شهرداری بم چگونه از قهرمانی لیگ فوتبال زنان دور ماند؟ | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
8
نگاهی به عملکرد تیم پرافتخار لیگ برتر فوتبال زنان

شهرداری بم چگونه از قهرمانی لیگ فوتبال زنان دور ماند؟

  • کد خبر : 57699
  • 27 اسفند 1399 - 10:27
شهرداری بم چگونه از قهرمانی لیگ فوتبال زنان دور ماند؟
شهرداری بم نتوانست از قهرمانی خود در لیگ برتر فوتبال بانوان دفاع کند و قافیه را به شهرداری سیرجان باخت اما چه عواملی شهرداری بم را از قهرمانی دور کرد؟

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ لیگ برتر فوتبال زنان ایران در سال ۹۹ با قهرمانی شهرداری سیرجان پایان یافت و تیم شهرداری بم مدافع عنوان قهرمانی به رتبه دوم بسنده کرد.

در این میان، این سؤال مطرح است که چه عواملی سبب شد شهرداری بم نتواند قهرمانی را تکرار کند. نگاهی اجمالی به دلایلی داریم که ممکن است اثرگذار بوده باشد:

۱) لب هایی که تشنه نیست

شهرداری بم طی سال‌های اخیر همواره قهرمان بوده است. آن‌ها هر سال جام را بالای سر برده‌اند و برای بازیکنانی که هر سال قهرمان می‌شوند، لمس جام یک هیجان بزرگ نیست.

این که یک تیم، برای قهرمانی تا چه اندازه انگیزه دارد قابل تخمین نیست زیرا با عمیق‌ترین و پنهان‌ترین لایه‌های درونی تک تک بازیکنان ارتباط دارد.

اشک‌های سمانه چهکندی در پایان بازی آخر با وچان کردستان، از حسرتی برگرفته از خواسته‌ای بزرگ نشأت می‌گیرد اما در مورد این که آیا این احساس در تمام تیم وجود داشته یا خیر، اطمینانی قابل حصول نیست.

۲) تیمی که نیاز به تغییر دارد

نگاهی به فهرست بازیکنان شهرداری بم نشان می‌دهد اغلب نفرات این تیم همان‌هایی هستند که سال‌ها در این تیم حضور داشته‌اند. نیاز بازیکن به محیط جدید و چالش تازه سبب می‌شود انگیزه‌های او بیشتر شود و سطح فنی او نیز رشد کند.

در شهرداری بم ترکیب تیم با اندکی تغییر، همان همیشگی است و شاید زمان آن رسیده که تیم جدیدی بنا شود.

۳) قربانی اشتباهات فردی

شهرداری بم در بازی با سپاهان در اصفهان (دور نهایی) قربانی یک اشتباه بزرگ از سوی سنگربانش شد و سپس یک اخراج بچگانه گریبان مهاجم گلزن این تیم را گرفت. همان یک بازی برای از دست رفتن قهرمانی کافی بود.

گرچه فوتبال بازی اگرها و اماهاست، با این حال چه کسی می‌توان کتمان کند که در صورت ارائه یک بازی هوشمندانه از سوی شهرداری بم در اصفهان سرنوشت لیگ تغییر می‌کرد؟

۴) حوادث غیر مترقبه

شهرداری بم در بازی اصفهان، مرضیه جعفری سرمربی خود را به دلیل بستری شدن فرزندش از دست داد و جعفری با شهرداری بم به اصفهان سفر نکرد. این یک اتفاق غیرمترقبه و شرایط اضطراری برای تیم بود.

بمی‌ها معتقدند قهرمانی آن‌ها تنها در بازی با سپاهان از آن‌ها گرفته شد و به نتایج بازی رودررو با شهرداری سیرجان (یک پیروزی و یک تساوی) رجوع می‌کنند. در هر حال این ذات فوتبال است که در مورد تیم‌هایی که در زمان بد، مرتکب اشتباهی مرگبار می‌شوند، بیرحم است.

نقاط روشن

از نکات مثبت شهرداری بم در این فصل نیز نمایش عدم وابستگی به زهرا قنبری بود. او به عنوان گلزن شماره یک شهرداری بم تیمش را ترک کرد اما مدافع عنوان قهرمانی بدون او نیز سرسخت و پیروز بود.

فصل برای مونا حمودی به استثنای اخراجش در بازی با سپاهان فوق العاده پیش رفت و او گل های حساسی برای بم به ثمر رساند. از سوی دیگر شهرداری بم در فاز دفاعی تیم قدرتمندی بود و بی تردید، این ویژگی اتفاقی نیست.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57699
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.