فروغ عباسی : جدیتی برای بازگرداندن من در کار نبود | اسکی باز به دنبال کارآفرینی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
16
ورزش را ادامه می دهم اما نه زیر پرچم تیم ملی!

فروغ عباسی : جدیتی برای بازگرداندن من در کار نبود | اسکی باز به دنبال کارآفرینی

  • کد خبر : 58312
  • 17 فروردین 1400 - 12:52
فروغ عباسی : جدیتی برای بازگرداندن من در کار نبود | اسکی باز به دنبال کارآفرینی
فروغ عباسی ملی‌پوش سابق اسکی ایران مدت کوتاهی پس از خداحافظی از تیم ملی می‌گوید جدیتی برای بازگرداندن او در کار نبوده است.

فرزانه قنبر دزفولی – آی دبلیو اسپورتس : فروغ عباسی ملی‌پوش اسکی آلپاین ایران پس از چند سال حضور در تیم ملی در اواخر سال ۹۹ و پس از پایان مسابقات جهانی کورتینای ایتالیا از تیم ملی کناره‌گیری کرد.

همه چیز از یک پست در صفحه شخصی‌اش شروع شد و فضای ورزش را تحت تأثیر قرار داد. دختر اسکی‌باز شیرازی که ۲ دوره المپیک زمستانی را هم پشت سر گذاشته بود حالا تصمیم دارد دیگر در تیم ملی نباشد.

این اتفاق ناخوشایند و از دست دادن سرمایه‌های ارزشمند می‌تواند زنگ خطری برای ورزش ایران باشد. با این حال فروغ عباسی می‌گوید که قصد بازگشت به تیم ملی را ندارد اما همچنان در صحنه ورزش خواهد ماند.

فروغ عباسی اسکی باز المپیک زمستانی

ملی‌پوش اسکی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در شیراز گفت: در طول این سال‌ها که به صورت حرفه‌ای در عرصه ورزشی فعالیت داشتم با معضلات بسیاری روبه‌رو بودم اما گویا این مشکلات تمام‌شدنی نیست. لازم بود که تصمیمی جدی برای ادامه حضورم در تیم ملی بگیرم.

فروغ عباسی افزود: هرچند دیگر تمایلی به حضور در تیم ملی ندارم اما فعالیت‌های ورزشی‌ام را همچنان دنبال خواهم کرد و هنوز هم خودم را عضوی از خانواده ورزش می‌دانم. همچنان در مسابقات شرکت می‌کنم اما دیگر من را در تیم ملی نخواهید دید.

حضور در تیم ملی برایم هزینه داشت

او یادآور شد: حضور در تیم ملی برایم فقط هزینه داشت. متأسفانه ما هنوز پیست اختصاصی برای انجام تمرینات نداریم و برای استفاده از پیست باید از جیب خودمان هزینه کنیم. از اوایل دی ۹۹ برای تمرین و آماده‌سازی حضور در تیم ملی هزینه‌های زیادی را برای استفاده از پیست متحمل شدم.

وی ادامه داد: پرداخت هزینه‌های مربوط به تیم ملی توسط ورزشکار ملی‌پوش بدون شک باعث دلسردی آنها از ادامه فعالیت‌هایشان می‌شود. نخستین چیزی که ورزشکار ملی انتظار آن را دارد حفظشان و جایگاهش است.

فروغ عباسی اسکی باز المپیکی

از من دلجویی نشد

عباسی خاطر نشان کرد: بعید می‌دانم کسی از خداحافظی من ناراحت شده باشد. حتی برای دلجویی و بازگشتم به تیم ملی، تماسی با من نگرفتند. البته از سوی رئیس فدراسیون با من تماس گرفتند اما برای انتشار حرف‌هایم در فضای مجازی از من گلایه کردند.

ملی‌پوش سابق اسکی گفت: ایشان به من گفتند که چرا این کار را کردی؟! به جای دلداری دادن و ایجاد انگیزه برای بازگشتم به تیم ملی بیشتر با من سر دعوا داشتند. حتی در هنگام مکالمه، تلفن را قطع کردند و دیگر با من تماسی نگرفتند.

وی بیان داشت: رئیس فدراسیون اسکی اعلام کردند که من تحت فشار روحی این تصمیم را گرفته‌ام. در صورتی که من اصلاً تحت فشار روحی و روانی نبودم و تصمیمم را در اوج آرامش گرفتم. مشکلات ناشی از هزینه‌های سرسام آوری که باید متقبل می‌شدم مرا واقعاً خسته کرده بود. دیگر نتوانستم با این مشکلات کنار بیایم.

فروغ عباسی در المپیک زمستانی

عباسی تأکید کرد: متأسفانه هیچ اقدام جدی از سوی فدراسیون اسکی و وزارت ورزش برای بازگشت من صورت نگرفت. توقع داشتم از من دلجویی می‌شد. اما رفتار دلگرم کننده‌ای با من نداشتند.

برای دختران ورزشکار محل درآمد راه می‌اندازم

مشعل‌دار المپیک زمستانی پیونگ چانگ ۲۰۱۸ از راه‌اندازی کسب و کاری برای حمایت دختران ورزشکار خبر داد و اعلام کرد: در نظر دارم کسب و کاری برای حمایت از زنان ورزشکار ایران راه‌اندازی کنم.

عباسی ادامه داد: می خواهم آنها در هر گوشه کشور مشغول ورزش حرفه‌ای هستند بتوانند به کسب درآمد بپردازند. به‌زودی اطلاعات بیشتری در این خصوص در صفحه شخصی‌ام منتشر خواهم کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=58312
  • نویسنده : فرزانه قنبر دزفولی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.