پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو | ورزش زنان ایران در عرصه مسابقات پارالمپیک | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
16
ورزش بانوان در پارالمپیک

پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو

  • کد خبر : 59623
  • 16 فروردین 1400 - 1:42
پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو
ورزش بانوان ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در برزیل که با ۳ طلا و یک نقره و بهترین عملکرد ورزش زنان در ادوار پارالمپیک همراه شد.

تعداد شرکت کننده زن: ۱۲ نفر (از مجموع ۱۱۰ نفر)

تاریخ برگزاری پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو : ۱۷ شهریور تا ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

نتیجه:

۳ طلا (زهرا نعمتی در تیراندازی با کمان و ساره جوانمردی در تپانچه و میکس)

یک نقره (میکس تیراندازی با کمان با ترکیب زهرا نعمتی و ابراهیم رنجبر)


تیراندازی با کمان

زهرا نعمتی : در دومین حضور پیاپی در پارالمپیک، برای دومین بار طلایی شد. در رقابت‌های ریکرو انفرادی، او در دور مقدماتی با امتیاز ۶۲۷ در سید دوم قرار گرفت. در مرحله حذفی نعمتی ۶ بر صفر برابر والیه وآ از جمهوری آذربایجان و جو از کره جنوبی به پیروزی رسید.

در دور بعد، او برابر میجنو، کمانداری که در فینال پارالمپیک لندن او را شکست داده بود قرار گرفت و این بار نیز ۶ بر ۴ به پیروزی رسید و او را حذف کرد. زهرا نعمتی در نیمه نهایی ۶ بر صفر لی از کره جنوبی را برد و سرانجام با شکست ۶ بر ۴ وو از چین در فینال، قهرمان شد.

در مسابقات میکس، نعمتی به همراه ابراهیم رنجبر در ریکرو تیمی در مرحله مقدماتی ۱۲۶۴ امتیاز را کسب کرد و در سید یک قرار گرفت.

پیروزی ۶ بر صفر برابر فرانسه، ۵ بر ۴ برابر بریتانیا، ۶ بر صفر برابر ایتالیا و شکست ۵ بر ۳ در فینال برابر چین، سبب شد نعمتی همراه با ابراهیم رنجبر مدال نقره میکس پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کند.

محدثه کهنسال : در ریکرو انفرادی، با امتیاز ۵۴۱ در دور مقدماتی، در سید بیست و چهارم قرار گرفت. در دور حذفی او ابتدا اروغلو از ترکیه را ۶ بر ۲ شکست داد اما با شکست ۶ بر صفر برابر بالیان از اوکراین در دور دوم از مسابقات خداحافظی کرد.

سمیه عباس پور : در مسابقات کامپوند انفرادی، با امتیاز ۶۵۷ در مرحله مقدماتی در سید دوم قرار گرفت و بدین ترتیب در اولین مسابقه مرحله حذفی با قرعه استراحت روبرو شد. در ادامه عباس پور ۱۴۰ بر ۱۲۹ کوپژیک از آلمان را حذف کرد و ۱۳۷ بر ۱۳۶ برابر گرینهام از انگلیس به پیروزی رسید.

سمیه عباس پور برای رسیدن به فینال باید از سد لین از چین عبور می‌کرد اما ۱۳۷ بر ۱۲۹ مغلوب شد. در مسابقه برای برنز، عباس پور ۱۴۰ بر ۱۳۸ مغلوب کیم از کره جنوبی شد و بدین ترتیب با رتبه چهارم، پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را به پایان رساند.

عباس پور در مسابقات میکس تیمی همراه با هادی نوری شرکت داشت که در دور مقدماتی با امتیاز ۱۳۴۲ در سید یک قرار گرفت و در مرحله حذفی، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم ۱۴۸ بر ۱۵۳ به کره جنوبی باخت و به نیمه نهایی نرسید.

راضیه شیرمحمدی: زنده یاد راضیه شیرمحمدی در ریکرو انفرادی ایستاده با امتیاز ۵۵۲ در دور مقدماتی، در مرحله حذفی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم ۶ بر ۲ مغلوب کومته از سوییس شد.

زهرا جوانمرد: در ریکرو انفرادی ایستاده در دور مقدماتی امتیاز ۴۸۱ را ثبت کرد و سپس در مرحله حذفی در دور اول برابر والمسلی از بریتانیا ۶ بر صفر نتیجه را واگذار کرد.


دوومیدانی

بتول جهانگیری : در پرتاب وزنه کلاس F33 با پرتابی به طول ۴ متر و ۵۷ سانتی متر در رده ششم قرار گرفت.

هاشمیه متقیان : در پرتاب نیزه کلاس F56 با حد نصاب ۱۹ متر و ۸۳ سانتی متر به مقام چهارم رسید و دستش به مدال نرسید.

مریم سلطانی : در پرتاب نیزه کلاس F34 رکورد ۱۵ متر را ثبت کرد و در نتیجه با رتبه هفتم پارالمپیک ریو را به پایان رساند.


پاراکانو (قایقرانی)

شهلا بهروزی راد: او در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ در میلان ایتالیا سهمیه پارالمپیک را کسب کرده بود. در رقابت پاراکانو در ریودوژانیرو، او در دور مقدماتی با زمان ۵۸ ثانیه و ۹۰۰ هزار ثانیه پنجم شد و به نیمه نهایی رفت.

در جدول نیمه نهایی، شهلا بهروزی راد با زمان ۵۶ ثانیه و ۵۸۰ هزارم ثانیه در جایگاه پنجم قرار گرفت و نتوانست به دور فینال راه یابد.


تیراندازی

ساره جوانمردی : در دومین حضورش در پارالمپیک، برنز لندن را به طلا تبدیل کرد. او در تپانچه ۱۰ متر کلاس SH1 در دور مقدماتی دوم شد و در فینال نیز با امتیاز ۱۹۳٫۴ طلا گرفت.

دومین مدال طلای ساره جوانمردی نیز در مسابقات میکس تپانچه ۱۰ متر به دست آمد جایی که او در دور مقدماتی سوم شد و در فینال امتیاز ۱۸۹٫۵ را ثبت کرد و به قهرمانی رسید.

سمیرا ارم: در تپانچه ۱۰ متر کلاس SH1 در مرحله مقدماتی شانزدهم شد و به فینال نرسید.

عالیه محمودی : در تپانچه ۱۰ متر کلاس SH1 در مرحله مقدماتی اول شد و حتی بالاتر از ساره جوانمردی قرار گرفت اما در شرایطی که در فینال شانس مسلم مدال بود با ۷۲٫۷ امتیاز هشتم شد و به مدالی دست نیافت.

محمودی در مسابقات میکس تپانچه ۵۰ متر نیز نماینده ایران بود که با رتبه دوازدهم در مرحله مقدماتی به فینال پارالمپیک ریودوژانیرو راه پیدا نکرد.

معصومه خدابخشی : در مسابقات میکس تفنگ ۱۰ متر ایستاده کلاس SH2 در مرحله مقدماتی امتیاز ۶۲۷ را ثبت کرد و با رتبه ۱۴ جواز حضور در فینال را به دست نیاورد.

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=59623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.