13
هفته پنجم دور نهائی لیگ برتر فوتبال زنان؛

سپاهان ۲ شهرداری بم ۱ | طوفان زرد صدرنشین را گرفتار کرد

  • کد خبر : 57206
  • 21 اسفند 1399 - 15:06
سپاهان ۲ شهرداری بم ۱ | طوفان زرد صدرنشین را گرفتار کرد
سپاهان اصفهان در دیداری حساس در لیگ برتر فوتبال بانوان شهرداری بم را شکست داد و با این پیروزی شانس قهرمانی را به تیم شهرداری سیرجان هدیه کرد ضمن این که خود نیز مدعی شد.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” رسانه دختران قهرمان ایران؛ هفته پنجم دور پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان به پایان رسید و سپاهان توانست با نتیجه‌ی دو بر یک از سد شهرداری بم بگذرد و مدعی قهرمانی شود.

از ساعت 13 در ورزشگاه صفائیه مبارکه بازی حساس دو تیم با سوت سلما رضوی آغاز شد تا ماراتن حساس میان سپاهان و مدافع عنوان قهرمانی به جریان افتد.

تیم متحول شده‌ سپاهان که با همکاری شقایق روزبهان و هاجر دباغی، دو عنصر کلیدی خود، از یک باخت خارج از خانه در هفته قبل نجات پیدا کرده بود، به گرفتن امتیاز از شهرداری بم امید زیادی داشت.

در سوی دیگر شهرداری بم هفته قبل از سد شهرداری سیرجان گذشت و جای این تیم را در صدر جدول قرق کرد. بمی‌ها با روحیه بالایی مقابل حریف حاضر شدند و برای رسیدن به جام باید عملکرد خوب هفته های پیش خود را تداوم می‌بخشیدند اما در زمین مسابقه، اوضاع فاجعه بار پیش رفت.

هرچه از زمان بازی می‌گذشت این اصفهانی‌ها بودند که سوار بر بازی شدند و سرانجام در دقیقه‌ 30 از اشتباه مدافعین بم بهره ببرند و با ضربه ثنا صادقی روی یک ضربه کرنر به گل اول برسند.

سپاهان کاری که شهرداری سیرجان و وچان نتوانست با شهرداری بم کند را به خوبی تکرار کرد و بازهم خط دفاع منسجم و کم اشتباه کرمانی را به زانو درآورد تا ارزش های بازیکنان گلزنش را به اثبات برساند.

مدافع عنوان قهرمانی رفته رفته جلو آمد و اختیار عمل را از زردپوشان گرفت. آن‌ها در واپسین دقایق نیمه نخست صاحب یک ضربه پنالتی شدند که زهرا سربالی با یک ضربه دقیق، علی رغم تشخیص درست گلر سپاهان توپ را به سمت چپ و دور از دستان مینا نافعی زد تا کار را به تساوی بکشد.

نکته جالب آنکه تیم سپاهان پنالتی‌ده ترین تیم دور نهایی رقابت ها شناخته شده و در سه بازی اخیر حداقل یک پنالتی به رقبا داده است که یک ضربه توسط دروازه‌بان مهار شده و دو ضربه دیگر به ضرر سپاهان به گل تبدیل شده است.

در ادامه فرصتی برای گلزنی دو تیم باقی نماند و بازی در نیمه نخست با همان نتیجه تساوی به پایان رسید تا هر یک از دو تیم با به ثمر رسانده یک گل راهی رختکن شوند.

فوتبال بانوان سپاهان اصفهان

در نیمه دوم رفته رفته بازیکنان دو تیم رو به بازی فیزیکی آوردند و خستگی ناشی از دوندگی بیش از حد تمرکز آن‌ها پایین آورده بود. در اواسط نیمه دوم بازی با خشونت بیشتری پیگیری شد و همین امر سبب رخ دادن نقطه عطف بازی شد.

مونا حمودی بازیکن همه چیز تمام این روز های شهرداری بم و عصای دست مرضیه جعفری در دقیقه 67 از سوی داور بازی کارت قرمز گرفت. ده نفره شدن شهرداری بم برای دقایق بعدی ، کار را برای این تیم سخت کرد.

همچنین مونا حمودی بازی حساس و سرنوشت ساز هفته پایانی تیمش مقابل وچان کردستان را از دست داد تا تقریباً نقشی در بازی تعیین کننده قهرمانی لیگ سیزدهم در هفته آخر نداشته باشد.

ده نفره شدن مدافع عنوان قهرمانی همانگونه که انتظار می‌رفت کار دست این تیم داد و باعث شد سپاهان از داشتن یک یار بیشتر نسبت به حریف بهره ببرد.

سپاهانی‌ها در دقیقه‌ی 73 بازی توسط هاجر دباغی به گل دوم رسیدند تا برای دومین بار در بازی از حریف پیش بیفتند. خروج و جاگیری وحشتناک و باورنکردنی رها یزدانی دروازه بان بم هدیه ای فوق العاده برای شکارچی بود.

هاجر دباغی نیز از این هدیه به بهترین شکل استفاده کرد و توپ را با ضربه ای فنی دور از دستان رها یزدانی به تور چسباند.  این گل عملکرد درخشان دباغی در هفته های اخیر را تکمیل کرد.

بمی‌ها که فرصت کمی داشتند به تک امتیاز بازی هم راضی بودند و به هر دری زدند تا به گل تساوی دست پیدا کنند. اما کمربند دفاعی سپاهان محکم‌تر از هر زمان دیگری بسته شد و اجازه خودنمایی به مهاجمین بم را نمی‌داد.

سرانجام 90 دقیقه تلاش بازیکنان دو تیم با نتیجه 2-1 به سود سپاهان اصفهان به پایان رسید تا دختران زاینده‌رود که پیش‌تر به رکورد شکست ناپذیری شهرداری بم خاتمه داده بودند بازهم این تیم را مقهور عملکرد درخشان خود کنند.

در دیگر بازی این هفته شهرداری سیرجان از سد وچان کردستان گذشت و با 10 امتیاز به صدرجدول بازگشت. شهرداری بم با این شکست 8 امتیازی باقی ماندند و به رده دوم جدول رسیدند.

سپاهان اصفهان نیز با این برد 7 امتیازی شد و اختلاف را با بالانشینان جدول به حداقل رساند. این تیم هفته آینده در ورزشگاه تختی سیرجان به مصاف شهرداری این شهر می‌رود و هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی دارد.

سپاهان برای قهرمانی، باید شهرداری سیرجان را در خانه حریف شکست دهد و چشم انتظار پیروز نشدن شهرداری بم در بازی با وچان باشد. اما و اگرها همچنان برای سپاهان باقی است.

به نظر می رسد شادترین تیم از نتیجه بازی سپاهان و بم، شهرداری سیرجان باشد که در صورت پیروزی در بازی آخر در خانه برابر سپاهان قهرمان می شود.

وچان کردستان، تیم کم فروغ این مرحله نیز باید در هفته آخر رقابت‌ها همزمان با دیدار دیگر، روز چهارشنبه در ورزشگاه فجر بم به مصاف شهرداری بم برود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57206
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.