9
دشوار و پیچیده اما نه ناممکن

معادلات حضور دختران قایقران ایران در رویینگ المپیک توکیو

  • کد خبر : 58670
  • 26 فروردین 1400 - 21:47
معادلات حضور دختران قایقران ایران در رویینگ المپیک توکیو
نازنین ملایی، کیمیا زارعی و زینب نوروزی دختران قایقرانی رویینگ ایران از ۱۵ اردیبهشت در ژاپن برای کسب سهمیه المپیک توکیو رقابت می‌کنند اما حضور در المپیک معادلات تازه‌ای دارد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ رسانه دختران قهرمان ایران؛ ایران در رشته قایقرانی رویینگ به دنبال کسب سهمیه المپیک توکیو است و ۳ دختر قایقران در دور انتخابی این فرصت را پیش رو دارند.

مسابقات رویینگ انتخابی المپیک ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت در ژاپن برگزار می‌شود و ۵ سهمیه در رویینگ یک نفره و ۳ سهمیه در رویینگ دو نفره به طور مجزا در مردان و زنان توزیع می‌شود.

در بخش زنان، نازنین ملایی در رویینگ یک نفره و کیمیا زارعی و زینب نوروزی در رویینگ دونفره نمایندگان ایران هستند. نازنین ملایی شانس بزرگ ایران است و تیم جوان دو نفره ایران یک فرصت تاریخی در زندگی ورزشی خود به دست آورده‌اند.

کیمیا زارعی و زینب نوروزی

نازنین ملایی در صورتی که بین پنج نفر اول رویینگ یک نفره قرار بگیرند و قایق کیمیا زارعی و زینب نوروزی در رویینگ دونفره اول تا سوم شود، مجوز حضور در المپیک را به دست می‌آورند اما قطعی شدن سهمیه آنها بستگی به گذشتن از یک فیلتر دیگر دارد.

راه و روش راه یافتن به المپیک پیچیده است. اولین گام برای دختران قایقران ایران این است که نازنین ملایی حتماً در بین ۵ نفر برتر قرار گیرد و قایق زینب نوروزی و کیمیا زارعی هم بین ۳ نفر اول باشد. رتبه پایین‌تر از پنجم تک نفره و سوم دو نفره به معنای خداحافظی با المپیک است.

نازنین ملایی

اینجا نحوه راه یافتن دختران قایقرانی رویینگ ایران را به المپیک در سه حالت شرح داده‌ایم. حالت‌هایی که نوعی رقابت داخلی نیز برای آن‌ها ایجاد می‌کند:

حالت اول

اگر نمایندگان ایران در این مسابقات مدال طلا بگیرند، سهمیه المپیک را به دست خواهند آورد البته فقط برای ۲ قایق. به عبارت دیگر ایران در هر سه قایق مدال طلا بگیرد فقط دو قایق را می‌تواند به المپیک بفرستد که این دو قایق هم باید از جنسیت متفاوت باشد.

این بدان معناست که اگر هم کیمیا زارعی و زینب نوروزی در بخش دو نفره و هم نازنین ملایی در یک نفره طلا بگیرند فقط یکی از آن‌ها می‌تواند در المپیک حاضر باشد.

حالت دوم

این حالت وقتی اتفاق می افتد که قایقران‌ها طلا نگیرند اما نازنین ملایی در رویینگ یک نفره دوم تا پنجم شود، بهمن نصیری در بخش مردان هم دوم تا پنجم شود و کیمیا زارعی و زینب نوروزی هم در رویینگ دو نفره دوم یا سوم شوند.

کیمیا زارعی

در این صورت یک سهمیه المپیک به ایران داده می‌شود و آن سهمیه از آن قایقی است که رتبه بهتری از نظر عدد جایگاه خود کسب کرده باشد.

حالت سوم

حالت دوم را تصور کنید اما فرض را بر این بگیرید که در ۲ یا ۳ ماده رتبه آن‌ها درست مشابه هم باشد. در این صورت اختیار به فدراسیون قایقرانی ایران داده شده که تصمیم بگیرد تک سهمیه خود را به چه ماده یا شخصی بدهد.

با این شرایط نمایندگان ایران علاوه بر اینکه باید با حریفان خود رقابت کنند تا بتوانند مجوز المپیک را بگیرند، رقابت داخلی را هم بین خود خواهند داشت تا بتوانند از طریق رنکینگ بالایی که دارند سهمیه نهایی را به دست آورند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=58670
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.