وچان کردستان ۱ شهرداری سیرجان ۳ | صدر جدول سبز شد | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14
هفته پنجم دور نهایی لیگ برتر فوتبال زنان؛

وچان کردستان ۱ شهرداری سیرجان ۳ | صدر جدول سبز شد

  • کد خبر : 57205
  • 21 اسفند 1399 - 15:10
وچان کردستان ۱ شهرداری سیرجان ۳ | صدر جدول سبز شد
شهرداری سیرجان با پیروزی در سنندج برابر وچان کردستان دوباره به یک قدمی جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان رسید. آن ها از هدیه سپاهان استفاده می کنند یا این هدیه را باز نکرده، پس می فرستند؟

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” رسانه دختران قهرمان ایران؛ هفته پنجم دور پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان به پایان رسید و شهرداری سیرجان توانست با نتیجه‌ی 3-1 از سد وچان بگذرد و با توجه به نتیجه بازی سپاهان و شهرداری بم، بار دیگر شانس اول قهرمانی شود.

رأس ساعت 13 سلطنت نوروزی، داور سرشناس و بین المللی ایران در ورزشگاه ملک‌نیا در سوت خود به منزله فرمان شروع بازی دمید تا این ماراتن سخت و نفس‌گیر آغاز شود.

هردو تیم در بازی گذشته خود نتایج مطلوبی نگرفته بودند و به نوعی برای جبران به میدان آمدند. وچانی‌ها هفته گذشته طی چند دقیقه برتری دو گله خود را مقابل سپاهان با تساوی عوض کردند و شهرداری سیرجان نیز در خانه مقابل شهرداری بم، مدافع عنوان قهرمانی تن به شکست داد.

ترکیب نفرات و آرایش وچان نسبت به دیدار قبل تغییر چندانی نکرده بود و سفید پوشان با همان سیستم آرایشی 1-3-2-4 پا به میدان گذاشتند.

در سوی مقابل ندا رضاپور بازیکن کلیدی سیرجان پس از چندین هفته غیبت به دلیل مصدومیت به ترکیب بازگشت و خبر از تفکرات سرمربی داد.

مریم جهان‌نجاتی به هر قیمتی در این بازی برد می‌خواست و اگر بدون کسب 3 امتیاز به سیرجان بازمی‌گشت، عملاً جام را به رقیب سنتی و هم استانی‌اش هدیه می‌داد.

بازی برتر تیم شهرداری سیرجان در دقایق ابتدایی باعث شد تا وچان عقب بنشیند. سیرجانی‌ها که پیش از این دیدار، 3 بار به مصاف وچان رفته بودند، شناخت خوبی از نقاط ضعف و قوت رقیب داشتند و با محیط و جو ورزشگاه ملک‌نیا هم آشنا بودند.

همین امر سبب شد تا شهرداری سیرجان در دقیقه 13 بازی روی یک حمله به گل برسد و خیلی سریع از وچان پیش بیفتد. این گل را ماشین گلزنی سیرحانی‌ها، افسانه چترنور به ثمر رساند تا گل شماره 22 فصل خود را در یک بازی حساس به یادگار بگذارد.

وچان که از هفته نخست تاکنون تیمی نبوده که توانایی بازگشت به بازی را داشته باشد، در سردرگمی عجیبی فرورفت. روی نا امیدی در همان ابتدای کار به صورت سفیدپوشان نشست و این شهرداری سیرجان بود که بی‌رحم‌تر از همیشه حریف را دربند می‌کشید.

به فاصله دو دقیقه، شهرداری سیرجان موفق شد گل دوم را به ثمر برساند. شبنم بهشت زننده این گل حیاتی بود تا چهاردهمین گل فصل خود را در این بازی ثبت کند.

کادر فنی وچان کردستان که اوضاع را این چنین دید، با اختیار عمل بیشتر به بازیکنان و دستور بازی در زمین حریف تیم خود را جلو کشید. تاکتیکی که توپ های کوتاه و بلند را به سمیه خرمی در نوک پیکان خط حمله ختم می‌کرد.

همین شیوه به سرعت جواب داد و وچان توسط خانم گل فصل قبل، به گل رسید. سمیه خرمی در دقیقه 23 اختلاف را به حداقل رساند تا برای دومین هفته متوالی گلزنی کند.

مهاجم پارس‌آبادی وچان که از ابتدای فصل خط حمله را برای زهرا قنبری خالی کرده بود، چند بازی است که به پست اصلی‌اش بازگشته و خوب گلزنی می‌کند تا ثابت کند اگر در پست مناسب قرار گیرد، تیم حریف را به دردسر می‌اندازد.

ادامه بازی بسیار مهیج بود. وچان کاملاً رو به جلو بازی می‌کرد و شهرداری سیرجان از ترس دریافت گل دوم و تساوی بازی در نیمه نخست عقب کشیده بود و چشم به ضدحملات داشت. همین امر سبب شد شهرداری سیرجان از اشتباه بازیکنان وچان در طراحی حمله استفاده کند.

سیرجانی‌ها در دقیقه 35 با یک ضد حمله حساب شده به گل رسیدند تا بازهم اختلاف دوچندان شود. سومین گل شهرداری را هم شبنم بهشت به ثمر رساند و بار دیگر ارزش خود را به نمایش گذاشت.

نیمه دوم بازی با حملات وچان پیگیری شد. شهرداری سیرجان طبق عادت معمول با پاس های بلند به گوشه های زمین و گرفتن وقت بازی از اندوخته خود دفاع می‌کرد و قصد افزایش اختلاف نداشت.

وچانی‌ها پس از چند حمله پی‌درپی به گل هم رسیدند اما کمک اول بازی آن را آفساید اعلام کرد که موجب اعتراض شدید بازیکنان وچان نسبت به تصمیم او شد. وچانی‌ها هفته گذشته نیز اعتراضات زیادی به عملکرد داوران داشتند و معقتد بودند که داور های شایسته‌ای برای بازی آن‌ها انتخاب نمی‌شوند.

وچان در ادامه هم صاحب توپ و میدان بود اما حملات نصفه‌ونیمه این تیم راه به جایی نبرد و بازی همانند هوای سنندج سرد دنبال شد. نتیجه نیمه نخست تا پایان بازی پابرجا باقی ماند و وچان کردستان متحمل یک شکست خانگی دیگر شد.

وچان کردستان پس از پنج هفته روی برد در دور نهایی را ندید و با همان 2 امتیاز در قعر جدول رقابت‌ها ایستاد. شهرداری سیرجان نیز با این پیروزی 10 امتیازی شد و باتوجه به شکست شهرداری بم در دیگر دیدار این هفته مقابل سپاهان دوباره به صدرجدول بازگشت.

حالا شهرداری سیرجان با 10 امتیاز، گزینه اصلی قهرمانی است. لطف سپاهان به شهرداری سیرجان – با توجه به برتری دو بر یک امروز برابر شهرداری بم – سبب شد شهرداری سیرجان هفته آینده در صورت پیروزی خانگی برابر سپاهان قهرمان شود.

بر خلاف بازی با شهرداری بم که سیرجانی ها با چشمان اشک بار زمین را ترک کردند حالا خدایان فوتبال به سرعت به آن ها روی خوش نشان داده اند و بار دیگر فرصت قهرمانی را به آن ها هدیه کرده اند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57205
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.