17
در آستانه آخرین هفته از رقابت های لیگ دسته یک فوتبال زنان؛

یک گام تا صعود | چه تیم هایی مسافر لیگ‌برتر فوتبال زنان می‌شوند؟

  • کد خبر : 60181
  • 30 اردیبهشت 1400 - 16:36
یک گام تا صعود | چه تیم هایی مسافر لیگ‌برتر فوتبال زنان می‌شوند؟
رقابت های لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های زنان کشور به ایستگاه پایانی خود رسیده و فقط یک گام دیگر برای تعیین دو تیم صعود کننده به لیگ‌برتر باقی مانده‌است.

به گزارش ” آی‌دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ مرحله پایانی رقابت‌های لیگ دسته‌یک فوتبال باشگاه‌های زنان کشور به ایستگاه پایانی خود رسیده و فردا چهره تیم‌های صعودکننده به لیگ‌برتر مشخص خواهدشد.

مرحله مقدماتی مسابقات لیگ دسته یک فوتبال زنان کشور یک ماه پیش در چهار گروه به میزبانی شهرهای مختلف برگزار شد که از هر گروه ۲ تیم به مرحله نهایی صعود کردند.

اکنون مرحله نهایی مسابقات لیگ یک فوتبال بانوان کشور در ۲ گروه در حال برگزاری است که از هر گروه یک تیم که بهترین نتایج را بدست آورد به لیگ برتر فوتبال بانوان کشور صعود خواهد کرد.

گروه الف:

رقابت‌های این گروه به شکل متمرکز در شهرستان نیشابور درحال برگزاری است و حضور یک تیم از شهر میزبان، هیجان رقابت‌ها را پیش از پیش کرده‌است.

کیان نیشابور که از امتیاز میزبانی این مرحله برخوردار است، از دو بازی پیشین خود 6 امتیاز کسب کرده و با 13گل زده و بدون گل خورده مقتدرانه در صدرجدول قرار دارد.

بادرود تهران نیز در این گروه 6 امتیازی است. پایتخت‌نشینان با یک تفاضل کمتر نسبت به صدرنشین در رده دوم جدول قرار دارند تا وضعیت حال حاضر گروه را به سمت و سوی یک فینال جذاب سوق دهند.

جندی شاپور دزفول و سپیدار مازندران نیز بدون امتیاز و تفاضل گل 9- و 16- به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم این گروه قرار دارند و عملاً هیچ شانسی برای لیگ‌برتری شدن ندارند.

در آخرین دیدار این گروه تیم کیان نیشابور در یک دوئل حیاتی به مصاف بادرود تهران می‌رود و با کسب یک امتیاز به لطف تفاضل بهتر نسبت به حریف به لیگ‌برتر صعود خواهدکرد.

این بدان معناست که بادرودی‌ها نتیجه‌ای جز برد و کسب 3 امتیاز از واپسین بازی مرحله نهایی نمی‌خواهند و همین حساسیت بالا می‌تواند نوید یک نبرد تمام عیار و بالاتر از سطح رقابت‌ها را به هواداران بدهد.

در دیدار دیگر این گروه نیز، دو تیم قعرنشین جندی شاپور دزفول و سپیدار مازندران در دیداری کاملاً تشریفاتی به مصاف هم می‌روند و در تلاشند با کسب پیروزی از تلخی ناکامی در این مرحله بکاهند.

گروه ب:

رقابت‌های این گروه به شکل متمرکز در شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود و وضعیت صعود از این گروه به پیچیدگی گروه قبل نیست.

ملی‌پوشان شهرکرد که یکی از تیم های قدرتمند رقابت‌ها نیز به‌شما می‌رود، از دو بازی قبلی خود 6 امتیاز کسب کرده تا بخت اول صعود از گروه ب به لیگ‌برتر تلقی شود.

سایپا مشهد نیز، دیگر تیم قدرتمند این گروه است که با یک برد و یک تساوی و مجموعاً 4 امتیاز در تعقیب صدرنشین، رده دوم جدول رده‌بندی را از آن خود کرده است.

از دیگر تیم‌های خوب این گروه می‌توان به امید جلین اشاره کرد. این تیم، هفته نخست مقابل نماینده قدرتمند شهرکرد شکست را پذیرفت اما یک امتیاز ارزشمند از سایپا مشهد گرفت تا امید صعود این تیم را کاهش دهد.

سرانجام در قعرجدول گروه ب، صبامهر تبریز جاخوش کرده که بدون امتیاز و گل زده با دو باخت و تفاضل گل 7- صفحات غم‌انگیز کتاب لیگ‌یک فصل جاری را ورق زده است.

دیدار تیم های پارس جنوبی بوشهر و شهرداری بم در هفته اول لیگ برتر فوتبال بانوان (14)

همانند گروه الف، سومین بازی گروه ب نیز یک فینال را به خود می‌بیند و در یک جدال حساس ملی‌پوشان شهرکرد باید با سایپا مشهد دیدار کند.

چنانچه در این دیدار نتیجه‌ای جز پیروزی نماینده مشهد ثبت شود، باید شهرکردی‌ها را به عنوان تیم صعودکننده به لیگ‌برتر فوتبال زنان معرفی کرد.

در دیدار دیگر نیز، امید جلین به مصاف صبامهر تبریز می‌رود که نتیجه این دیدار سرنوشت تنها تیم صعودکننده از گروه ب به لیگ‌برتر را دسخوش تغییراتی نمی‌کند.
[simple-author-box]

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=60181
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.