12
در راه حضور در المپیک توکیو

دختران بسکتبال ۳ نفره ایران در راه اتریش و مجارستان

  • کد خبر : 58655
  • 26 فروردین 1400 - 19:33
دختران بسکتبال ۳ نفره ایران در راه اتریش و مجارستان
تیم ملی بسکتبال ۳ نفره زنان ایران برای حضور در المپیک فرصت دارد. دخترها اواخر بهار در اتریش و مجارستان آخرین امید خود را جستجو می‌کنند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران ایران، هر اندازه بسکتبال زنان ایران در بخش ۵ نفره از سطح اول جهان دور است اما در بسکتبال ۳ به ۳ تیمی محترم به حساب می‌آید.

پس از ۲ دوره حضور پیاپی در جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در فیلیپین و هلند، حالا تیم ملی بسکتبال ۳ نفره زنان برای حضور در المپیک توکیو شانس دارد. شانسی که شاید بالا نباشد اما نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

تیم ملی ۵ تا ۹ خرداد در گراتس اتریش درگیر اولین پنجره انتخابی می‌شود. چالش این مسابقات برای ایران این است که دختران بسکتبالیست برای کسب سهمیه باید اول تا سوم شوند.

بسکتبال 3 نفره زنان

با توجه به حضور تیم‌های قدرتمند جهان در این تورنمنت، شانس تیم ملی برای کسب سهمیه در اتریش زیاد نیست اما گراتس، نقطه پایان برای ایران نخواهد بود.

دختران بسکتبالیست از گراتس به صورت زمینی عازم مجارستان می‌شوند و در رخدادی شرکت می‌کنند که ویژه تیم‌های فاقد تجربه المپیکی است و البته کسب سهمیه در آن هم ساده نیست.

نگین رسولی بسکتبال سه نفره

در مسابقات مجارستان تنها تیم قهرمان المپیکی می‌شود. نیکا بیک لیکلی مربی تیم ملی امیدوار است رقبایش در مجارستان تیم‌های هم سطح ایران باشند و در این صورت، ممکن است درهای توکیو به روی ایران باز شود.

چه کسانی به اتریش و مجارستان می‌روند؟

نیکا بیک لیکلی در بدو تشکیل اردوها ۱۰ نفر را به تیم ملی فراخواند اما در نهایت به فهرستی ۶ نفره می‌رسد و از این جمع ۴ نفر را به انتخابی المپیک خواهد برد.

شادی عبدالوند، ساغر آجیلی، کیمیا یزدیان طهرانی، دلارام وکیلی، معصومه اسماعیل زاده، زهرا عدالت کار، نگین رسولی، نسرین فلاح، یاسمن محمدی و شیدا شجاعی نفراتی هستند که در اردوی اول حضور داشتند.

تیم ملی بسکتبال سه نفره

گمانه زنی درباره این که چه کسانی تیم نهایی را تشکیل می‌دهند دشوار است اما طبیعتاً شانس کسانی که در ۲ سال اخیر برای تیم ملی بسکتبال ۳ نفره بانوان بازی کرده‌اند بیشتر است و بعید است نیکا بیک لیکلی سورپرایزی در دست داشته باشد.

مهم ترین تغییر در تیم ملی غیبت سعیده علی است که سال گذشته از بسکتبال خداحافظی کرده است. نیکا بیک لیکلی در پایان اردوهای خود در اواخر اردیبهشت لیست نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=58655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.