اشتباه‌ترها خواهد بود.

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.