17
درباره قهرمان تازه بیشتر بدانید

شهرداری سیرجان و هایلایت‌های سبز | ایستاده بر بام فوتبال زنان

  • کد خبر : 57689
  • 27 اسفند 1399 - 10:13
شهرداری سیرجان و هایلایت‌های سبز | ایستاده بر بام فوتبال زنان
شهرداری سیرجان به حسرت سال‌ها دوری از قهرمانی خاتمه داد و لیگ برتر فوتبال زنان را فتح کرد. مسیر پرفراز و نشیب آن ها از ناامیدی تا شادی، از گل چیپ به سپاهان تا بازوبند سهیلا نظام آبادی، داستان خود را دارد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ شهرداری سیرجان قهرمانی لیگ برتر فوتبال بانوان را جشن گرفت و برای دومین بار در حیات خود جام را به دست آورد و خاطره ساز شد.

هایلایت های شهرداری سیرجان در این فصل، جذاب و به یاد ماندنی است. آن‌ها ۱۵ اسفند پس از شکست خانگی برابر شهرداری بم با چشمانی اشک بار و سرهای در گریبان زمین را ترک کردند.

به نظر می‌رسید همه چیز برای شهرداری سیرجان تمام شده است و جام باز هم از بم سر در می‌آورد اما طی ۲ هفته اوضاع تغییر کرد، شهرداری بم ۳ امتیاز از دست داد و سیرجان امتیازات را جمع کرد و قهرمان شد.

نقاط روشن دیگر شهرداری سیرجان، بازیکنانش هستند. افسانه چترنور ماشین گلزنی و مدافع سابق، نمایی از شبنم بهشت به عنوان بازیکنی زحمتکش و ایستاده بر سر آرمان‌های تیم و البته بازوبندی بر بازوی سهیلا نظام آبادی کاپیتان باتجربه سیرجان بخشی از این هایلایت هاست.

از شهرداری سیرجان ۹۹، چطور می‌توان از گل‌های بازی ۶ بر ۲ در اصفهان چشم پوشی کرد. زهرا علیزاده که مسی وار چند بازیکن را محو کرد و با ضربه‌ای دور از دسترس، توپ را به تور سپاهان چسباند.

در همین بازی بود که زهرا علیزاده بار دیگر هنرمندانه و در حرکتی تمرین شده با پشت پا، توپ را برای افسانه چترنور مهیا کرد و او نیز با ضربه استادانه چیپ، گل پنجم شهرداری سیرجان را به ثمر رساند.

چرا شایسته قهرمانی بودند؟

تیم مریم جهان نجاتی سال‌ها در پی جام بوده است. در چند سال اخیر، آن‌ها هرگز از این که تیم هم استانی غیر قابل مهار است خوشحال نبوده‌اند اما در هر حال، صبوری، ثبات و از پا ننشستن مزد شهرداری سیرجان را داد.

شهرداری سیرجان خواسته یا ناخواسته در مسیر قهرمانی از شهرداری بم، رقیب سنتی خود الگو گرفته است و از ثبات حرف می‌زنیم. تیمی که به ندرت تغییر می‌کند و استخوان بندی خود را حفظ کرده است.

برای سال‌ها، آن‌ها از حمایت مالی مناسبی که از بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سیرجان نشأت می‌گیرد برخوردار بوده‌اند.  علاوه بر این در سطح مدیریتی با حضور مهدی جهانشاهی، آن‌ها با تصمیمات درست و وفاداری بر ایده‌ها، به مسیری رفتند که بر خلاف برخی از باشگاه‌ها، پول‌ها را دور نریختند.

نگاهی بر عملکرد فنی

آیا شهرداری سیرجان بهترین تیم لیگ بود؟ پاسخ می‌تواند مثبت باشد. البته شهرداری بم می‌گوید که در ۲ بازی رفت و برگشت در مرحله نهایی یک بار سیرجان را شکست داده و یک بار با آن مساوی کرده است. اما ملاک نهایی قضاوت در مورد یک تیم عملکرد شهرداری سیرجان در تمام فصل است.

ثبت آمار خیره کننده ۱۳ برد، ۲ تساوی و یک باخت پیش از هر چیز از ثبات شهرداری سیرجان می‌گوید گرچه برخی معتقدند پیروزی‌های متوالی شهرداری سیرجان در دور گروهی ناشی از قرار گرفتن این تیم در گروه ساده‌تر بود.

با این وجود، مرحله نهایی، مرحله‌ای بود که شهرداری سیرجان شایستگی خود را ثابت کرد. در یک ماراتن نفس گیر، موفقیت سهم کسی است که در تمام مسیر پیشتازی خود را حفظ می‌کند.

با توجه به نتیجه رودرروی بازی شهرداری سیرجان و شهرداری بم در مرحله نهایی (تساوی در بم و پیروزی شهرداری بم در سیرجان) نمی‌توان از شایستگی‌های شهرداری بم عبور کرد اما شهرداری سیرجان مزد فرصت طلبی‌اش را گرفت و به دو تیم دیگر – بر خلاف شهرداری بم – باج نداد.

قهرمانی شهرداری سیرجان، یک اتفاق مثبت برای لیگ برتر فوتبال زنان است زیرا جذابیت رقابت را به این مسابقات باز می‌گرداند. قهرمانی‌های پیاپی شهرداری بم برای آن‌ها شیرین بود و برای سایرین، کسالت آور.

حالا لیگ فوتبال بانوان قهرمان جدیدی دارد و این برای تیم‌های حاضر در فصل آینده انگیزه تازه‌ای است. شهرداری بم نیز ممکن است از این نایب قهرمانی بهره وری بیشتری داشته باشد و سال آینده با عزمی راسخ‌تر و انگیزه‌ای دوچندان روانه کارزار شود.

حسرت‌ها و کمبودها

شهرداری سیرجان تماشاگران پرشوری دارد. نه این که قابل رقابت با انزلی چی ها باشند اما انرژی بخش ورزشگاه تختی سیرجان هستند.

این حسرت برای شهرداری سیرجان وجود دارد که در سالی قهرمان می‌شود که تماشاگرانش را به دلیل وضعیت خاص کرونایی و عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، در کنار خود ندارد.

بدون تردید قهرمانی شهرداری سیرجان در نمایی باز که در آن دختران سیرجانی روی سکوها تیم سبز شهر را حمایت می‌کنند به مراتب جذاب‌تر بود.

در حوزه سخت افزاری، شهرداری سیرجان در بخش رسانه‌ای به شدت دچار مشکل بود. این باشگاه با وجود این که قهرمان لیگ شد اما در حوزه رسانه‌ای کوچکترین شباهتی به باشگاه قهرمان فوتبال ایران نداشت.

ارتباط ضعیف با رسانه‌ها و نبود استراتژی خبری و تصویری سبب شد شهرداری سیرجان به اندازه کافی به عنوان تیمی قدرتمند و دارای ساختار در لیگ فوتبال زنان، در طول فصل مورد توجه قرار نگیرد.

شهرداری سیرجان برای این که ریشه برند خود را مستحکم کند باید دیوارهای نامرئی اطراف خود را تخریب کند و بر اعتبار وجهه ملی خود بیفزاید.

*تصاویر از ایسنا / لاله خواجویی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57689
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.