14

انتخابی تیم ملی کاراته بانوان در جشنواره هانتی؛ مسافران اردن مشخص شدند

  • کد خبر : 5781
  • 27 خرداد 1397 - 21:56
انتخابی تیم ملی کاراته بانوان در جشنواره هانتی؛ مسافران اردن مشخص شدند

رقابت های کاراته انتخابی تیم ملی بانوان برای تعیین ترکیب تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن برگزار شد. رقابتی سراسر جذابیت و همراه با هانتی ، هانسوکو ، مبارزات نفس گیر و فاصله میلی متری کیفی بین کاراته کاها.

به گزارش IWSports ؛26 مسابقه بین مدعیان حضور در ترکیب تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن ترکیب تیم ملی را برای حضور در این مسابقات مشخص کرد.

رقابت مدعیان جذاب تر و نزدیک تر از چیزی که تصور می شد پیش رفت. در روز پر التهاب سالن شهید کبگانیان تهران ، در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم سارا بهمن یار ، در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم طراوت خاکسار ، در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم, شیما آل سعدی ، در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم, پگاه زنگنه و در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم,حمیده عباسعلی ملی پوش شدند.

در وزن منهای 50 کیلو رقابت بین سارا بهمن یار و نسرین دوستی به گونه ای بود که برنده 2 مبارزه از 3 مبارزه ملی پوش می شد. سارا بهمن یار کاراته کای جوان گیلانی گرچه در مبارزه اول بازنده شد اما 2 مسابقه بعدی را به سود خود پایان داد.

در وزن منهای 55 کیلو ، طراوت خاکسار گرچه در یک مبارزه به آویشن باقری باخت اما با توجه به سایر نتایج و به لطف موفقیت در کاراته وان های پاریس و استانبول ، فیکس تیم ملی شد.

اوج رقابت در وزن منهای 61 کیلو و جنگی تمام عیار بین مدعیان بود. در 12 مسابقه انجام شده ، شیما آل سعدی از 6 بازی خود 4 بازی را برد و 2 بازی را باخت و صدرنشین و فیکس ملی شد. او یک بار 3 بر 2 به رزیتا علیپور و یک بار به دلارام دوستی 6 بر 4 باخت اما رقابت بین مدعیان به حدی نزدیک و تعیین برنده غیر قابل پیش بینی بود که همین 4 برد نیز برای شیما کفایت کرد.

در منهای 61 کیلو ، برنده 4 مسابقه از 12 مسابقه در هانتی و نیز 2 مسابقه در هانسوکو مشخص شد. در منهای 68 کیلو و به اضافه 68 کیلو ، پگاه زنگنه و حمیده عباسعلی توانستند 2 بازی از 3 بازی را ببرند و مسافر اردن شوند.

در کومیته تیمی رزیتا علیپور ، مبینا کاویانی ، پگاه زنگنه و حمیده عباسعلی رودرروی رقبای آسیایی خواهند ایستاد. ریز نتایج انتخابی تیم‌ملی کاراته بانوان اعزامی به پیکارهای آسیایی بدین شرح است:

وزن منهای ۵۰- کیلو گرم

نسرین دوستی 1 (برنده در هانتی) سارا بهمنیار 1  / دو کاراته کا پس از آنکه در 2 دقیقه نخست به تساوی صفر بر صفر رسیدند , پس از یک استراحت کوتاه مجددا به روی تاتامی رفته و یک دقیقه مبارزه کردند که در نهایت دوستی برنده مسابقه شد.

نسرین دوستی ۵ سارا بهمنیار ۴( برنده ) / دوستی در حالی که ۵ بر ۴ از بهمنیار پیش بود هانسوکو شد تا بهمنیار برنده تاتامی باشد.

نسرین دوستی صفر سارا بهمنیار ۳ / نسرین دوستی در حالی که ۳ بر صفر عقب بود از ادامه مبارزه انصراف داد.

وزن منهای ۵۵- کیلو گرم

فاطمه چالاکی ۷ آویشن باقری ۶

طراوت خاکسار صفرآویشن باقری یک

فاطمه چالاکی صفر طراوت خاکسار ۴

طراوت خاکسار یک آویشن باقری صفر / دو کاراته کا پس از آنکه در دو دقیقه نخست به تساوی صفر بر صفر رسیدند , پس از یک استراحت کوتاه مجددا به روی تاتامی رفته و یک دقیقه مبارزه کردند که در نهایت خاکسار برنده مسابقه شد.

خاکسار به دلیل لحاظ شدن ۲ برنز کاراته وان پاریس و استانبول و با ۲ پیروزی ای که امروز بدست آورد در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفت.

وزن منهای ۶۱ – کیلو گرم

رزیتا علیپور ۳ شیما آل سعدی ۲

زهره برزگر صفر (برنده) دلارام دوستی ۶ / در حالی که دوستی ۶ بر صفر پیش بود هانسوکو شد تا برزگر برنده تاتامی باشد.

شیما آل سعدی ۹ زهره برزگر ۴ / آل سعدی در حالی که ۹ بر ۴ پیش بود, برزگر هانسوکو شد.

رزیتا علیپور یک دلارام دوستی یک ( برنده در هانتی )

رزیتا علیپور صفر (برنده در هانتی) زهره برزگر صفر / برزگر و علیپور در وقت ۲ دقیقه ای به تساوی صفر بر صفر رسیده بودند و پس از استراحت در وقت یک دقیقه ای نیز همان نتیجه ثبت شد تا علیپور با رای داوران برنده تاتامی باشد.

شیما آل سعدی ۴ دلارام دوستی ۶

زهره برزگر ۴ دلارام دوستی یک

دلارام دوستی ۳ شیما آل سعدی ۶

زهره برزگر یک رزیتا علیپور یک (برنده در هانتی )

زهره برزگر ۲ شیما آل سعدی ۲ (برنده در هانتی)

رزیتا علیپور (برنده) دلارام دوستی / دلارام دوستی به دلیل آسیب دیدگی در مبارزه حاضر نشد تا علیپور برنده تاتامی باشد.

رزیتا علیپور صفر شیما آل سعدی یک

وزن منهای ۶۸ – کیلو گرم

پگاه زنگنه صفر مبینا کاویانی ۲

پگاه زنگنه ۲ (برنده در هانتی) مبینا کاویانی ۲

پگاه زنگنه ۶ مبینا کاویانی یک

وزن منهای ۶۸ +کیلو گرم

حمیده عباسعلی ۷ شنه کاظمی صفر

محدثه آقایی ۲ شنه کاظمی صفر

حمیده عباسعلی ۱۲ محدثه آقایی ۴

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.