آغاز لیگ بدمینتون از ۷ مرداد | لحظه شماری برای بازگشت ثریا آقایی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
17
لیگ بدمینتون وارد فاز جدیدی شده است؟

آغاز لیگ بدمینتون از ۷ مرداد | لحظه شماری برای بازگشت ثریا آقایی

  • کد خبر : 60235
  • 30 اردیبهشت 1400 - 21:09
آغاز لیگ بدمینتون از ۷ مرداد | لحظه شماری برای بازگشت ثریا آقایی
لیگ برتر بدمینتون زنان از ۷ مرداد آغاز خواهد شد. مهم‌ترین جلوه در مورد لیگ ۱۴۰۰ بازگشت ثریا آقایی پس از طی دوران طولانی آسیب دیدگی است. حتی از آغاز لیگ هم مهم‌تر.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ فصل جدید لیگ برتر بدمینتون زنان از ۷ مرداد ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و نگاه‌ها به ثریا آقایی و بازگشت او به میادین است.

ستاره پرفروغ بدمینتون ایران در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ ۹۹ در جریان دیدار تیم‌های میلاد تبریز و آکادمی ایران زمین تهران در تبریز دچار پارگی رباط شد. اتفاقی که حتی قهرمانی تیم میلاد تبریز را از نظر ابعاد رسانه‌ای تحت تأثیر قرار داد.

پس از عمل جراحی در زمستان گذشته، او دوری طولانی مدتی را سپری کرده و بازگشت آقایی به میادین، هدلاین خبرهای بدمینتون ایران خواهد بود. محبوبیت ثریا آقایی از او، چهره‌ای فراتر از یک بازیکن، همانند هر بازیکن دیگری ساخته و این به جایگاه فنی او ارتباطی ندارد.

مصدومیت ثریا آقایی ، مانعی بر سر راهش برای کسب سهمیه المپیک توکیو بود. آسیب‌دیدگی هر اندازه مسیر حمیده عباسعلی برای المپیکی شدن را هموار کرد برای ثریا یک سد راه بود و این، قدرت سرنوشت است.

با این حال تابستان ۱۴۰۰ و لیگ جدید، به منزله نمایش غلبه قدرت اراده بر جبر حوادث حیات است. ثریا آقایی باز می‌گردد چنان که پیش‌تر این کار را انجام داده و تردیدی نیست که او در روز بازگشت، انسانی قوی‌تر از قبل خواهد بود.

لیگ بدمینتون وارد فاز جدیدی شده است؟

تا پیش از سال ۹۹، لیگ بدمینتون یک رویداد منزوی و در حیاط خلوت بود و بازتاب آن چیزی در حد صفر بود. نه تصویری و نه ویدئویی از این مسابقات وجود داشت و نفرات حاضر در آن بختی برای مطرح شدن نداشتند.

از سال ۹۹، نگاه جدید فدراسیون بدمینتون به حوزه زنان، جریان برگزاری لیگ را تغییر داد. درست در سال کرونا که همه لیگ‌ها به سمت متمرکز شدن پیش رفت، فدراسیون بدمینتون با اقدامی جسورانه لیگ رفت و برگشت را کلید زد.

حاصل این سیاست و اقداماتی در حد وسع فدراسیون بدمینتون، تغییرات مثبتی بود که در زمینه وایرال شدن این رشته رخ داد گرچه این فقط یک شروع است.

به عبارت دیگر، لیگ بدمینتون ۹۹ با وجود این که تنها ۵ تیم داشت را می‌توان نقطه آغازی برای یک دگرگونی قلمداد کرد و این که این مسیر تا کجا پیش خواهد رفت به سیاست‌های آتی فدراسیون بدمینتون در قبال لیگ، وابسته است.

لیگ تابستانی در پیش است و نگاه‌ها بار دیگر به جوان‌های بدمینتون ایران معطوف خواهد شد. در عصر دست‌های بسته برای کسب تجربیات بین‌المللی، آن‌ها تنها داشته‌های ما هستند. باانگیزه، سرشار از امید و ویترین جذاب بدمینتون ایران.

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=60235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.