13
پیش بازی هفته پایانی لیگ برتر فوتبال بانوان؛

شهرداری سیرجان vs سپاهان | روز سرنوشت ساز قهرمانی

  • کد خبر : 57617
  • 25 اسفند 1399 - 10:28
شهرداری سیرجان vs سپاهان | روز سرنوشت ساز قهرمانی
قطار رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان، ظهر فردا به ایستگاه پایانی خود خواهد رسید و در ورزشگاه تختی، شهرداری سیرجان به مصاف سپاهان اصفهان خواهد رفت تا در صورت پیروزی، جشن قهرمانی بگیرد.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” رسانه دختران قهرمان ایران؛ پرونده لیگ برتر فوتبال زنان ایران روز سه شنبه 26 اسفند بسته می شود و شهرداری سیرجان در یک قدمی جام قهرمانی برای تمام کردن کار تلاش می کند.

از ساعت 13 روز سه‌شنبه دو تیم شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان در هفته ششم و پایانی دور نهائی لیگ برتر فوتبال بانوان به میزبانی ورزشگاه تختی سیرجان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

شهرداری سیرجان: یک گام تا فتح قله!

شهرداری سیرجان فقط یک گام تا قهرمانی فاصله دارد و اگر پیروز بازی با سپاهان باشد در خانه جشن قهرمانی برپا خواهد کرد و به انتظار چندین ساله پایان خواهد داد.

امیدی که پس از شکست این تیم برابر شهرداری بم در هفته چهارم از بین رفته بود، پس از یک هفته دوباره به اردوی سبزپوشان بازگشت و هم‌اکنون شانس شهرداری سیرجان از دو مدعی دیگر برای کسب جام بیشتر است.

شاگردان مریم جهان‌ نجاتی با عملکردی درخشان در فصل جاری توانستند اغلب هفته ها را با صدرنشینی پشت سر بگذارند. آن‌ها هم اینک با 3 پیروزی، یک تساوی و یک شکست و مجموع 8 امتیاز در صدرجدول و بالاتر از شهرداری بم 7 امتیازی قرار دارند و با کسب 3 امتیاز بازی کار را تمام می‌کنند.

سپاهان اصفهان: بازگشت قهرمانانه

پس از شکست سپاهان در دو هفته ابتدایی دور نهایی، خوش‌بین ترین هوادار سپاهان هم شانسی برای کسب جام در این تیم نمی‌دید.

اما پس از فعل‌و‌انفعال در نیمکت این تیم سپاهان دوباره احیا شد. کسب 7 امتیاز در 3 بازی اخیر، خود به تنهایی برای ترس از سپاهان کافی است.

شاگردان رضوایی رضایی این هفته ها خوش می‌درخشند و وچان و شهرداری بم را به زانو درآورده‌اند. اما رقیب فردای آن‌ها جان‌سخت‌تر از این هاست. سپاهان اگر خیال قهرمانی دارد، باید برنده بازی فردا باشد اما کسب 3 امتیاز تنها کافی نیست.

این تیم با تفاضل گل منفی 3 به مصاف سیرجانی می‌رود که تفاضل مثبت 6 دارد و برای قهرمانی باید میزبان را با اختلاف بیش از 5 گل شکست دهد آن هم به شرطی که شهرداری بم مقابل وچان پیروز نشود.

معادله قهرمانی برای سپاهان پیچیده است. شاید منطق این باشد که آن ها در سیرجان بدون توجه به جدول به دنبال پیروزی باشند و با چهره ای باشخصیت لیگ را با هر رتبه ای ترک کنند.

تقابل های پیشین: سنت شکنی!

در 5 تقابل اخیر میان دو تیم شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان، سهم نماینده استان کرمان 4 پیروزی بوده و یک دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. سپاهان از سال 97 موفق به کسب پیروزی مقابل سبزپوشان نشده و در اندیشه خاتمه دادن به این روند ناکامی در بازی فردا به سر می‌برد.

فوتبال بانوان سپاهان اصفهان

آخرین تقابل دو تیم به هفته دوم و دیدار رفت مرحله نهایی فصل جاری بازمی‌گردد که در آن سیرجانی‌ها توانستند با نتیجه سنگین 6 بر 2 از سد سپاهان بگذرند.

تیم داوری: بی حرف و حدیث!

سازمان لیگ فوتبال و دپارتمان داوری که در دور نخست و هفته های اخیر دورنهائی بسیار مورد انتقاد مربیان و بازیکنان لیگ جهت به کارگیری داروان بی تجربه بود، برای قضاوت این دیدار حساس مهناز ذکایی را به عنوان داور وسط برگزیده است.

علاوه بر ایشان انسیه خبازمافی‌نژاد و آتنا لشنی به عنوان کمک های اول و دوم داور وسط را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. الهه سامانیان نیز به عنوان داور چهارم در کوبل داوری حضور دارد و از جمیله کشاورز به عنوان ناظر بازی فردا نام برده شده است.

محروم و مصدوم: همچنان بدون معلم!

ندا رضاپور پس از غیبت چند هفته‌ای به دلیل مصدومیت بالاخره هفته قبل در ترکیب تیم سیرجان قرار گرفت اما لیلا معلم دیگر بازیکن مصدوم این روزهای شهرداری سیرجان است تا جای خالی او در ترکیب این تیم حس شود. دو تیم برای جدال فردا بازیکن محرومی ندارند و با تمام قوا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

از نگاه آمار

افسانه چترنور گلزن شماره یک تیم سیرجان با به ثمر رساندن 22 گل در صدرجدول گلزنان لیگ قرار دارد و نفس های زهرا قنبری 20 گله را بیخ گوش خود حس می‌کند.

او در تلاش است تا کسب عنوان خانم‌گلی فصل را به شیرینی کسب جام تیم‌اش اضافه کند.

شقایق روزبهان و هاجر دباغی به عنوان دو عنصر هجومی تیم سپاهان، گل های حساس زیادی به ثمر سانده‌اند و به نوعی کابوس دروازه‌بان ها به شمار می‌آیند. این زوج برای گلزنی در بازی فردا کار سختی در پیش دارند.

عارفه سیدکاظمی، سنگربان شهرداری سیرجان با سیو های دیدنی در هفته های اخیر، سیرجان را در صدر جدول نگهداشته است. در سوی مقابل مینا نافعی فرشته نجات سپاهان بوده و تقابل این دو گلر هم در نوع خود جالب توجه است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57617
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.