15
روز دوم تورنمنت ترکیه

تکواندو G1 استانبول | غزل سلطانی صاحب نقره شد | میرحسینی و کیانی سوم شدند

  • کد خبر : 57250
  • 21 اسفند 1399 - 19:46
تکواندو G1 استانبول | غزل سلطانی صاحب نقره شد | میرحسینی و کیانی سوم شدند
دومین روز از مسابقات تکواندو بین المللی G1 استانبول امروز با حضور ۴ دختر تکواندوکار دیگر ایران همراه و حاصل آن کسب ۳ مدال بود. غزل سلطانی مدال نقره گرفت و سهم ناهید کیانی و ملیکا میرحسینی وکیلی مدال برنز بود.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ مسابقات تکواندو G1 ترکیه امروز در استانبول دومین روز خود را پشت سر گذاشت و ۴ تکواندوکار ایرانی دیگر بروی شیاپ چانگ رفتند.

پس از این که در اولین روز تورنمنت، زهرا پوراسماعیل طلا گرفت و یلدا ولی نژاد و پریسا جوادی به مدال برنز بسنده کردند، امروز نیز غزل سلطانی به مدال نقره دست یافت و ناهید کیانی و ملیکا میرحسینی صاحب نشان برنز شدند.

این مسابقات برای تیم تحت رهبری مهرو کمرانی از این نظر اهمیت دارد که پس از یک سال دختران تکواندوکار را در شرایط مسابقه قرار داده است و مقدمه‌ای بر حضور آن‌ها در رویدادهای مهم آتی نظیر مسابقات انتخابی المپیک و مسابقات قهرمانی آسیا است.

نمایش درخشان غزل سلطانی

در وزن منهای ۵۳ کیلوگرم غزل سلطانی ستاره جوان و سمنانی تکواندوی ایران ابتدا ۳۳ بر ۶ کانسو آلتین از ترکیه را برد و سپس برابر لورنا کابل سولاز از اسپانیا ۲۷ بر ۵ صاحب برتری شد.

غزل سلطانی در ادامه، ۲۰ بر صفر ملیک ایلماز ترک را از پیش رو برداشت و سپس با برتری ۱۸ بر ۵ مقابل پاتیمات آباکاروا از جمهوری آذربایجان دارنده مدال برنز المپیک ریو به نیمه نهایی رسید.

در مرحله نیمه نهایی غزل سلطانی در یک مسابقه نفس گیر ۲۵ بر ۲۳ برابر چاروس کایوموآ از ازبکستان پیروز شد اما در فینال در امتیاز مساوی 6 ، در راند طلایی مغلوب اومایوما البوچتی از مراکش شد و نقره گرفت.

مانع لیتوانیایی بر سر راه ناهید کیانی

در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم ناهید کیانی برابر گولس پولات از ترکیه ۱۸ بر ۵ پیروز شد و سپس ۱۹ بر ۳ توگبا ایلماز و ۲۰ بر ۱۸ هایسه کبرا نایب قهرمان جهان را شکست داد که این حریفان نیز از ترکیه در تورنمنت حضور داشتند.

ترمز ناهید کیانی در نیمه نهایی کشیده شد جایی که او برابر اینسه تراویدا دارنده مدال برنز قهرمانی جهان و طلای اروپا از لیتوانی ۱۲ بر ۱۴ شکست خورد و با این شکست، مدال برنز را به دست آورد.

حذف تلخ کوثر اساسه با حداقل فاصله

در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم کوثر اساسه دختر جوان کرمانشاهی تیم ملی تکواندو بانوان پس از پیروزی ۱۴ بر صفر برابر فاطما آیرم آیگول از ترکیه، در یک بازی نزدیک ۱۶ بر ۱۷ به آرلت اورتیز بنیتو از اسپانیا باخت و حذف شد.

میرحسینی و کسب برنز

در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم، ملیکا میرحسینی وکیلی ابتدا ۲۰ بر ۶ سلین کایا از ترکیه را شکست داد. دومین پیروزی او به سختی و با حساب ۷ بر ۶ برابر الیزابت اولوچی آنیاناچو از نیجر به دست آمد.

ملیکا میرحسینی وکیلی در نیمه نهایی ۱۰ بر ۱۴ به نیگورا تورسونکولوا از ازبکستان باخت و صاحب نشان برنز تورنمنت آزاد ترکیه شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.