7
به استقبال پایان لیگ برتر فوتسال بانوان

سایپا نزدیک به قهرمانی و آبادان در کمین | چهارشنبه فوتسال لبخند می‌زند

  • کد خبر : 60664
  • 10 خرداد 1400 - 21:35
سایپا نزدیک به قهرمانی و آبادان در کمین | چهارشنبه فوتسال لبخند می‌زند
پرونده لیگ برتر فوتسال زنان چهارشنبه بسته می‌شود. اختلاف ۲ امتیازی نسبت به پالایش نفت آبادان، قوت زانوی سایپا برای قهرمانی در اهواز است گرچه برای پیش بینی زود است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ لیگ برتر فوتسال بانوان پس از ماه‌ها کشمکش، چهارشنبه ۱۲ خرداد به پایان می‌رسد و جام روی دستان یکی از دو تیم سایپا یا پالایش نفت آبادان بالا خواهد رفت.

به طور همزمان از ساعت ۱۱ چهارشنبه، در سالن نفت اهواز، حفاری خوزستان با سایپا و در سالن ۱۷ شهریور آبادان، پالایش نفت این شهر با هیئت فوتبال خراسان رضوی روبرو می‌شوند.

سرنوشت قهرمانی در دستان سایپا است که ۲ امتیاز از رقیبش پالایش نفت آبادان بیشتر دارد و در هفته پایانی در صورت پیروزی برابر حفاری خوزستان در اهواز، بی حرف و حدیث قهرمان می‌شود.

سایپا اگر در اهواز مساوی کند یا بازنده شود آن وقت باید امیدوار باشد که پالایش نفت آبادان در خانه برابر تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی به پیروزی نرسد.

نگاهی به وضعیت تیم‌های درگیر هفته آخر نشان می‌دهد احتمال این که تیم هیئت خراسان رضوی بتواند برابر میزبان آبادانی قد علم کند بسیار ضعیف است.

تیم هیئت خراسان رضوی، رتبه سوم خود را مسجل کرده، هیچ انگیزه‌ای برای این بازی ندارد و بازیکنان این تیم، به صورت کاملاً توریستی و صرفاً جهت خالی نبودن عریضه به آبادان می‌روند.

به عبارت دیگر اگر آن‌ها اختیار حضور نیافتن در بازی برابر آبادان را داشتند رنج سفر به خوزستان را هم نمی‌پذیرفتند بنا بر این پالایش نفت آبادان با تیمی فاقد توان جنگندگی روبرو خواهد شد.

در مورد رقیب سایپا، شرایط به همین منوال است. برای حفاری، کسب هر نتیجه‌ای برای سایپا مساوی با چهارم شدن در لیگ است و آن‌ها نیز مثل همتای مشهدی، بیشتر مشتاق پایان لیگ هستند تا هر هدف دیگری.

تنها عامل محرک برای حفاری این است که به دلیلی، خواهان قهرمان نشدن سایپا باشد که این بهانه هم وجود ندارد. با این وجود، آسودگی خیال حفاری و بازی بی استرس، موضوعی است که سایپا را از دست کم گرفتن حفاری بر حذر می‌دارد.

مشکل سایپا همانند هفته‌های گذشته، مشکل تکراری آسیب دیدگی‌هاست. در آخرین پرده این نمایش، برای سایپا زیباتر بود که آرزو صدقیانی زاده چهره محبوب و کاریزماتیکش را به جای بستر آسیب دیدگی، روی سکوی قهرمانی داشته باشد اما فصل پرمخاطره سایپا او را قربانی کرد.

شهناز یاری که هر هفته بازیکنانش را به دلیل شکستگی و کشیدگی و پارگی و کرونا یکی پس از دیگری از دست داد با همین بضاعت حالا در یک قدمی جام است و انصاف می‌گوید شایستگی کسب این عنوان را دارد.

به عبارت دیگر، مدیریت بحران در سایپا به رهبری شهناز یاری، تیم دست و پا شکسته را از میان آتش‌های ناپیدا و خون‌های برکف سالن ریخته عبور داد و پای سکوی قهرمانی رساند.

در سایپای ۹۹ و در سالی که اغلب ستاره‌های لیگ چهره همیشگی را نداشتند، سایپا به لطف تیم بودنش و نه اتکا به تک ستاره‌ها تا این نقطه از مسیر پرسنگلاخش را به سلامت پشت سر گذاشته و برای تمام کردن کار به اندازه کافی، سرسخت و بااراده به نظر می‌رسد.

البته که پالایش نفت آبادان، سمت و سوی دیگر قهرمانی به آسانی تا روز پایانی مدعی باقی نمانده است. آن‌ها نیز همانند سایپا نان یکدستی‌شان را خوردند و عنصر تجربه در آبادان، نشان داد که هنوز که هنوز است قابل اتکا و سرپا و تعیین کننده برای هر تیمی است.

حسرت بزرگ برای آبادان، شکست هفته گذشته در تهران برابر سایپا است. اگر حفاری از تهران با دست پر خارج می‌شد امروز از این تیم به عنوان شانس اصلی قهرمانی یاد می‌شد اما این داستان همه چیز است. پایان خوب، خیلی مهم‌تر از یک شروع خوب است.

پرونده لیگ چهارشنبه بسته می‌شود. با شانس بیشتر سایپا و با شانس کمتر اما غیر قابل چشم پوشی پالایش نفت آبادان، تیم خوشحال چهارشنبه خواهند بود اما در نهایت فوتسال، عمیق‌ترین لبخندها را خواهد داشت. اینجا ایران است و فوتسال به دختران ما تعلق دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=60664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.