سپاهان ، دوست داشتنی رنج کشیده و قربانی باغ فردوس | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13
همراه با سپاهان در لیگ فوتبال زنان

سپاهان ، دوست داشتنی رنج کشیده و قربانی باغ فردوس

  • کد خبر : 57701
  • 27 اسفند 1399 - 11:07
سپاهان ، دوست داشتنی رنج کشیده و قربانی باغ فردوس
سپاهان در لیگ برتر فوتبال زنان ۹۹ سوم شد. تحول سپاهان پس از خروج مهناز امیرشقاقی دیرهنگام بود و دوست داشتنی رنج کشیده باز هم از جام دور ماند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ حسرت قهرمانی برای سپاهان در لیگ برتر فوتبال زنان ادامه پیدا کرد و این بار نیز سپاهان از روی سکوی سوم به نظاره شادی تیم قهرمان پرداخت.

سپاهان در سال‌های اخیر تیمی با ویژگی‌های قهرمان در ابتدای فصل و با حسرت‌های عمیق در انتهای فصل بوده و گویی، این سریال با فیلمنامه حوصله سربر را پایانی نیست.

تیمی که مهناز امیرشقاقی بسته بود با عملکردی سینوسی در مرحله گروهی، سرانجام قدم به مرحله نهایی گذاشت و دو شکست برابر شهرداری بم و شهرداری سیرجان – که دومی فاجعه بار بود – منجر به پایان همکاری مهناز امیرشقاقی شد.

هنوز در باشگاه سپاهان کسی مسئولیت انتخاب مهناز امیرشقاقی به عنوان سرمربی سپاهان را نپذیرفته اما این انتخاب، یک اشتباه استراتژیک بزرگ دیگر در سپاهان بود.

روش نامشخص و جایی دور از اتاق شیشه ای در سپاهان در تعیین مربیان نشان داد مدیریت تیم‌های زنان در باشگاه سپاهان از هر چیزی نشأت می‌گیرد جز بررسی کارشناسی و خرد جمعی.

مهناز امیرشقاقی در سپاهان مربی محبوبی نبود و ارتباط بازیکنان با او در وضعیت مناسبی قرار نداشت. او نه با رسانه‌ها، نه با بازیکنان و نه دیگران، رابطه سازنده‌ای که اصل اولیه موفقیت در مربیگری است را نداشت.

مهناز امیرشقاقی همان طور که در تیم‌های قبلی‌اش ناکام شده بود در سپاهان هم دست خالی به خانه برگشت. در این زمینه مقصر دانستن او به بیراهه رفتن است. سبک، مدل رفتاری و عملکرد فنی او مشخص بود و کسانی که او را برای سپاهان انتخاب کردند بر این موضوع واقف بوده‌اند (و اگر واقف نبوده‌اند عذرشان بدتر از گناه است).

سپاهان ۹۹ موش آزمایشگاهی برای کسانی بود که در باغ فردوس با نهایت بی‌خیالی برای تیم زنان مربی انتخاب می‌کنند و به طور طبیعی، این قانون جهان است که هر کس باید بهای اشتباهاتش را بپردازد اما صد حیف که این بها را دختران فوتبالیست سپاهان با دور ماندن از جام پرداختند.

سپاهان ۹۹ در ۳ بازی (۲ بازی برابر وچان کردستان و یک بازی برابر شهرداری بم) نشان داد چه تیم فوق‌العاده‌ای بوده است و اگر امید آن‌ها به قهرمانی در سطحی منطقی و واقع‌بینانه وجود داشت شاید نتیجه بازی آخر در سیرجان نیز به گونه دیگری رقم می‌خورد.

تیمی که شقایق روزبهان ، این بازیکن کلیدی و در حال تکامل و رشد هفته به هفته را در اختیار دارد و هاجر دباغی، شکارچی متعصب و همچنان جنگجویش را در خط آتش خود می‌بیند بدون شک تیمی محترم است.

در تیمی که فاطمه عادلی و کوثر کمالی یک تنه تمام مهاجمان لیگ را حریف‌اند، چیزی جز اتمسفری مسموم در خارج از میدان نمی‌تواند مغلوب کند و آن‌ها تسلیم نشدند جز هر بار که تمرکز سپاهان در خارج از زمین بر هم ریخت.

سپاهان لیگ را با رتبه سوم به پایان برد و زندگی برای آن‌ها دوباره آغاز می‌شود. شهرداری سیرجان به قهرمانی‌های پیاپی شهرداری بم پایان داد. کسی چه می‌داند؟ شاید دوران زیبای سپاهان نیز نزدیک باشد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57701
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. خیلی خوب عامل ناکامی این تیم خوب و جنگنده توضیح داده شد امیدوارم سالهای اتی این تابو شکسته بشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.