فرصت دوباره برای ایمان به تکواندو | ملاقات با عروس خاورمیانه | IW | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
12
به مناسبت اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا

فرصت دوباره برای ایمان به تکواندو | ملاقات با عروس خاورمیانه

  • کد خبر : 59788
  • 19 اردیبهشت 1400 - 20:02
فرصت دوباره برای ایمان به تکواندو | ملاقات با عروس خاورمیانه
تیمی ۶ نفره و کمی بیشتر. تکواندو با عبور از غمگین‌ترین ماه‌های خود، ماه‌های رکود یک تیم ملی نازنین و جذاب را به لبنان می‌فرستد. تیم بزرگ و مربیان بزرگ.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ تیم ملی تکواندو زنان با ترکیبی ۶ نفره آماده رقابت در مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان می‌شود. این را امروز فدراسیون تکواندو اعلام کرد.

بالاخره زور تکواندو به کرونا رسید و مسابقات قهرمانی آسیا در سه بخش پومسه، پاراتکواندو و کیوروگی از ۲۴ تا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ به میزبانی بیروت لبنان برگزار می‌شود.

تیم ملی تکواندو بانوان با ترکیب مهلا مومن زاده (۴۹- کیلوگرم)، غزل سلطانی (۵۳- کیلوگرم)، ناهید کیانی (۵۷- کیلوگرم)، یلدا ولی‌ نژاد (۶۲- کیلوگرم)، ملیکا میرحسینی (۶۷- کیلوگرم) و زهرا پوراسماعیل (۷۳+ کیلوگرم) در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت می‌کند.

زهرا پور اسماعیل و ملیکا میرحسینی در تمرین تیم ملی تکواندو بانوان

مهلا مومن زاده و ناهید کیانی پیش از مسابقات قهرمانی آسیا، در انتخابی المپیک پا می‌زنند و بدین ترتیب، با تجربه یک تورنمنت دشوار و سطح بالا، وارد مسابقات بیروت خواهند شد.

هر دو جوان هستند و کسب مدال از لبنان، حداقل انتظار از آن‌هاست. مهرو کمرانی می‌گوید مهلا مؤمن زاده دختر بازی‌های بزرگ است. هم انتخابی المپیک و هم آسیایی بیروت، گوی و میدانی است که مهلا اول خودش، دوم ما و سوم مهرو کمرانی را سربلند کند.

ناهید کیانی، با وجود این که او هم جوان است، اما تجربه‌اش کم نیست. دنیا دیده است و غبار پیروزی و شکست روی تنش نشسته. می‌داند که چقدر منتظر یک موفقیت بزرگ و نه معمولی هستیم و بهتر است ثابت کند که اعتماد به او، از صواب‌ترین امور است.

در بین نفرات تیم ملی، علاوه بر مهلا و ناهید، سایرین نیز از نظر کیفی به اندازه‌ای قابل اتکا هستند که دل مهرو کمرانی، فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی، کادر ثابت چند سال اخیر تیم ملی را گرم نگه دارند.

ساز و کار ظالمانه برگزاری مسابقات تکواندو در عرصه بین‌المللی، امکان هر اشتباهی را از دخترها می‌گیرد. به عبارت دیگر، یک اشتباه می‌تواند آخرین اشتباه باشد و یک تکواندوکار شایسته مدال را از مسابقات بیرون بیندازد.

برای مثال غزل سلطانی. او همانند نامش، غزلی زیبا و گوش‌نواز برای تکواندوی ایران است. بیروت برای او یک میدان کوچک است. کوچک از این نظر که در او، ایستادن روی سکوهای خیلی خیلی معتبرتری را می‌بینیم. از سمنان برخاسته و باید سرنوشت از پا نشسته‌های قبلی را سرلوحه قرار دهد.

یلدا ولی نژاد یک نخبه است. نه که در میدان تکواندو، که به عنوان یک ورزشکار اخلاق مدار. از آن دسته از ورزشکارهای نجیب و تودار که دیدن شکستش صبر می‌طلبد و در خود ریختن‌ها.

در بین این نفرات جای کسی خالی است؟ البته که همین طور است. این، چالش جذاب کمرانی و مربیان ماست که گزینه‌های هم سطحی در اوزان مختلف در دست خود داشته‌اند.

اکرم خدابنده، باتجربه‌ترین چهره در سطح اول تکواندوی ایران به همراه کوثر اساسه، زینب اسماعیلی، الهه و زهرا شیدایی، مریم ملکوتی خواه، کیمیا همتی و جوان‌های پشت خط اسامی دلپذیری برای رقابت با نام ایران هستند. تک به تک با شایستگی‌ها و روح‌های بالقوه بزرگ.

ملاقات بیروت برای دختران ایران در حالی اتفاق می افتد که آن‌ها قرار بود بیش از یک سال قبل این سفر را تجربه کنند اما کرونا آن‌ها را یک سال دیرتر به آوردگاه آسیایی لبنان می‌فرستد.

همچنین مدال آوران مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در کیش به عنوان مسابقات کسب سهمیه آسیایی، نیز می‌توانند تحت شرایط ویژه‌ای که فدراسیون تکواندو در نظر گرفته، به همراه تیم اصلی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند.

فرشته خزایی، پریسا جوادی، کیمیا همتی، زینب اسماعیلی و نفیسه رنگرز زاده پنج تکواندوکاری هستند که در کیش در رده بزرگسالان روی سکو رفتند اما در لیست تیم ملی نیستند.

فدراسیون تکواندو به این نفرات فرصت داده است تا طبق پروتکل سازمان تیم‌های ملی، در لیست مسافران لبنان قرار بگیرند و کادر تیم ملی برای تعدادی از این نفرات که به لبنان می‌روند نیز برنامه دارد.

فاطمه دودانگه، رایحه شهاب و مهتاب نبوی نیز به عنوان نمایندگان پاراتکواندو بانوان ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. مهتاب نبوی همان دختر شیرازی است که پیش از این در بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ نیز مسابقه داده بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=59788
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.