18

قلم قرمز روی نام شیرین گرامی برای حضور در جاکارتا/ دلیل : اقامت در انگلیس؟

  • کد خبر : 6063
  • 03 تیر 1397 - 21:17
قلم قرمز روی نام شیرین گرامی برای حضور در جاکارتا/ دلیل : اقامت در انگلیس؟

در شرایطی که گفته می شد شیرین گرامی ورزشمار سه گانه کار ایران و مقیم انگلیس به عنوان نماینده ایران در مسابقات سه گانه بازی های آسیایی جاکارتا شرکت می کند اما اکنون خیر رسیده گرامی باید از خانه این بازی ها را دنبال کند و یک مرد جانشین او می شود.

به گزارش IWSports ؛ بازی های آسیایی جاکارتا در پیش است و از مدت ها پیش گفته می شد رشته سه گانه در بازی های آسیایی یک نماینده زن خواهد داشت و این نماینده کسی جز شیرین گرامی ، دختر سه گانه کار مقیم انگلیس نیست.

شیرین گرامی که یک بار نیز در مسابقات جهانی سه گانه زنان با پوشش اسلامی و پرچم ایران شرکت کرده بود ، بهترین گزینه برای حضور در جاکارتا به شمار می رفت و حتی سردار صبور رئیس فدراسیون سه گانه نیز در مورد اعزام وی چراغ سبز نشان داده بود اما ظاهرا مخالفتی نامشخص نام شیرین را از فهرست اعزامی ها خط زده است.

به عبارت دیگر قرار است به جای یک زن سه گانه کار ، یک مرد عازم جاکارتا شود آن هم در شرایطی که این برای نخستین بار است که رشته سه گانه ایران در بازی های آسیایی حضور خواهد داشت.

ایسنا نوشته فدراسیون سه گانه حتی مدارک شیرین گرامی را تحویل داده بوده. در این شرایط جای سوال است که شیرین گرامی با چه توجیهی باید از حضور در جاکارتا باز بماند؟ آیا موضوع اقامت وی در انگلیس در بسته شدن پرونده حضورش در جاکارتا اثرگذار بوده است؟

بعدی به نظر می رسد عدم اعزام شیرین گرامی جنبه فنی داشته باشد زیرا هر نماینده ایران در بخش مردان که به این مسابقات برود شانس مدال ندارد. از سوی دیگر فدراسیون سه گانه راضی به خط کشیدن روی نام شیرین گرامی نبوده اما از علت خط خوردن وی با عنوان “پاره ای مخالفت ها” نام برده شده است.

شیرین گرامی نخستین بار در سال ۲۰۱۳ به عنوان اولین ورزشکار زن ایرانی در مسابقات سه‌گانه لندن شرکت کرده بود. وی سپس به نمایندگی از ایران در مسابقه‌ی سه‌گانه هاوایی امریکا موسوم به «آیرِن‌مَن» (IRONMAN) شرکت کرد و موفق شد بعد از ۱۳ ساعت و ۱۱ دقیقه و ۷ ثانیه از خط پایان عبور کند.

 در این رقابت سنگین، ابتدا مسیر ۳۸۰۰متری شنا را در یک ساعت و ۹ دقیقه و ۸ ثانیه طی کرد؛ سپس در ۶ساعت ۵۰ دقیقه و ۷ ثانیه، بیش از ۱۸۰ کیلومتر را رکاب زد؛ و در بخش سوم نیز ۴۲ کیلومتر را در ۴ساعت و ۵۶ دقیقه و ۲۷ ثانیه دوید و از خط پایان عبور کرد.

لباس شیرین گرامی در طول هر سه بخش این رقابت، با لباس سایر شرکت‌کنندگان متفاوت بود و در آن شرایط مورد نظر پوشش اسلامی  لحاظ شده بود.

او پیش و پس از انجام بخش شنای مسابقه، پوشش مخصوصی را بر روی لباس شنای خود بر تن داشت و تنها زمانی که وارد آب شد آن را از تنش درآورد. وی هم‌چنین بر خلاف رقبایش که لباس شنای‌شان را در فضای باز تعویض کردند، در چادری که توسط مسوولان مسابقات برای او تعبیه شده بود، لباسش را عوض کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=6063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.