13
در هر تورنمنت باید مدال بیاورند؟

درباره انتقاد از دختران کماندار | امید آخرین چیزی است که داریم

  • کد خبر : 58636
  • 25 فروردین 1400 - 23:56
درباره انتقاد از دختران کماندار | امید آخرین چیزی است که داریم
نتایج دختران کماندار ایران در تورنمنت ترکیه بهانه را به دست عده‌ای داده تا از آن‌ها انتقاد کنند. انتقادی که سازندگی در آن به چشم نمی‌خورد و اثر نهایی آن ناامیدی است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ تیم ملی تیراندازی با کمان ریکرو در مسابقات بین‌المللی ترکیه شرکت کرد اما نتیجه نهایی برای دختران کماندار درخشان نبود و البته انتظار خاصی هم از تیم وجود نداشت.

پس از مدتی طولانی و کرونا زدگی فضای جهانی تیراندازی با کمان، دخترها این فرصت را به دست آوردند تا در یک تورنمنت با رقبای خارجی رقابت کنند و واضح بود که شرایط آن‌ها به طور منطقی نمی‌توانست به سطح آرمانی نزدیک باشد.

در دور حذفی، کمانداران ایران برابر حریفان بازنده بودند. به استثنای سوگند رحمانی که در یک بازی از مرحله حذفی پیروز شد سایرین در همان مسابقه اول حذفی بازنده شدند.

نیلوفر علیپور تیراندازی با کمان

نظرات پاکزاد

پس از این اتفاق، برخی به انتقاد از دختران کماندار تیم ملی پرداخته‌اند و تلاش دختران کماندار را در ترکیه زیر سؤال بردند. این در حالی بود که کمانداران ایران جز یک دوره مسابقه لیگ، رقابت سطح بالای دیگری را نگذرانده بودند.

این، موضوعی بود که بهزاد پاکزاد هم به آن اشاره کرده است. سرمربی تیم ریکرو ایران گفته است هدف حضور در ترکیه و تمرینات مشترک این بود که به‌تدریج در فضای مسابقه بین‌المللی قرار بگیریم و قرار نیست به هر رویدادی که می‌رویم مدال بگیریم.

پاکزاد به موضوع جالبی اشاره داشته است: قهرمان المپیک ۲۰۰۸ در بازی اول باخت و این اتفاقات در طول مسابقات رخ می‌دهد. متأسفانه منتقدانی داریم که این موضوعات را نمی‌دانند و توقع مدال در هر اعزام را دارند. اینها برنامه‌ریزی برای مسابقه اصلی است. انتقادات اعتماد به نفس را از بچه‌ها می‌گیرد.

سوگند رحمانی تیراندازی با کمان

انتقاد یا بی انصافی؟

سؤالی که مطرح است این است که آیا منتقدان به آن چه انتقادات آن‌ها بر سر نفرات ملی می‌آورد آگاه هستند؟ واقعیت این است که انتقادات بی‌پایه، از نظر روانی بر تیم اثر می‌گذارد و انتقادی که سازنده نباشد، معنا و مفهوم دیگری دارد.

در این شرایط، فشار روی تیم ملی اندک امید ما برای کسب سهمیه را از بین می‌برد. واقعیت این است که کرونا، دختران کماندار را از المپیک دور کرد. با این وجود، تخریب تیمی که توان و ظرفیت کنونی‌اش روشن است، از انصاف دور است.

دختران کماندار از اواخر اردیبهشت در لوزان سوییس رقابت می‌کنند و این، فرصت مناسبی برای آمادگی بیشتر است. سپس مسابقات کسب سهمیه در فرانسه تعیین‌کننده خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=58636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.