15
در گفت‌و‌گو با سرمربی تیم‌ملی فوتبال زنان؛

مریم ایراندوست: با مطالبه‌گری در مسیر کاهش تبعیض جنسیتی گام برمی‌داریم

  • کد خبر : 59879
  • 23 اردیبهشت 1400 - 11:55
مریم ایراندوست: با مطالبه‌گری در مسیر کاهش تبعیض جنسیتی گام برمی‌داریم
سرمربی تیم‌ملی فوتبال زنان بزرگسال ایران از مطابه‌گری به عنوان رفع تبعیض جنسیتی میان تیم‌های‌ملی فوتبال زنان و مردان یاد کرد و گفت فاصله محسوسی با تیم های پرهزینه و به‌روز دنیا داریم.

به گزارش ” آی‌دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ تمرین تیم‌ملی فوتبال زنان ایران در رده بزرگسالان پس از وقفه طولانی‌مدت از سر گرفته‌شد تا بازیکنان بازهم در کمپ تیم‌های ملی فوتبال حضور یابند و با لباس سفید تیم‌ملی در کنارهم تمرین کنند.

مریم ایراندوست در خصوص ازسرگیری تمرینات تیم‌ملی فوتبال زنان ایران اظهار کرد: از امروز تمرینات تیم‌ملی برای آمادگی حضور در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا که در شهریورماه برگزار می‌شود، آغاز شد.

او ادامه داد: همچنین دیدار تدارکاتی با تیم بلاروس در خردادماه درنظرگرفته شده که تیم‌ملی پس‌از برگزاری دو اردو به این کشور اعزام می‌شود.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان ایران با بیان اینکه 30 بانو را به اردو فراخوانده تشریح کرد: 28 نفر دیگر در اردوی بعدی دعوت می‌شوند تا بتوانیم به 22 نفر نهائی خود برسیم. آن‌هم بخاطر اینکه لیگ‌برتر فوتبال زنان فاقد پخش تلویزیونی و فیلمبرداری اصولی است.

ایراندوست خاطرنشان کرد:هیچ آرشیوی برای بازبینی بازی های بچه‌ها وجود نداشت و برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود، از طریق خانم درودیان با 12 مربی لیگ‌برتر تماس گرفته‌شد تا بر اساس اولویت‌بندی بازیکنان را به ما معرفی کنند.

ایراندوست در واکنش به فقدان آرشیو در فوتبال زنان متذکر شد: اکنون درحال تهیه یک آرشیو از حضور بازیکنان در تیم‌ملی هستیم تا به شکل ویدیویی در سایت قرار بگیرد که برای مربی و اصحاب رسانه دسترسی راحت‌تری داشته‌باشد و کسی دچار سوءتفاهم نشود.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان ایران با بیان اینکه تیم‌ملی همواره دارای برنامه بلندمدت بوده اما اجرایی نشده، عنوان کرد:  طی جلسه‌ای که با خانم موسوی داشتیم، مفصل وارد جزئیات شدیم و من به ایشان گفتم که درصورتی که جزئیات رعایت شود حاضر به همکاری هستم.

او همچنین گفت: ما اهداف کوتاه و بلندمدت داریم. در اهداف بلندمدت باید ببینینیم که به چه‌چیزی می‌خواهیم برسیم. آیا نگاه فقط حضور در مسابقات است یا نگاهی است که ما را به سطح اول آسیا می‌رساند.

ایراندوست  با اشاره به اینکه تیم‌ملی بانوان ایران در سید3 فوتبال آسیا است، تصریح کرد: راه بسیار سختی درپیش داریم. تیم‌های سطح اولی آسیا نظیر ژاپن، استرالیا، چین و کره‌جنوبی هستند ولی ما در رقابت با تیم‌های رده‌دوم آسیا نظیر ویتنام، تایلند، میانمار هستیم.

سرمربی تیم‌ملی با بیان اینکه همیشه تیم‌ملی شکست‌های سنگینی مقابل این تیم‌ها داشته، بیان کرد: در حال حاضر هدف ما کم‌کردن این فاصله است و اینکه بتوانیم اردو ها را مداوم پیش‌ببریم.

او ضمن خرسندی از وعده نگاه برابر مسئولین به فوتبال زنان و مردان یادآورشد: تا 5سال آینده حرفی برای گفتن خواهیم‌داشت. داشتن لیگ پویا و منظم، پوشش تصویری بازی‌ها و تداوم اردو از لوازمات پیشرفت است.

ایراندوست درخصوص حضور آقایان در کادرفنی تیم‌ملی بانوان اذعان کرد:  من این سوال را از شما دارم؛ آیا ایرادی دارد که خانم‌ها و آقایان درکنار یکدیگر همکاری داشته‌باشند؟ در اکثر باشگاه‌های اروپایی مربیان مرد و زن درکنارهم مشغول به‌کار هستند.

سرمربی تیم‌ملی ادامه داد: باید همه‌ی مسائل را در کنارهم برقرار کنیم و بهترین شرایط را فراهم آوریم. سال‌ها گذشته نیز شاهد کمک های آقایان به تیم‌ملی فوتبال بانوان بودیم. بحث برتری نیست و صرفاً باید به این مسئله به شکل حمایتی بنگریم.

وی با بیان اینکه پدر خود را در کنار تیم می‌بیند اظهارکرد: آقای بشرزاد هم مربی دروازه‌بان‌ها هستند؛ خانم سمیه شهبازی هم کمک من است و باید درکنار هم شرایط خوبی را مهیا کنیم.

ایراندوست با ذکر اینکه پیشینیه فوتبال مردان بیشتر از زنان است، بیان کرد: آقایان تجربه بیشتری از ما دارند و این بسیار خوب است که در تمامی رده‌ها از این تجربیات استفاده کنیم.

سرمربی تیم‌ملی با بیان اینکه یک قرارداد رسمی با تیم‌ملی در دست انعقاد دارد، اظهار کرد: بنا بود این قرارداد در جلسه حضوری با آقای عزیزی‌خادم نهائی و امضا شود که به دلیل کسالت من به تعویق افتاد.

وی با ذکر اینکه نگران این موضوع نیست، عنوان کرد: تیم‌های ما نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته‌اند و از بردن قابلمه و مواد غذایی به حضور در رستوران‌ها رسیده‌اند.

ایرندوست ادامه داد: فوتبالیست‌های امروز، دیگر درعوض خوابگاه به هتل می‌روند و با مینی‌بوس سفر نمی‌کنند. اما هنوز بودجه لازم برای یک تیم لیگ‌برتری را ندارند که امیدواریم در ادامه حل شود.

سرمربی تیم‌ملی در خصوص قراردادهای دختران فوتبالیست متذکر شد: اگر شرایطی فراهم شود که  یک بازیکن بتواند در لیگ ما قرارداد 200-300 میلیونی ببندد برای ما که دغدغه تبعیض جنسیتی داریم یک نکته مثبت است.

وی با بیان اینکه برابری ها مطالبه همه زنان است گفت: اکنون در این مسیر آن قدم برداشته‌ایم. تاکنون سابقه نداشته تیم‌ملی ما در هتل المپیک اردو داشته باشد و امکانات درستی نداشته اما این موارد فعلاً حل شده‌است.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان ایران ادامه داد: اگر قرار بود که این مشکلات ادامه داشته‌باشد، قطعاً فدراسیون به دنبال من نمی‌آمد. چون من همیشه با مطالبه‌گری از حق خودم و بازیکنان دفاع می‌کنم. موردی که آن‌را چند سال قبل در تیم ملوان مشاهده کردید.
[simple-author-box]

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=59879
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.