13
تنیس روی میز انتخابی المپیک در دوحه

رویای سومین المپیک ندا شهسواری بر باد رفت

  • کد خبر : 57813
  • 30 اسفند 1399 - 17:34
رویای سومین المپیک ندا شهسواری بر باد رفت
ندا شهسواری ستاره تنیس روی میز ایران امروز در مسابقات انتخابی المپیک در قطر با شکستی تلخ در یک بازی نزدیک برابر حریفی از قزاقستان شانس صعود به فینال و المپیک را از دست داد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ مسابقات تنیس روی میز آسیای میانه و انتخابی المپیک امروز برگزار شد و ندا شهسواری نتوانست به رویای سومین حضور متوالی در المپیک جامه عمل بپوشاند.

دختر کرمانشاهی تنیس روی میز ایران پس از ۲ حضور متوالی در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو، در پی سومین حضور پی در پی در المپیک بود اما یک قزاق مانع از تحقق این رؤیا شد.

ندا شهسواری امروز در دوحه و در مسابقه نیمه نهایی آسیای میانه به مصاف آناستازیا لاوروآ از قزاقستان رفت و در حالی مغلوب شد که پیروزی را در مشت خود داشت و جالب این که لاوروآ با عبور از ندا شهسواری در فینال هم پیروز شد و سهمیه المپیک را گرفت.

ندا شهسواری در این بازی گرچه مسابقه را خوب آغاز نکرد و گیم اول را ۱۱ بر ۶ واگذار کرد اما نمایش طوفانی او از گیم دوم آغاز شد و شهسواری توانست در گیم های دوم تا چهارم با نتایج ۱۱ بر ۷، ۱۱ بر ۷ و ۱۱ بر ۳ پیروز شود.

در این شرایط به نظر می‌رسید کار حریف قزاق تمام است و ندا شهسواری با برتری ۳ بر یک، تا نهایی شدن پیروزی‌اش و رسیدن به فینال فقط یک گیم برنده دیگر نیاز داشت.

از گیم پنجم، بازی روال دیگری گرفت و آناستازیا لاوروآ با ۲ پیروزی ۱۱ بر ۷ و ۱۱ بر ۴ جبران مافات کرد و نتیجه را به تساوی ۳ بر ۳ تبدیل کرد.

در گیم سرنوشت ساز هفتم و آخر، که هر ضربه و هر لحظه، سرنوشت ساز بود ۲ پینگ پنگ باز پا به پای هم پیش رفتند و ندا شهسواری در آخرین امتیازات از حریف خود پیش افتاد و در یک قدمی فتح این بازی حساس قرار گرفت اما ناگهان لاوروآی قزاق بازی را برگرداند و از شکست پیروزی ساخت و با برد ۱۲ بر ۱۰ ندا شهسواری را با شکستی غم انگیز مواجه کرد.

برای ندا شهسواری، این مسابقات با یک برد و ۲ شکست میلی متری و نزدیک به پایان رسید. گرچه ندا شهسواری در هیچ یک از ۲ بازی باخته خود چهره بازنده را نداشت اما باید بپذیرد که در ماراتن لحظه‌ها، اشتباه کردن به معنای شکست است.

ندا شهسواری در این تورنمنت ۶ نفره برای تک سهمیه المپیک، ابتدا ۴ بر یک زورش آکاشوآ از قزاقستان را شکست داد اما در بازی دوم برابر مارخابو ماگدیه وآ از ازبکستان درست مثل بازی امروز در گیم هفتم تسلیم شد و ۴ بر ۳ باخت.

اگر ندا شهسواری به فینال می‌رسید از شانس زیادی برای پیروزی بر ماگدیه وآ برخوردار بود چنان که ماگدیه وآ در فینال برابر لاوروآ ۴ بر ۲ شکست خورد.

این سؤال وجود دارد که آیا ندا شهسواری شانسی برای دیدن یک المپیک دیگر هم دارد؟ همه چیز به او بستگی دارد که بخواهد تا المپیک پاریس مبارزه را ادامه دهد در حالی که پینگ پنگ بازان جوان ما نیز در آغاز راه بزرگی قرار دارند.

شیما صفایی ۱۷ ساله دومین ایرانی حاضر در این مسابقات بود که در گروه خود برابر همین آناستازیا لاوروآ که در نهایت المپیکی شد ۴ بر ۲ و به شایستگی باخت و ۴ بر صفر نیز مغلوب غفرانوآ از ازبکستان شد. او بخشی از پروژه آینده تنیس روی میز ایران است.

ایران با هدایت حمیده ایرانمنش در این مسابقات شرکت داشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57813
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.