مینا بارانی و پشت صحنه باشگاه حفاری | یازده نفر در یک خوابگاه زندگی می‌کنند | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
11
گفتگوی اختصاصی با مربی برکنار شده حفاری خوزستان

مینا بارانی و پشت صحنه باشگاه حفاری | یازده نفر در یک خوابگاه زندگی می‌کنند

  • کد خبر : 59782
  • 19 اردیبهشت 1400 - 18:44
مینا بارانی و پشت صحنه باشگاه حفاری | یازده نفر در یک خوابگاه زندگی می‌کنند
مینا بارانی سرمربی برکنارشده تیم فوتسال حفاری خوزستان درباره تصمیم این باشگاه و شرایط تیمش صحبت کرده است.

مینا بارانی در گفتگو با “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران درباره موضوع برکناری‌اش از هدایت تیم فوتسال بانوان حفاری خوزستان صحبت کرده است. اظهاراتی درباره پشت صحنه باشگاه حفاری.

باشگاه ملی حفاری خوزستان امروز اعلام کرد مینا بارانی را به دلیل نتایجش اخراج کرده است. اکنون ابعاد تازه‌ای از پشت صحنه وضعیت رفاه بازیکنان حفاری روشن شده است.

می گویند چرا قهرمان نمی‌شوی

امروز از من خواستند که به باشگاه بروم و در نهایت نامه قطع همکاری‌ام را به من دادند. نظر باشگاه این بود که چرا نتایج ضعیف گرفته‌اید و چرا تیم قهرمان نمی‌شود.

طی یکی دو هفته اخیر مشکلات بازیکنان از قبیل تغذیه، اسکان و امکانات و همچنین حقوق آن‌ها را مطالبه کرده بودم. تیم من در مرحله نهایی است و ۴ بازی دیگر دارد و عقیده باشگاه این است که من با این داشته‌ها و مشکلاتی که بیان آن‌ها خجالت آور است نتایج ضعیفی گرفته‌ام.

مگر بدون ابزار می‌شود قهرمان شد؟

این که امروز به من می‌گویند اخراجی به مسائلی از فصل گذشته بر می‌گردد. این مسائل از قبل هماهنگ شده بود و جانشین من هم مشخص است. این که می‌گویند در حال بررسی هستیم چنین چیزی صحت ندارد.

حفاری از من قهرمانی می‌خواهد اما به من ابزار نمی‌دهد. ابتدای فصل لیستی به باشگاه دادم و گفتم این بازیکنان را جذب کنید. نه تنها آن نفرات جذب نشدند بلکه نفراتی به تیم آمدند که در فهرست من نبودند.

تیم مشکل دارد، بازیکن در شرایط بدی زندگی می‌کند و از امکاناتی که یک تیم مدعی قهرمانی دارد محروم است. در این شرایط چطور باید تیم را قهرمان کنیم آن هم با وجود رقبای مسلح و قدرتمند.

یازده بازیکن من در یک خوابگاه زندگی می‌کنند. آیا این شرایط درشان و شخصیت باشگاهی است که می‌خواهد قهرمان باشد؟ مسابقات لیگ برتر مردان که تمام شد از باشگاه خواستم که از خوابگاه آن‌ها استفاده کنیم تا کمی اوضاع بهتر شود اما اتفاقی نیفتاد.

تغذیه بین راه حفاری؛ نفری ۳۵۰۰ تومان

در بازی با سایپا در دور برگشت مرحله گروهی در تهران، بازی را باختیم چون چند بازیکن ما کرونا گرفته بودند و با سختی، آن بازی را برگزار کردیم. ما دردسر هماهنگی سالن و تغذیه و امکانات سفر و تمرین را داشتیم و در این وضعیت، رقابت با مدعیان دیگر تقریباً غیر ممکن است.

باشگاه حفاری برای تغذیه بین راه سفرهای ما برای هر نفر ۳۵۰۰ تومان در نظر گرفته است. من با نفری ۳۵۰۰ تومان باید قهرمان شوم؟ من با تغذیه‌ای که شب مسابقه به بازیکن من می‌دهند و بازیکن من قادر به خوردن آن غذا نیست باید قهرمان شوم؟

ذهن بازیکن درگیر است؛ چطور بازی کند؟

بازیکن روی نیمکت می‌گوید من به نام باشگاه حفاری اعتماد کردم و به این تیم آمدم اما چرا شرایط در این تیم، این طور است؟ من همه این‌ها را به مدیریت انتقال می‌دادم و کسی که در رأس باشگاه است باید بداند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

وقتی بازیکن از نظر ذهنی درگیراست چطور باید از نظر فنی در بالاترین سطح باشد؟

روز اخراج من، ۴۰ درصد پول دادند

دقیقاً همین امروز که من اخراج شدم ۴۰ درصد بازیکنان را که هفت ماه است داده نشده، واریز کردند. یعنی نه دیروز، نه هفته قبل که من پیگیر بودم و نه فردا. درست همین امروز.

بازیکن ما هفت ماه است که یک ریال نگرفته بود و تا پایان لیگ فقط ۴ هفته باقی مانده. مسائل مالی فقط گوشه‌ای از مشکلات ما در حفاری بود. بازیکن در خوابگاه مجبور است غذای فوری و حاضری درست کند که بتواند تمرین کند.

در بازی با پالایش نفت آبادان، ما هیچ مکملی نداشتیم که در آب حل کنیم. این با اصول تغذیه یک تیم حرفه‌ای مغایر است. بازیکن مجبور بود فقط آب بخورد. ما همان بازی را برگرداندیم و بازی باخته را مساوی کردیم. اگر من مشکل فنی داشتم باید از آن تیم بیشتر می‌خوردم.

با ۵ روز تمرین در نیمه نهایی بازی کردیم

حدود ۲ سال در حفاری بودم و از عملکرد رضایت دارم. برای این تیم دلسوزی کردم و نتایج هم گویاست. در لیگ ۹۸ اگر کرونا نبود ما قهرمان می‌شدیم. لیگ تعطیل شد و زمانی دوباره کلید خورد که تیم من تمرین نداشت و رقبا آماده و سرحال بودند.

در آن زمان، به باشگاه می‌گفتم به من سالن تمرین بدهید و باشگاه می‌گفت که وزارت، اماکن ورزشی نفت را تعطیل کرده است. درست در همان زمان سایپا برای بازی با ما مشغول تمرین بود. مگر می‌شود باشگاه متوجه اهمیت تمرین تیمی که در نیمه نهایی است نشود و ایده‌ای برای حل این مشکل نداشته باشد؟

در آن زمان ما ۵ روز تمرین کردیم و ۲ روز آن هم تست ۲ بازیکن ما مثبت درآمده بود و کامل نبودیم. پس از یک دوره تعطیلی طولانی، تیم من با ۵ روز تمرین با سایپا بازی کرد. نمی‌دانم ما کم کاری کردیم یا دیگران.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=59782
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.