گروه بهمن قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان شد | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
18
با دومین پیروزی در سومین فینال برابر مهرام

گروه بهمن قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان شد

  • کد خبر : 57372
  • 22 اسفند 1399 - 15:12
گروه بهمن قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان شد
گروه بهمن با دومین پیروزی در سومین فینال برابر مهرام تهران، قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان شد. فصل برای گروه بهمن رؤیایی و دراماتیک به پایان رسید.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ لیگ برتر بسکتبال بانوان امروز به پایان رسید و تیم گروه بهمن با کسب یک پیروزی دیگر برابر مهرام قهرمان شد و از عنوان فصل گذشته خود دفاع کرد. یک پایان درام برای دلارام و دوستان.

در سومین فینال لیگ برتر بسکتبال زنان، امروز در سالن بسکتبال آزادی تیم گروه بهمن موفق شد موفقیت روز گذشته خود را تکرار کند و با برتری 87 بر 63، با تحمیل دومین شکست به مهرام طی ۲۴ ساعت، قهرمان لیگ شود.

در این بازی، گروه بهمن در کوارتر اول ۱۶ بر ۱۲ و در کوارتر دوم ۱۹ بر ۱۴ حریف خود را شکست داد و مهرام را در همان نیمه نخست در تنگنا قرار داد.

در نیمه دوم، مهرام بر خلاف پیش بینی، نتوانست به بازی برگردد و اوضاع برای این تیم بدتر هم شد به طوری که اختلاف در پایان کوارتر سوم به ۱۶ امتیاز رسید و گروه بهمن با برتری ۶۳ بر ۴۷ وارد کوارتر پایانی شد.

در کوارتر پایانی، مهرام آخرین تلاش‌های خود را برای زنده ماندن به کار بست و رو به بازی انتحاری آورد. مهرام با شتاب تلاش می‌کرد خود را زیر حلقه برساند اما فاصله دو تیم افزایش یافت.

روند حرکتی مهرام از اواسط کوارتر سوم به بعد به گونه‌ای بود که مهرام نشانه‌های تسلیم تدریجی را بروز می‌داد. همانند جنگجویی که در حال شکست است اما شکست را باور ندارد، مهرام دست و پا می‌زد و تمرکز این تیم برای جبران، کافی نبود.

با پیروزی گروه بهمن با امتیاز 24 بر 16 در کوارتر چهارم و نتیجه نهایی 87 بر 63،  تیم فریناز طائرپور در شرایطی بار دیگر جام را بالای سر برد که در پایان مرحله گروهی، کسی فکر آن را نمی‌کرد که این تیم پس از پذیرش ۴ شکست بتواند از پس تیم‌هایی چون نارسینا و مهرام برآید.

آنا بهشتیان ستاره این روزهای گروه بهمن با کسب ۲۷ پوئن، امتیازآورترین بازیکن میدان بود. ستاره دیگر گروه بهمن سوشا آفاناسیه وا بازیکن اوکراینی گروه بهمن بود که 24 امتیاز کسب کرد.

کیمیا یزدیان طهرانی در روز فوق‌العاده خود ۱۵ امتیاز کسب کرد و تیلر دیر نیز ۱۳ پوئن به دست آورد. در ترکیب تیم مهرام، شادی عبدالوند، ماریا اوجی و نگین رسولی به ترتیب ۱۶، ۱۴ و ۱۲ امتیاز به دست آوردند.

گروه بهمن در مرحله گروهی ۲ بار به نارسینا و ۲ بار به مهرام باخت و در فینال اول نیز برابر مهرام بازنده شد. به عبارت دیگر گروه بهمن امسال ۵ بار با مهرام بازی کرد که ۲ بار پیروز شد و ۳ بار بازنده میدان را ترک کرد اما ارزش ۲ پیروزی گروه بهمن به اندازه کسب جام بود.

مدافع عنوان قهرمانی پس از این که با جذب ۲ بازیکن خارجی در مرحله حذفی قدرت از دست رفته خود را بازیابی کرد و به فینال رسید، در نهایت از پس مهرام و ستارگانش برآمد.

همچنین پس از مدت طولانی، مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر بسکتبال بدون حضور معصومه اسماعیل زاده و مژگان خدادادی که پای ثابت این مرحله بودند برگزار شد زیرا نامی نو در پلی آف به دست پالایش نفت آبادان از لیگ بیرون رفت.

در سال کرونا، لیگ برتر بسکتبال بانوان به صورت منظم برگزار شد و تلاش فدراسیون بسکتبال از اولین روز تا روز فینال ستودنی بود به ویژه این که مسابقات زنان امسال با چند دوربین و همراه با گزارش، پخش زنده اینترنتی شد و فدراسیون بسکتبال تمام قد پای پخش این مسابقات ایستاد و حقوق دختران بسکتبالیست را به مسائل بی‌اهمیت دیگر برتری داد.

صنم نظامی، لیلا علیمرادی و سمانه دهقانی داوران آخرین مسابقه رسمی سال بسکتبال زنان ایران در عالی‌ترین سطح بودند.

عملکرد مهرام برابر گروه بهمن در فینال سوم عملکرد گروه بهمن برابر مهرام در فینال سوم

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. عالی بود
    بهمن نشان داد که ناامید نباید بود بعد از چندین شکست خصوصاً در فینال اول ولی با امید به پیروزی رسید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.