13
ورزش بانوان در پارالمپیک

پارالمپیک 2012 لندن

  • کد خبر : 59620
  • 16 فروردین 1400 - 1:16
پارالمپیک 2012 لندن
ورزش بانوان ایران در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن که حاصل آن سه مدال برای ایران و آغاز دوران درخشان زهرا نعمتی و ساره جوانمردی در پارالمپیک بود

تعداد شرکت کننده زن: ۷ نفر (از مجموع ۷۹ نفر)

تاریخ برگزاری پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن : ۸ شهریور تا ۱۹ شهریور ۱۳۹۱

نتیجه: یک طلا (زهرا نعمتی) ۲ برنز (ساره جوانمردی + تیمی تیراندازی با کمان شامل راضیه شیرمحمدی، زهرا نعمتی و زهرا جوانمرد)


تیراندازی با کمان

زهرا نعمتی : با کسب مدال طلا، به اولین زن طلایی پارالمپیک ایران تبدیل شد. او مسابقات ریکرو انفرادی در مرحله رنکینگ با امتیاز ۶۱۳، رکورد پارالمپیک را شکست.

در دور حذفی، او در دور اول استراحت داشت و در ادامه پرنا از ایتالیا، گریسمن از ترکیه و فلورنو از ایتالیا را ۶ بر صفر شکست داد و در فینال با پیروزی ۷ بر ۳ برابر میجنو از ایتالیا طلای پارالمپیک و نخستین طلا و اولین مدال تیراندازی با کمان زنان ایران در پارالمپیک را به نام خود ثبت کرد.

راضیه شیرمحمدی : مرحومه راضیه شیرمحمدی در ریکرو انفرادی ایستاده با امتیاز ۵۵۲ در دور مقدماتی، در مرحله حذفی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم ۶ بر ۲ مغلوب کومته از سوییس شد.

زهرا جوانمرد : در ریکرو انفرادی ایستاده در دور مقدماتی امتیاز ۴۸۱ را ثبت کرد و سپس در مرحله حذفی در دور اول برابر والمسلی از بریتانیا ۶ بر صفر نتیجه را واگذار کرد.،

ریکرو تیمی : تیم ایران با ترکیب راضیه شیرمحمدی، زهرا نعمتی و زهرا جوانمرد در مرحله مقدماتی درخشید و امتیاز ۱۶۴۶ را کسب کرد و در سید ۳ قرار گرفت. در مرحله حذفی، ایران به لطف امتیاز دور مقدماتی خود در دور اول و دوم استراحت کرد.

در دور سوم، ایران وارد مسابقات حذفی شد و ۱۹۰ بر ۱۶۷ برابر جمهوری چک به پیروزی رسید و سپس ۱۹۲ بر ۱۸۶ در یک بازی نزدیک مغلوب کره جنوبی شد.

شکست برابر کره جنوبی ایران را از رسیدن به فینال بازداشت اما در مسابقه رده بندی، ایران ۱۸۸ بر ۱۸۴ ایتالیا را شکست داد و برنز پارالمپیک را به دست آورد.


دوومیدانی

هاجر تکتاز : در ماده پرتاب وزنه کلاس F11/12 با امتیاز ۹۷۰ به مقام پنجم رسید.

مرضیه صدیقی : در ماده پرتاب وزنه کلاس F54/55/56 امتیاز ۸۳۷ را به دست آورد و با رتبه نهم به کار خود پایان بخشید.


تیراندازی

ساره جوانمردی : در تپانچه ۱۰ متر کلاس SH1 با امتیاز ۳۷۶ در مرحله مقدماتی، سوم شد و به فینال راه یافت و در فینال نیز با رتبه سوم و مدال برنز پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن به افتخاری بزرگ دست یافت.

عالیه محمودی : فاصله فنی او با ساره جوانمردی در مرحله مقدماتی تنها ۲ امتیاز بود. او نیز در تپانچه ۱۰ متر کلاس SH1 حضور داشت و در مرحله مقدماتی با ۳۷۴ امتیاز، چهارم شد.

در فینال اما او نتوانست با سایرین رقابت درخوری داشته باشد و با ۴۶۷٫۱ امتیاز ششم شد و از مدال دور ماند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=59620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.