13
از سوی وزارت ورزش و جوانان

پاداش مدال طلای المپیک ۲ میلیارد تومان تعیین شد

  • کد خبر : 60400
  • 02 خرداد 1400 - 6:11
پاداش مدال طلای المپیک ۲ میلیارد تومان تعیین شد
پاداش مدال آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو تعیین شد و پاداش طلای المپیک و پارالمپیک ۲ میلیارد تومان خواهد بود. پاداشی که شاید زهرا نعمتی، ساره جوانمردی و حمیده عباسعلی به آن نزدیک تر باشند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد در جلسه شماره ۲۸۱ شورای معاونان این وزارت تصمیم گرفته شده که پاداش مدال طلای المپیک و پارالمپیک ۲ میلیارد تومان مقرر شود.

بر این اساس پاداش کسب مدال طلای المپیک و پارالمپیک ۲ میلیارد تومان، مدال نقره یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و مدال برنز ۷۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

تعیین رقم ریالی پاداش و خارج شدن این موضوع از سکه، اتفاق جدیدی برای نحوه تقدیر از مدال آوران المپیک است که پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا مورد انتقاد قرار گرفته بود.

ورزش زنان ایران تاکنون 7 سهمیه قطعی در المپیک به دست آورده و باید دید از این جمع، پاداش میلیاردی وزارت ورزش و جوانان به دختران ورزشکار ایران می‌رسد یا خیر.

این یک فرصت مناسب به‌ویژه برای سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی است که از شانس بالایی برای کسب مدال در المپیک توکیو برخوردار هستند و می‌توانند رقم خوبی از مدال المپیک به جیب بزنند.

البته چهار تیرانداز المپیکی شامل آرمینا صادقیان، نجمه خدمتی، فاطمه کرم پور و هانیه رستمیان به همراه ناهید کیانی تکواندوکار نیز شانس خود را برای کسب مدال المپیک آزمایش خواهند کرد.

در میان ورزشکاران پارالمپیکی، زهرا نعمتی و ساره جوانمردی به ترتیب در تیراندازی با کمان و تیراندازی تپانچه شانس بالایی برای کسب مدالی خوشرنگ در پارالمپیک توکیو دارند و پیش‌بینی می‌شود از جایزه اغوا کننده وزارت ورزش و جوانان بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=60400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.