13

گزارش IWsports از مشکل همیشگی حضور زنان در استادیوم / زنانی با بند “پ” در سالن ۱۲ هزارنفری آزادی تهران!

  • کد خبر : 5790
  • 28 خرداد 1397 - 15:35
گزارش IWsports از مشکل همیشگی حضور زنان در استادیوم / زنانی با بند “پ” در سالن ۱۲ هزارنفری آزادی تهران!

در سال های اخیر حضور زنان تماشاگر برای دیدن بازی های تیم ملی والیبال در بازی های لیگ جهانی همواره با مشکل رو به رو بوده و فدراسیون با گزینش کردن تماشاگران سعی می کنن علاوه بر گرفتن تاییدیه فدراسیون جهانی، از هرگونه مشکل جلوگیری کنند.

به گزارش IWsports, هفته آینده تیم ملی والیبال ایران باید در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران میزبان سه کشور بلغارستان، کره جنوبی و آلمان باشد. این بازی ها در چارچوب هفته پنجم لیگ ملت های والیبال برگزار می شود.

در سال های گذشته حضور زنان ایرانی در استادیوم برای تماشای این رقابت ها (لیگ جهانی) با مشکلاتی مواجه بود هرچند که مسئولان چاره ای اندیشیده اند که در این راستا مشکلی برای میزبانی ایران پیش نیاید. مسئولان به هیچ وجه علاقه ای به حضور عموم زنان در استادیوم ندارند اما از سوی دیگر مسئولان فدراسیون جهانی اصرار زیادی دارند که زنان بتوانند وارد استادیوم شوند.

به دلیل محدودیت هایی که در ایران وجود دارد، نظارت فدراسیون جهانی بر تماشاگران زن ایران بیشتر است و هر سال پیگیر این موضوع هستند که زنان ایران بتوانند بدون مشکل در سالن حاضر باشند. در این میان اما مسئولان فدراسیون و البته وزارت ورزش یک راه چاره در نظر گرفتند و آن هم تماشاگران زن گزینشی!

به این صورت که زنان و دخترانی در جایگاه تماشاگران زن قرار می گیرند که یا خودشان ورزشکار این رشته یا رشته های دیگر هستند، یا از نزدیکان مورد اعتماد مسئولان و همسر بازیکنان!

نکته جالب توجه این است که برای بلیت فروشی بخش بانوان روی سایت فدراسیون هم فکر شده است. به این صورت که در قسمت بلیت فروشی قسمتی برای بانوان وجود دارد اما در کمتر از پنج دقیقه بلیت ها به اتمام می رسد. در اصل هیچ بلیت فروشی برای بانوان نیست و فقط برای نمایش به FIVB این کار صورت می گیرد.

به نظر می رسد این رویه در سال ۲۰۱۸ نیز انجام می شود و در حالی که دختران و زنان ایرانی بدون آنکه مشکلی در استادیوم ها ایجاد کنند، در روسیه نظاره گر بازی تیم ملی هستند در رقابت های لیگ جهانی که شاید کمتر از هزار زن قرار است در سالن باشند، برای حضور آن ها باید گزینش صورت بگیرد.

مشخص نیست تکلیف زنان و دخترانی که هیچ نسبتی یا مسئولان ندارند و در واقع فاقد بند “پ” یا همان پارتی هستند باید جه کاری انجام بدهند؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.