12
جهانشاهی: ما مقصر نیستیم، سازمان لیگ تصمیم گیرنده است

داستان راه ندادن خبرنگاران و عکاسان مرد در سیرجان چه بود؟

  • کد خبر : 57707
  • 27 اسفند 1399 - 13:10
داستان راه ندادن خبرنگاران و عکاسان مرد در سیرجان چه بود؟
در جریان دیدار شهرداری سیرجان و سپاهان در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال بانوان خبرنگاران و عکاسان مرد در نیمه نخست به ورزشگاه تختی سیرجان راه داده نشدند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ موضوع جلوگیری از ورود خبرنگاران و عکاسان مرد به رویدادهای ورزشی زنان همچنان یک مشکل بزرگ بر سر راه پوشش خبری مسابقات ورزشی زنان است.

حراست وزارت ورزش و جوانان می‌گوید خبرنگاران و عکاسان مرد مجاز به ورود به مسابقات نیستند اما در عین حال عواملی که از سوی باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها معرفی می‌شوند در محل رویدادها حضور پیدا می‌کنند.

در جریان دیدار تیم‌های شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان در هفته پایانی دور نهایی لیگ برتر فوتبال زنان در ورزشگاه تختی سیرجان که به قهرمانی تیم شهرداری سیرجان انجامید از ورود عکاسان و خبرنگاران مرد به محل مسابقات جلوگیری شد.

تعدادی عکاس و خبرنگار مرد در آغاز مسابقه به ورزشگاه تختی راه داده نشدند اما سرانجام با حضور شهره موسوی نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال از نیمه دوم در سیرجان، این مجوز برای آن‌ها صادر شد و موسوی مسئولیت حضور آن‌ها را پذیرفت.

با این وجود برخوردی که با عکاسان و خبرنگاران مرد شده، باعث دلخوری به حق آن‌هاست. آن‌ها می گویند اگر ورود مردان به ورزشگاه‌ها ممنوع یا آزاد است باید قانون برای همه یکسان باشد و در غیر این صورت، این رفتار توهین به خبرنگاران و عکاسان است.

مهدی جهانشاهی مدیر عامل باشگاه شهرداری سیرجان به آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: در این مورد باشگاه شهرداری سیرجان اختیاری نداشت. ما از خدایمان بود آن‌ها از ابتدا حضور داشته باشند اما ناظر مسابقه اجازه نداد و گفت که باید مقامی بالاتر از او مسئولیت را بر عهده بگیرد. بعد که خانم موسوی آمد این اجازه صادر شد.

او ادامه داد: در مورد برگزاری مسابقات رسمی، باشگاه میزبان اختیار اعمال نظرات خود را ندارد و همه چیز بر عهده سازمان برگزار کننده است. سهمیه ما برای حضور در ورزشگاه 6 نفر بود و ما نمی‌توانستیم بیش از این تعداد وارد ورزشگاه کنیم. دوستانی که به سیرجان آمدند قرار بود مشکل ورودشان را خودشان با سازمان لیگ حل کنند که ظاهراً این کار را نکرده بودند.

الهام محمودی فعال رسانه‌ای فوتبال زنان اما به آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: باشگاه شهرداری سیرجان کمکی برای حل مشکل ما نکرد. اگر ورود مردان ممنوع است چطور باید مردانی از این باشگاه در ورزشگاه حضور داشته باشند و عکاسی که صدها کیلومتر برای پوشش تصویری این بازی سفر کرده پشت در بماند؟ رفتاری که با گروه ما شد درشان ما و آن‌ها نبود.

موضوع حضور عکاسان و خبرنگاران مرد در مسابقات زنان پیش از این بارها سبب دلخوری اهالی رسانه شده است. آن‌ها اعتقاد دارند زحمت اطلاع رسانی بر دوش آن‌هاست اما با آن‌ها تبعیض آمیز برخورد می‌شود چنان که همشهری نوشته است در همین بازی به عوامل برنامه تلویزیونی فوتبال برتر اجازه حضور داده شده است.

مسئله اصلی در حال حاضر موضوع سیرجان نیست بلکه یک روش واحد برای برخورد با این قضیه است. وزارت ورزش و جوانان یک بار برای همیشه می‌تواند این مشکل را حل کند. وزارت ورزش برای خبرنگاران رسمی کارت صادر می‌کند و می‌تواند از همین کارت برای مجوز ورود به ورزشگاه‌ها در مسابقات زنان استفاده کند.

بدیهی است کسانی که این مجوز را در اختیار داشته باشند یک نیروی رسانه‌ای رسمی و معتمد محسوب می‌شوند و دیگر نگرانی بابت این که تصاویر یا مطالبی خارج از شان زنان ورزشکار منتشر شود وجود ندارد. به نظر می‌رسد در این زمینه اندکی شجاعت از سوی متولیان امر نیاز است که البته در حال حاضر همان اندک شجاعت، کیمیاست.

جلوگیری از حضور عکاسان و خبرنگاران مرد به مسابقات زنان تنها ورزش زنان به عنوان بخشی از ورزش کشور را متضرر خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.