بهناز شفیعی: جهان برای اهدافی که من در سر دارم بسیار کوچک است! | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
15
گپ‌وگفتی با بانوی قهرمان موتور ریس ایران؛

بهناز شفیعی : جهان برای اهدافی که در سر دارم بسیار کوچک است

  • کد خبر : 58382
  • 21 فروردین 1400 - 12:37
بهناز شفیعی : جهان برای اهدافی که در سر دارم بسیار کوچک است
بهناز شفیعی نخستین بانوی قهرمان موتورریس ایران است که علاوه بر ورزش، فعالیت هایی در زمینه مدلینگ دارد، در تازه ترین اقدام خود یک قرار داد 5 ساله با کمپانی مدلینگ در کشور انگلستان منقعد کرده است.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” رسانه دختران قهرمان ایران؛ رشته موتورسواری یکی از رشته‌های جذاب در میان قشر جوان جامعه به شمار می‌رود و البته علاقمندان آن، صرفا مردان نیستند.

از ورزشکاران به‌نام رشته موتورسواری در بخش زنان می‌توان به بهناز شفیعی اشاره کرد که عنوان نخستین قهرمان موتور ریس ایران را یدک می‌کشد.

او در سال 2015 از سوی مجله “میک” به عنوان یکی از پنج زن قدرتمند دنیا شناخته شده است.

وی همچنین در فستیوال جهانی ایتالیا به عنوان یکی از پنج بایکر نمونه زن جهان برگزیده شده و در سال 2018 مشعل رقابت‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره‌جنوبی را همراه فروغ عباسی، بهرام رادان و 8 ایرانی دیگر حمل کرده است.

از دیگر فعالیت‌های حرفه‌ای وی می‌توان به بدلکاری در سینما و تلویزیون اشاره کرد که در فیلم “آذر” نقش بدلکاری و وظیفه آموزش موتورسواری به نیکی کریمی را برعهده داشت.

شفیعی در تازه‌ترین اقدامات خود، قراردادی با یک کمپانی مدلینگ در کشور انگلستان منقعد کرده است.

چالش جدید شفیعی در کمپانی مدلینگ انگلیس

بهناز شفیعی در خصوص قرارداد تازه منقعد شده با کمپانی مدلینگ کشور انگلیس به آی دبلیو اسپورتس گفت: این اولین کار مدلینگ من در خارج از ایران نیست. پیش‌تر چندین کار بین‌المللی مثل حضور در یک کمپین برای برند طلا و جواهر دانمارکی در اسپانیا انجام داده بودم که سبب رفتن عکس‌هایم روی بیلبورد کشورهای اروپایی شده بود.

شفیعی در ادامه افزود: همین امر باعث شد آژانس تبلیغاتی stormmodels پیشنهادی برای همکاری تبلیغاتی به من ارائه کند و در نهایت، رایزنی‌ها منجر به عقد قراردادی به مدت 5 سال میان من و این کمپانی شد.

قهرمان موتور ریس ایران در پاسخ به این سوال که آیا انقعاد چنین قراردادهایی منجر به چالش کشیدن آینده ورزشی‌اش در ایران نمی‌شود، متذکر شد: من سفر خارجی و مسابقات زیادی داشتم و همواره چارچوب‌هایی که در برابر قوانین کشورم وجود داشته را رعایت کرده‌ام و این اصل را برای قراردادهای آینده هم مد نظر دارم.

دختران را دست کم نگیرید

او با ذکر اینکه در گذشته سابقه بدلکاری در فیلم‌ها را پذیرفته بود، عنوان کرد: متأسفانه یک سالی هست که به دلیل کرونا اکثر فعالیت‌ها تعطیل شده. اخیراً هم پیشنهاد بدلکاری داشته‌ام اما به دلیل بیماری کرونا استقبال نکرده‌ام و امیدوارم در سال جدید زمینه‌های این فعالیت را پیش ببرم.

شفیعی با بیان اینکه انتظار دارد ورزشکاران مرد، زنان را به چشم یک جنس دوم ننگرند ادامه داد: در جامعه باید به جای دست‌کم گرفتن دختران به آن‌ها کمک کرد تا بتوانند در زمینه‌ای که مشغول فعالیت هستند پیشرفت کنند. باید اعتماد به نفس به زنان ایرانی تزریق شود.

قهرمان موتور ریس ایران سقفی برای آرزوها و اهدافش قائل نشد و گفت: جهان برای اهدافی که در سر دارم بسیار کوچک است. ما در ایران اسپانسر به خصوصی نداریم و ناچاریم که یک سری فعالیت جانبی انجام دهیم تا کمک خرج فعالیت‌های ورزشی باشد به شرطی که حاشیه نباشد و ما را از اصل راه دور نکند.

وی در خصوص برنامه‌های بین‌المللی سال جدید عنوان کرد: وضعیت کرونا گاهی برنامه‌هایم را به تعویق می‌اندازد اما پیش‌بینی شده که در مهرماه سال جاری برنامه سفر به دور اروپا با اسپانسرینگ bmw ، حضور در چند فستیوال در کشور آلمان و شرکت مسابقات TT (جنون سرعت) انگلیس را عملی کنم.

شفیعی درباره سختی و محدودیت‌هایی که این رشته برای زنان داشته اظهار کرد: برای یک رشته نوپا که هیچ‌گونه فعالیتی نداشت و ممنوعیتی هایی که برای ورود به پیست، برگزاری مسابقه و تمرین وجود داشت، کار را بسیار سخت می‌کرد اما با تلاش، همه‌ این سد ها از بین رفت و اکنون زنان موتورسوار مشغول فعالیت در این رشته هستند.

گواهینامه تردد شهری، حسرت بزرگ موتورسواران بانو

قهرمان موتور ریس ایران ادامه داد: آموزش و ساماندهی ورزشکاران موتورسواری بسیار دشوار است چون ما پیست زیادی برای فعالیت در ایران نداریم و به‌علاوه بزرگترین محدودیت که تبدیل به آرزوی دختران ما شده، اخذ گواهی‌نامه های تردد شهری است.

وی در خصوص مسابقاتی که فدراسیون برگزار می‌کند عنوان کرد: 3 تا 5 رقابت سالانه میان بانوان موتورسوار برگزار می‌شود که اوایل بسیار خوشایند بود اما رفته‌رفته محدودیت هایی از سوی مسئولین برگزاری مبنی بر عدم اجازه عکس و فیلم، عدم ورود تماشاگر مرد و حتی خانواده های شرکت کنندگان و برخوردهای نامناسب سبب دلسرد شدن ما شد تا انگیزه میان ورزشکاران از بین برود.
[simple-author-box]

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=58382
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.