12
تکواندو انتخابی المپیک

بازی سرنوشت مهلا مومن زاده برابر سوپویا | مصاف حماسی برای رسیدن به المپیک

  • کد خبر : 60210
  • 30 اردیبهشت 1400 - 20:03
بازی سرنوشت مهلا مومن زاده برابر سوپویا | مصاف حماسی برای رسیدن به المپیک
مهلا مومن زاده ستاره جوان تکواندوی ایران فردا در انتخابی المپیک روزی سرنوشت ساز را در پیش دارد. سوپایا، تکواندوکار تایلندی سد نهایی برای رسیدن مومن زاده به المپیک توکیو است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ رقابت‌های تکواندو انتخابی المپیک در منطقه آسیا فردا به میزبانی اردن آغاز می‌شود و مهلا مومن زاده یکی از 2 نماینده تکواندو بانوان روی شیاپ چانگ می‌رود.

مهلا مومن زاده استعداد جوان تکواندوی ایران در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم مسابقه می‌دهد. او در دور اول استراحت دارد و در دور دوم برابر برنده مسابقه نمایندگان امارات و فلسطین مسابقه خواهد داد.

از میان بدریه بنی معلی از امارات و غزال کایانی از فلسطین، هر کدام که حریف مؤمن زاده باشند، دختر کرجی مشکلی برای پیروزی برابر او نخواهد داشت. در حقیقت مأموریت اصلی مهلا مربوط به نیمه نهایی است.

سوپویا، تکواندوکار ۲۲ ساله از چین تایپه رقیب اصلی مهلا مومن زاده است که انتظار مهلا را در نیمه نهایی می‌کشد و هر کس که پیروز مسابقه فردا باشد به المپیک راه پیدا خواهد کرد.

گرچه تکواندوکار تایوانی پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز طلا کسب کرده اما مومن زاده نیز همان دختر با اعتماد به نفسی است که در مسابقات قهرمانی جهان در منچستر همه را شگفت زده کرد و به مدال نقره رسید.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی عقیده دارد مهلا دختر بازی‌های بزرگ است. شاهدی بر این مدعا، نمایش فوق‌العاده او در منچستر است. مهلا نیاز دارد تا همان جسارت را در اردن بروز دهد.

پیروزی دختر خوش آتیه ایرانی برابر سوپایا برای تکواندوی ایران از این نظر مهم است که پای تکواندوی بانوان به المپیک را باز می‌کند آن هم در شرایطی که المپیک گذشته را با مدال کیمیا علیزاده پشت سر گذاشته‌ایم.

از سوی دیگر، موفقیت مهلا مومن زاده فشار روانی را از روی دوش ناهید کیانی که پس از مهلا مسابقه خواهد داشت برمی‌دارد و او را در موقعیت مناسب‌تری برای کسب سهمیه قرار می‌دهد.

پس از مومن زاده، نوبت به ناهید کیانی خواهد رسید که به عنوان دومین و آخرین شانس تکواندو زنان برای المپیکی شدن رقابت کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=60210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.